Vänern rundt golf

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Vänern rundt golf

Post by Seve »

Vurderer å ta turen sørøstover i Juli. Vil Arvika, Årjäng, Forsbacka og Karlstad være gode valg? Andre baner i samme område som bør være med? Billerud eller Hammarö, kanskje?
Last edited by Seve on 27 Jun 2011, 13:35, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

Av de du nevner har jeg spillt Forsbacka, Karlstad og Hammarö. Synes de to første er bedre enn sistnevnte og vil absolutt anbefale de

Blir ikke noe Vänern rundt på meg i sommer, har valgt et litt annet opplegg i år som jeg skal komme tilbake til når det nærmer seg i midten av juli :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vänern rundt golf

Post by Yorkie »

Seve wrote:Vurderer å ta turen sørøstover i Juli. Vil Arvika, Årjäng, Forsbacka og Karlstad være gode valg? Andre baner i samme område som bør være med? Billerud eller Hammarö, kanskje?
Arvika, Ja. Årjäng, Ja. Forsbacka, JAAAA!. Karlstad, Ja. Billerud, mnja, Hammarö, tror det :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Vänern rundt golf

Post by Thomaseh »

Et par år siden jeg har spilt baner der. Men min gamle favoritt var Sunne GK, ca 5 mil fra karlstad og fryken liggende pent langs banen. Min hjemmebane i sverige kil ligger ca. 2,5 mil unna karlstad og kan anbefales, en helt ok bane, veldig ofte fullt, så noe positivt gjør de. Variert bane med siste 4 hullene til å sette pynten på kaka.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Vänern rundt golf

Post by Seve »

Kanskje vurdere to runder på Forsbacka, da. Ser for meg at opplegget kan bli ca slik:

Onsdag kveld: Posisjonere seg i nærheten av Arvika
Torsdag: Arvika og Årjäng
Fredag : Forsbacka (X2/Hammarö/Billerud)
Lørdag: Karlstad, med bankett på kvelden.
Søndag: Hjemreise, evt. med en stopp på Kongsvinger, avhengig av bankettens forløp.

Høres dette fornuftig ut?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

blir sikkert veldig bra. Avslutning med Kongsvinger er også meget bra
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Vänern rundt golf

Post by Seve »

Da var turen unnagjort.

I løpet av 3 dager spilte vi Årjäng, Forsbacka x 1 1/2, Karstad x 14/18 (play suspended due to inclement weather) og Hammarö. Vi bodde 1 natt i campinghytte på banen i Årjäng, 1 natt på Jägmästarflygeln/Forsbacka og 2 netter på hotell i Karlstad.

Jeg kan dessverre ikke varte opp med rapporter og bilder etc. i Yorkie-klassen, men konklusjonen er at dette var en flott tur og at Vänern Rundt er er meget godt tilbud.

Å rangere banene er vanskelig, da det blir mye smak og behag. Årjäng, Hammarö og Forsbacka havner nok på pallen for min del, mens Karlstad må ta til takke med en hederlig fjerdeplass. Årjäng har hatt problemer med greenene i år, og det var fortsatt noen flekker der, men bortsett fra det var banen i fantastisk stand og meget vakker.
Last edited by Seve on 13 Jul 2011, 19:55, edited 1 time in total.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Vänern rundt golf

Post by kristianffs »

Genial pris for fem valgfrie greenfees! Dette er noe jeg må få med meg! Bra med bilder og rapporter folkens :)
Golf.
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Vänern rundt golf

Post by Seve »

Hösterbjudande: 700 SEK.

Med dagens kurs skulle det bli ca 118 kroner per runde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

det er helt uhørt billig :lol:
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vänern rundt golf

Post by Yorkie »

Hadde det ikke vært for at høstplanene allerede er spikra hadde jeg vel nok fintenkt på en langweekend over til Mariestad og tilbake. 120 kr pr runde er ikke billig, det er gi bort pris! Og, det er mulig å finne billig overnatting også nå på høsten, så løp å kjøp, dere vil ikke angre (spesiellt hvis dere bunkrer godt opp med Mariestad Export siden dere allerede er der borte :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

Ser på hjemmesiden til Vänern rundt at man nå kan bestille kortet med 7 runder for 1300,- sek :!: :!:

Fortsatt 19 forskjellige baner å velge mellom.
JensK
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 27 Feb 2011, 11:33
Hcp: 24.9
Hjemmeklubb: Vanylven GK

Re: Vänern rundt golf

Post by JensK »

Korleis er været i Venern-området sommerstid? Vurderer ein tur nedover i midten av juni.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

Det er nok normalt varmt og fint vil jeg tro. For 2 år siden var vi første uka i juli og da var det veldig bra
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Vänern rundt golf

Post by Seve »

Ble en tur i også. Ingen nye baner, vi holdt oss til det kjente og kjære. Spilte Hammarö, Årjäng og 2 x 27 hull på Karlstad. Fairwayene på Årjäng ikke fullt så strøkne som i fjor, Hammarö i veldig bra stand, og Karlstad tett opp mot fantastisk.
Cobra
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 29 Jul 2012, 20:39

Re: Vänern rundt golf

Post by Cobra »

Hei!
Hvilken av disse banene har de beste treningsfasilitetene?
Har lyst til å ta en to dager med golf og trening, men hvor bør jeg da dra?
Forsbacka? Karlstad?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vänern rundt golf

Post by Yorkie »

Både Forsbacka og Karlstad har ok range og nærspillsområde (som de fleste i Vänern rundt). Forsbacka har en korthullsbane (6 hull på ett jorde), Karlstad har 27 hull og flere baner i nærområdet (og litt mere natteliv enn Åmål) så holder en knapp på Karlstad. Begge banene er absolutt verdt å spille, Karlstad har jevnt god kvalitet, og Forsbacka det samme, men litt finere omgivelser med Forsbackasjön som ett sentral element. Så til Karlstad, trening og en runde, (Scandic Winn ligger sentral og har golfpakke med Karlstad GK) god mat og drikke i Karlstad, og så Forsbacka på returen. Skulle bli en helt grei tur det
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Cobra
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 29 Jul 2012, 20:39

Re: Vänern rundt golf

Post by Cobra »

Takk Yorkie, da gjør vi det sånn!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Vänern rundt golf

Post by kevin »

Jeg synes nok at Karlstad er et mer komplett anlegg. Den lille "pitche-banen" på Forsbacka er helt grei. Men på Karlstad har de som nevnt 27 hull, og i tillegg har de en skikkelig par-3 bane med hull på 90-225m. Var snakk om at de skulle sette opp belysning der også slik at man kunne spille på kvelder i skumringen også. Mer info finner du på Karlstad sin side.

Men Forsbacka er en utrolig flott bane. Karlstad er også meget bra
Post Reply