Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Hei hei godtfolk.

Er en totalt nybegynner i golf. Har bare vært med en kompis et par ganger. Men fikk fort sansen for golf.
Nå er det da på tide å kjøpe seg et nybegynnersett og kunne trengt litt hjelp av dere proffe :)
Kompisen min kjøpte settet sitt i New York da det var mye billigere der. Et Wilson sett for nybegynnere, men så ganske fett ut.
Jeg tenkte jeg også kunne kjøpe et billig nybegynnersett i USA, da jeg er en fattig lærling :P Har kontakter i New York som kan kjøpe det og sende det som en gave, siden jeg da slipper å betale moms.
Så vet dere om noen gode men billige nybegynnersett med det meste jeg trenger?

På forhånd takk :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Voldsomt mye begynnere og nye medlemmer på forumet. Og det er jo glimrende :D

Du kan med fordel følge disse to trådene;
Wantz
Rake

Finner du noe nyttig der? Hvis ikke så skal jeg og alle andre hjelpe så godt som mulig.
Ønsker du å kjøpe alt samlet i en pakke? Slik som disse settene?
Eller vil du kjøpe løst og sette sammen selv?

Siden du kan få det tilsendt fra USA gjennom kjente så kan du selvsagt se på hva nettbutikkene har å tilby og få det sendt til dem. Her er en oversikt over nettbutikker.
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Alltid bra med voksende sporter ja :)

Mye bra i de to trådene. Skjønner ikke helt hvordan jeg kunne overse de :P Liker dog å ha min egen tråd da det gir en bedre oversikt og jeg slipper å "overta" noen andre sin tråd dersom jeg lurer på noe.

Tenkte mest på et hel-sett som har alt jeg trenger for en runde på banen. Med mindre jeg får mer for pengene dersom jeg kjøper løst og setter sammen.
Her noen kanskje et par anbefalinger om noen hel-sett som funker for meg?

:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Når man sier helsett så tenker jeg at man kjøper alt samlet, slik som dette fra Adams.

Å sette sammen selv er vel egentlig å foretrekke men det koster nesten alltid mer. For å anbefale noe er det greit å vite hvilken pris du vil ligge på.

TaylorMades Burner drivere er rimelige for tiden og ikke minst veldig bra.
En hybrid eller to vil du ha. Cobra Baffler går for $99 over alt og er fantastisk bra.

Har anbefalt Nike Slingshot settet før. I tillegg til et slikt sett trenger du driver og wedger, og kanskje etter hvert en fairwaywood.

Det nye Cobra S2 Max settet virker svært lovende. Ville tatt en titt på dette. Samme køller du trenger i tillegg her.

Ville kjøpt en wedge på 54 eller 56 grader. Du kan finne rimelig til rundt 200,- også her i Norge. Skal du ha noe skikkelig bra så er Callaway X Forged med MD grooves kanskje det beste kjøpet nå. Har sett den helt ned i $70 på ebay.

Anbefaler på det varmeste Cleveland Classic putterne jeg har nevnt i en annen tråd.

Surf rundt på nettbutikkene i oversikten jeg har laget. Kan hente inspirasjon der. Ligger mye tilbakemeldinger fra brukere på Golfsmith, TGW og Rockbottomgolf.
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Når jeg sier helsett så tenker jeg sånn som Adams-settet du viste. Med bag og alle de nødvendige køllene.
Det er absolutt å foretrekk med tanke på handel og stress. Tenker også at det kanskje ikke har så mye å si for meg om jeg ikke har det beste da jeg har null erfaring med golf.
Men det virker som du har greit peiling på golf og jeg lurer litt på om du mener jeg har noe utbytte av å kjøpe fritt og sette sammen?

Hadde egentlig ikke tenkt meg så veldig høye priser, da jeg som sagt er en fattig lærling. Kompisen min betalte 1500 kr for settet sitt og det virket for meg som et greit sett. Hadde forestilt meg noen lignende pris før frakt.
Noen som vet hvor mye det koster å sende et slikt sett til Norge (beregn)? Er ikke sikker på vekten av slike helsett.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Hva med dette Tiger Shark settet fra Rockbottomgolf? Samme settet koster $299 hos Golfsmith.
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Slike sett jeg tenker på ja. Veldig grei pris på Rockbottomgolf, men hvorfor står det free tax på alle plasser utenom NY? Og hvorfor skal jeg betale 100 $ mer hos Golfsmith?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Prisen hos Golfsmith nevnte jeg bare for å vise at det er bra pris hos Rockbottom.

Selskap og nettbutikker må kreve skatt på kjøp i stater der de selv holder til. Salg utenfor denne staten eller til annet land er uten skatt.
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Går nok for det settet da, dersom du mener det er et godt valg for meg. Virker som du kan dette ganske bra :P
Hva blir det billigste for meg da? Antar det beste blir om kompisen min i NY kjøper det og sender det som en gave til meg i posten. Hva må han betale i skatt på settet da? Og hvor mye veier et slikt sett?
Hvilken lengt er best for meg tror du? Er 175 Cm høy.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Så lenge du vil kjøpe helsett så virker dette å være et bra valg.

Frakt til NY ser ut til å være $20. Skatt $17.60.

Husk å velge Uniflex skaft hvis du kjøper dette settet. Ikke velg senior!
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Er unifelx bare et kortere skaft i forhold til senior?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Uniflex er det samme som regular flex. Det er stivhetene i skaftet. En person på 175cm trenger ikke å tenke spesielt på kortere eller lengre skaft. Standard, altså det helt vanlige du får kjøpt i butikken, er helt glimrende.
Instagram @christianfuru
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Kom til å tenke på en ting. Det står at det er gartis frakt. Gjelder dette også til Norge? Da vil jeg jo sikkert spare mer penger på å bestille et selv og bare batale tollen. Tollen er vel 25 %? altså ca 300 kr. Koster sikkert mer enn det å sende det i posten uansett.

vet edt er amatørmessig med dobbelpost, men fann ikke redigeringsknappen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by furu »

Det koster $87.99 å sende dette til Norge.

$199.99 + $87.99 = rundet opp til $288
$288 = 1.747,-
1.747,- x 1.25 (moms også på frakt) = 2.183,- + gebyr på 105,- (mener det er 105,-.......)

Totalt til Norge kommer altså dette på 2.288,-.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by Kaffekannen »

P-:

Jeg tror personlig du kan få en bedre deal på golfsenteret i møllendalsbakken enn du får med frakt etc. fra USA så lenge du skal kjøpe et helsett. Dette settet til 2495.- er helt glimrende for en som akkurat har begynt med golf. Jeg har selv plukket og sett litt på køllene og de fremstår meget bra i forhold til prisen. Koster kanskje noen hundrelapper mer, men du får hjelp fra gutta på golfsenteret både ved kjøp og ikke minst hvis noe ikke er som det skal være i etterkant av kjøpet. Smiler du litt pent og blunker lurt til Knut så får du kanskje med en hanske på kjøpet :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
P-,
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 May 2010, 09:32
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by P-, »

Nå må jeg nesten se lutt rundt før jeg kjøper noe. Har sett at de har på XXl og jeg så på et sett på Meland. De fleste som er aktuelle for meg havner uansett rundt 2 høvdinger.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe nybegynnersett i USA. Hjelp?

Post by Kaffekannen »

Meland er samme folka som golfsenteret.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply