Nike Machspeed driver - tanker etter noen uker

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nike Machspeed driver - tanker etter noen uker

Post by furu »

Jeg gikk som dere vet til det drastiske skritt å kjøpe en av tidenes styggeste drivere - Nike Machspeed Str8 fit.

Image


Følte at jeg trengte en sikker driver, en som kunne gi meg trygghet på utslagene. Etter noen ukers bruk vil jeg si at det har jeg fått med denne stygge, firkantede saken. Ønsker du en driver med litt profft utseende så er ikke Machspeed førstevalget. Eller faktisk i det hele tatt et valg for deg. Den har litt rundere fasong enn tidligere firkanter fra Nike, noe som kanskje kommer av litt mer moderne bruk av linjer og optisk illusjon.

Utseendet er altså ikke en grunn for å velge Machspeed. Lengde og nøyaktighet er derimot på topp. Bra lengde på feiltreff, litt tynt så går den allikevel bra. Treff i sweetspot føles skikkelig bra. Man kjenner det godt, og man hører det enda bedre :lol: Lyden er litt blikkboks men også dette er forbedret fra tidligere, lignende drivere.

Headcoveret er grusomt stygt men fungerer ok. Det har lomme til nøkkelen men jeg har tatt den i bagen og bruker heller Rocket Tour.

Justering av driveren er veldig enkelt. Det eneste og store problemet jeg har med måten Nike har løst dette på er den store, stygge sølvringen de har mellom skaft og hode. Det kunne de gjort bedre. TaylorMades løsning på R9 med feste i bunn ser betraktelig bedre ut men begge fungerer like godt og det er jo det viktigste. Momentnøkkelen med lyd vekker litt oppmerksomhet dersom man bruker den på rangen :lol:

For å oppsummere litt så er Machspeed en svært spesiell driver. Lyd og utseende taler imot at man skal velge den men "ytelsen" er på topp. Dette er helt klart en driver spillere med litt høyt hcp bør teste. Det er uvanlig at drivere blir i bagen min lenge men jeg tror denne får i hvert fall ut 2010 :)

Image
Image
Image

Justin Leonard er ikke redd for å vise seg fram med firkant på Touren :D
Image
Instagram @christianfuru
Post Reply