Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Post by furu »

Mens veggiss står der med tisseflekker på buksen sin så klarer folk på banen seg fint med Uniflex :D Det er et skaft som prøver å passe for alle. Derfor liker selvsagt ikke alle det fordi vi ikke er like og det er umulig å lage et skaft som passer alle.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Post by veggiss »

furu wrote:Mens veggiss står der med tisseflekker på buksen sin så klarer folk på banen seg fint med Uniflex :D Det er et skaft som prøver å passe for alle. Derfor liker selvsagt ikke alle det fordi vi ikke er like og det er umulig å lage et skaft som passer alle.
Ergo hele Uni-konseptet faller jo i grus. Et skaft som prøver å passe for alle, vil i beste fall passe svært få. I Kevins tilfelle har han i tillegg akkurat tredd i seniorgolfernes rekker, og da skal han hvert fall ikke ha Uniflex ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Post by Golffreak »

"Uniflex" er vel bare noe de prøver å selge inn så de skal få mer standardprodukter som butikkene bare kan "bøtte ut" rett fra hylla..... Det er jo så til de grader motstridende til "custom-fit" budskapet de også forsøker å selge inn. Er jo slik at proshopene ikke bare sliter med å ha alle varianter med ulike skaft etc inne, men at noen også sliter med å ha demokøller av alt som er mulig... Blir vel litt enklere den dagen de bare kan bytte skaft med en justerbar hosel på jerna også. Er nok den retningen det går vil jeg tro? Hadde de bare hatt kompatible hosels mellom de ulike OEMene, så hadde proshopene kunne hatt flere skaft inne ettersom de hadde passet til alle køllehodene.. Det har jo blitt litt "enklere" med custom-fit, etter at det har blitt flere (gode) simulatorer og radarer samt at flere skaft bare kan skrus på. I "gamle dager" hadde jo samme custom-fit man gjør idag tatt flere uker.

"Uniflex" blir jo som om skredderen plutselig skulle anbefalt å gå til Dressmann og kjøpe noe fra hylla som er litt for kort i ermene og litt for lang i buksa..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Post by furu »

Jeg er absolutt enig i at Uniflex ikke er spesielt godt egnet for oss golfnerder. Vi må samtidig tenke på at den vanlige norske golferen garantert ikke har noe problem med Uniflex.

Med tanke på det veggiss sier om kevin som seniorgolfer så kan vi vel anbefale grafitt i enten senior flex eller ladies flex :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nye jern fra Callaway - X24 Hot

Post by kevin »

Kan forsikre alle om at jeg har ingen planer om å spille med Uniflex skaft, mitt neste sett kommer garantert med stiff :)

Selv om jeg nylig bikket en viss alder...er lenge igjen til jeg går over til senior-flex
Post Reply