Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble backnine på Fana i dag. Tenkte å gå en treningsrunde alene men traff tre andre allerede på hull 10. Vi spilte hvit tee.

Hull 10 Birdie
God drive. !60 meter igjen. Innspillet med 6i (oppoverbakke men medvind) var bra men litt til høyre. Ligger på greenen tre meter fra hullet. Husker på at jeg skal prøve å stå litt lengre fra ballen når jeg putter og senker på første forsøk! :D

Hull 11 Bogey
Fin drive. Har ca 200 m igjen. Velger rescue selv om jeg vet at jeg ikke kommer frem. Kunne lagt meg opp på 100 m men ballen ligger nede i et hull. En gammel divot eller noe og jeg vil prøve hvordan det er å slå med rescue herfra. Treffer ikke ballen godt men den går fremover. Ligger i bakken foran greenen og må slå over bunker for å komme på green. Er veldig opptatt av retningen på slaget og "glemmer" avstanden. Slaget blir for kort og ballen triller ned i bunker. Kommer greit ut av bunker men er litt skjev. Har ca 4 m til hulet. Førsteputten stryker hullkanten og returen er på en drøy meter. Med den nye puttestilen går ballen selvfølgelig midt i koppen.

Hull 12 Bogey
God drive. 130 m til hullet. Flagget står langt bak. Slår 9i og går for langt til høyre. Ligger i røffkanten og har et vanskelig slag opp til hullet. Slår for langt og nesten ut av greenen. Putten på ca 6 m stopper på hullkanten 1 cm for kort.

Hull 13 Bogey
Også her står flagget langt bak på greenen. Hvit tee er trukket ganske langt bak så hullet er noen meter lenger enn vanlig. Slår med 9i. Lander pinhigh og triller ut i fringen. Chipper 1 m forbi hullet. Slår en pingleputt som er for svak og går av med bogey.

Hull 14 Bogey
Subber litt nedi bakken med driveren på utslaget men kommer greit over vannet. 50 m til hullet. Pitchen er for lang og jeg får en 10 m putt nedoverbakke og på skrå. Stryker hullkanten men går nesten 2 m forbi hullet. Bommer returen.

Hull 15 Par
Slår ut med 9i i lett motvind og går for langt. Havner i GUR der hvor det var bunker tidligere. En god chip legger seg 10 cm fra hullet og dagens første par er et faktum.

Hull 16 Bogey
Slår ut med rescue. Går litt til høyre men ligger greit nok. Finner ut at det er for langt og vanskelig å gå for greenen og velger å legge meg opp. Slår frem til 80 m igjen. Slår et godt slag med sw og ligger 2 m fra hullet. Trenger 2 putter.

Hull 17 Bogey
Har ballen litt langt fremme i stansen på driven og drar den til venstre ut i vannhinder ved tee for hull 18. Dropper og må legge meg opp. Det er for langt inn og har dessuten trær i spilleretninen. Slår derfor rescue og følger banen. Har 50 m til hullet. Pitchen er litt for lang og ruller myyye. Ligger i fringen 5-6 m fra hullet. Putten stopper omtrent på hullkanten 5 cm forbi hullet.

Hull 18 Par
En veldig god drive på høyre side av fw ganske nøyaktig på 150 m merket. Slår 7i inn mot greenen og er 3 m kort av hullet. Førsteputten er alt for hard og går en god meter forbi hullet men jeg senker returen for par.

Er fornøyd med runden. Veldig godt å få til noen putter. :D Merker at det er på tide med litt chippetrening for de aller fleste chippene mine den siste uken har vært for lange. Det er også uvant at innspillene går til høyre for flagget og ikke skrur til venstre. Dette er et hyggelig problem som jeg tror at jeg ganske snart skal få bukt med. Ser at skuldrene mine på disse slagene har pekt til høyre for flagget så det er vel så enkelt at jeg bare må sikte litt bedre. Jernslagene sitter ikke helt som de skal men jeg skal ha protime i morgen så jeg håper å få litt orden på svingen min igjen. I dag var jeg jevnt over fornøyd med drivene.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by JanB »

Jeg måtte jo gå back-nine på Fana i natt da

10.) Andreslaget gjorde susen. 3 meters putt = 10 fot er mer enn forventet og over det som heter "golden eight". Grattis

11.) Det er vel slag 2 som ødelegger. Tenk over og lær deg og ignorer dårlig lie på ballen.

12.) Kan vel si at slaget fra rufkant kan du ikke. Jeg vet det er vanskelig men jeg har beskrevet det på mine sider på Facebook; JaSol Golf Coaching.

13.) 141 meter +. Jeg ville definitivt ikke dratt til med 9 jern selv om det er nedoverbakke. Jeg vedder du klina til og tenkte du skulle få 10 meter på nedoverbakken. Det er ikke riktig og du skulle definitivt tatt 8 i eller til og med 7i.
Dermed kunne du bibeholdt din rolige sving og safet mer på green

Hull 14.) Treputt tilskrives shortgame trening. Bra drive. Mange får nærver på dette utslaget fra hvit vil jeg tro.

Hull 15.) Du bruker altså 9 i som du brukte også på hull 12 med vel 130 meter inn. Vinn har lite å si på så korte jern, det burde du vite. Bra resultat fra en god chip.

Hull 16.) Du velger riktig verktøy ut. Det er skit trangt. Du har råd til bogey på index 4. Det er et vanskelig hull. Ditt spill er et bogey spill rett fra boka.

Hull 17.) Ville nok ha valgt et sikrere løp på dette par 5 hullet. Ville valgt å gå for par. Dermed kunne jeg (og du) kjørt noe annet på slag 1 og 2. Grei avslutning

Hull 18.) No comments. GREAT
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Takk JanB. For at du gidder å bry deg. Både for meg og mange andre her inne. :D
Du tar feil ang. hull 13. Det er 131 meter slik som tee og flaggplassering er i dag. Jeg har målt med laser. ;) 9i er dermed riktig kølle pådette hullet.
Ang. hull 17 så er jeg enig med deg i at jeg skulle hatt et alternativ til driver. Ihvertfall når det er medvind. Kanskje finner jeg meg en ny driver og 3 wood denne uken? Eller kanskje jeg har mer bruk for en 5 wood enn 3 wood? Hybrid/rescue køllene går litt for kort til å erstatte 5 wood, syns jeg. Skulle gjerne hatt både wooder og hybrider i bagen men da får jeg for mange køller. Må ha mine 3 wedger.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Spilte 18 hull på Fana i går, 6/7-10.
Hadde time med proen om formiddagen. Det var ikke så mye å rette på. Jeg har ballen for langt fremme i stancen og skuldrene peker for mye til venstre. Dessuten litt for dårlig balanse.
For å rette på dette skal jeg ha ballen i midten av stancen på de fleste jernene og bare litt lenger frem på de lange jernene. For å få skuldrene riktig må jeg flytte hendene tilbake slik at de er over ballen og ikke foran ballen. Dette gjør at jeg får en knekk og ikke en strak linje fra venstre skulder til køllehode. Til gjengjeld får jeg en bedre og mer oppreist positur. Trente på dette etter leksjonen. Det vanskeligste var, og er fremdeles, at jeg står mer oppreist. Dermed får jeg mange litt tynne balltreff. Spilte senere 18 hull.

Hull 1 Par
Førsteslaget godt til høyre, retning bunker. Men med 5i er selvfølgelig ikke bunkeren i spill. ;) Ved å ligge til høyre er vannet mest mulig ute av spill på innspillet. 90 meter til flagget og slår sw akkurat litt for langt og ligger i semirøff(fringe) 2 meter fra hullet. God chip og tap-in par.

Hull 2 Bogey
Driven ligger i fw. Trasportslag frem til 100 m. Innspillet er ok men ruller over greenen. Chip og 2 putter er for dårlig her. Det er tross alt ikke mer enn ca 6 meter.

Hull 3 Par
Fin drive frem til veien. Dvs 100 m igjen. Prøver på det som jeg har lært tidligere i dag men trekker likevel ballen til venstre. Riktig lengde, da. Chip og tap-in par.

Hull 4 Par
Birdiesjanse. To meter fra hullet men dessverre kun en enkel par.

Hull 5 Birdie
Flagget er plassert på øverste nivå og jeg finner frem driveren og prøver å nå greenen. Blir for kort og må slå en pitch over bunker som helst bør stoppe så fort som mulig. Får til et godt slag og senker birdieputten fra ca 2 meter.

Hull 6 Bogey
Godt utslag men andreslaget blir litt for langt og ligger like over fringen, Duffer chipen og må chippe en gang til. Ballen ser ut til å gå i hullet men ombestemmer seg i siste liten og legger seg på kanten.

Hull 7 Par
Flagget står helt kort på greenen og utslaget mitt lander kort av greenen. Velger putter og setter putten pent inntil hullet. Alt for mye til høyre til at den har mulighet til å gå i men det er da en tap-in par. 8-)

Hull 8 Par Slår ut med 9i. treffer tynt og ballen ender på fringen over greenen. Chip og tap-in.

Hull 9 Dobbelbogey
Slår ut med 3i og legger meg fint på høyre side av fw. Trekker innspillet godt til venstre og ligger i røff. får ballen såvidt inn på greenen. Flagget står i andre enden av greenen, dessverre. God retning på putten men 2 meter for lang. Ender opp med 3 putter. :cry:

Hull 10 Bogey
Her sier jeg takk for spillet til spillepartnerne. Vi har vært 4 i flighten og Kaffekannen står og venter på tee. For at alle skal ha noen å spille med så fortsetter jeg runden sammen med KK.
Husker ikke hullet men treffer fw. 2 putter.

Hull 11 Birdie
Endelig gjør jeg noe riktig på dette enkle par 5 hullet. :D
Har problemer med å huske resten av runden men restultatene ble slik:

Hull 12 Par
Treffer både fw og green. 2 putter.

Hull 13 Bogey
Her var vi i bunker begge to. 2 putter.

Hull 14 Par
Fw-treff med kun en chip inn og to putter.

Hull 15 Par
GIR og to putter.

Hull 16 Dobbelbogey
FW-treff chip og to putter. Må ha vært et dårlig slag innimellom.

Hull 17 Bogey
FW-treff, chip og 2 putter.

Hull 18 Bogey
FW-treff men 3 putter. ,

En god runde på 78 slag og 37 poeng. 8-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Du må teste litt slik at du får satt sammen settet skikkelig. Tenker på at du får køller med forskjellig lengde, ikke slik som i dag at 3w og driver like lang mens spranget ned er ganske langt.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg er helt enig, Furu. Har tenkt meg en tur til Golfsenteret. Håper jeg får det til i morgen. Driver og wooder i samme merke bør gi litt lengdeforskjell, tenker jeg. Kanskje det blir VR både driver og wood?
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble backnine fra hvit i dag også.
Har nettopp skrevet men glemte visst å lagre?
Det ble en bra runde. Noen tynne balltreff med den nye svingen men jeg traff alle fw. Ingen 3-putter og kun to stk chip+2putt. Ingen birdier. Endte fire over par og 19 poeng. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Du må ikke prøve VR driveren. Jeg er den eneste som får lov til å bruke den :D

VR-serien passer nok bra til deg og det er fenomenale køller. Du må selvsagt prøve 909 også, og Ping i15.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg får stå opp tidlig i morgen og reise til BGS. Så får de dra frem alt de har av køller og skaft og hoder og sette sammen noe som virker. :)
Med tidlig så mener jeg før 14.00. Det er tross alt ferietid.. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

De har åpent 10-17 i juli.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by JanB »

Morsomt å lese din siste runde GG. Det er også intressant å se hvor feilene kommer for lavhandicappere. Jeg skrev om det på siden min på FB; JaSol Golf Coaching I tillegg til hook som nå er et vanlig fenomen for deg (og andre singlehcp), ser jeg at din chip ødelegger nå 2-4 score. Nærspill, nærspill, nærspill.. ;)
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ja, jeg har vært inne på siden din og lest dette. De grafene var ganske interessante og riktige. :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble en runde på Fana i dag også.
Først møte med laget som skal spille lag-NM og deretter en runde på banen.
Jeg hadde med meg en Ping i15 driver som jeg hadde fått låne hos BGS. Dessverre er jeg ikke god nok for denne køllen. Litt for mange slag med fade. Men den gikk langt. Hadde f.eks. kun 137 meter igjen på hull 18 fra hvit tee. Hull 10 ca 120 meter igjen. 11 var lang drive. 12 var mer slice enn fade. Likevel kun 84 meter til flagget som sto langt bak på greenen. Hadde carry på 245 meter på simulator.

Alle spilte ut og deretter annethvert slag. Vi delte oss i to lag og byttet lag etter 6 og 12 hull. Vi spilte om en øl. De tre siste hullene spilte vi skins med en øl i innsats på hvert hull.
For å gjøre historien kort så bekymrer ikke ølprisene i Ålesund meg det dugg. :lol: Tok de tre siste hullene alene :D :D
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

Nå forstår jeg hvorfor det tidsvis gikk så voldsomt unna med den 4'er-ballen deres. :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Spilte Meland fra hvit tee i dag. Meland vant... ikke. :lol:
Det skal jo være turnering der i helgen så en testrunde syntes som en god idè. Det gikk over all forventning. Men hadde veldig veldig mye flaks.
Greenene var helt supre. Kanskje en anelse for raske, bare.

Hull 1 Bogey
Slo ut med en 3 wood som Knut hadde vært så vennlig å låne meg. Traff den godt og følte at jeg hadde god sving men så ikke snurten av ballen. Slo en prov midt i fw. Fant første ballen midt i svingen. Midt i banen. :D
transportslag frem til 100m. 52 grader wedge (er det wokey?) gikk dessverre for langt og jeg lå et par meter utenfor greenen. Vanskelig chip som gikk to m forbi hullet. Måtte ha to putter for å komme i hull og dermed bogey.

Hull 2 Birdie
På dette hullet har jeg nesten alltid havnet i fw-bunkeren på venstre side. I dag kom jeg over! Det var kun med 1 meter men det var forbi. 8-)
Flagget sto kort så innspillet måtte være presist.
Innspillet var presist. 8-)
Perfekt lengde men halvannen meter til høyre. Heldigvis gikk putten i hullet. :)

Hull 3 Par
Slår igjen ut med 3 wooden. Treffer dårlig og ballen fyker ut til venstre. Den treffer et tre og spretter inn på banen. :lol:
frem med 3 wooden igjen og nok et dårlig slag. Men er i banen og har 200 m til flagget. Endelig et brukbart treff og jeg ligger rett utenfor greenen til venstre.
Tror jeg slår en perfekt chip men ballen ruller ikke ned til hullet. Den stopper en meter før. Merkelig. Setter putten. :D
Litt flaks på dette hullet.. :mrgreen:

Hull 4 bogey
Det er dugelig med motvind her og jeg velger driver. Lærte i går at ballen får mindre spinn og går lenger hvis jeg treffer litt høyt i driveren, så jeg pegger opp litt høyt. Litt for høyt for ballen går nesten opp i skyene før den detter ned på høyre side kort av bunker. Må pithe over bunker men det er mye green å jobbe med så det burde ikke være noe problem. Ballen triller for langt og 2 putter gir bogey.

Hull 5 Bogey
Slår rett frem ut fra tee og ligger midt i banen godt forbi doglegen. Slår en pw frem til 100 meter. Innspillet drar langt til venstre og jeg ligger like utenfor greenen. Må chippe nedoverbakke og over hele greenen. Klarer lett å chippe over hele grenen. Ny chip og senker halvannen meters putt for bogey.

Hull 6 Par
Utslaget blir kort og for langt til venstre. Slår meg videre nedover helt til høyre i banen. Heldigvis ikke langt nok til å havne i dammen. Pitchen ser veldig god ut og jeg har en meter til hullet. Setter putten. ;)

Hull 7 bogey
Slår ut med rescue for her vil jeg ikke gå for langt. Fw blir smalere og heller mot røffen på høyre side. En lang drive midt i banen har gode sjanser til å rulle ut av banen. satser derfor på et godt innspill. Utslaget går til venstre for fw-bunker. et bra andreslag men for kort. Er oppe ved greenen men like utenfor. Dårlig chip som går alt for langt gjør det nødvendig med to putter.

Hull 8 Bogey
Syns jeg slår et bra slag men jamen er det langt igjen til hullet. Må ta frem 5i. Når frem men misser greenen til venstre. En elendig chip som ikke når frem til greenen. Neste chip blir litt lang (det er veldig så det ruller på disse greenene) men returen går i.

Hull 9 Par
Flagget er plassert midt på greenen hvilket betyr at jeg må slå bent over bunker. Tar ikke sjansen og går til høyre. Treffer greenen. Såvidt. :) En god førsteputt og tap-in par.

Hull 10 BirdieDriven er ikke spesielt god eller lang men den er rett. ;) Tar frem 3 wooden igjen og kommer ikke lenger enn til fw-bunker rett over bekken. Slår et godt slag ut av bunker og har en tremetersputt for birdie. Den går rett i. 8-)

Hull 11 Dobbelbogey
Utslaget går i skogen. Finner ballen og spiller den ut på fw. Litt for tett inntil et tre. Neste slag er shank! Kommer meg inn på greenen ti meter forbi hullet. En god putter og returen blir enkel.

Hull 12 Bogey
Slår en dårlig drive. Hæltreff men den kommer tilbake i banen. Den er veeldig kort. Slår et 7i fremover. det trekker venstre og for meg ser det ut som om ballen går i skogen men den ligger merkelig nok på banen. Et godt slag og jeg har en drøy meter til hullet. Misser!

Hull 13 Bogey.
Slår ut med 6i ! Blir kort og til høyre. Pitcher over greenen. Chip og enkel putt.

Hull 14 Par
Kort utslag men er trygg midt i fw. Neste slag med 5i blir for kort. En god pitch og jeg senker en tometer for par.

Hull 15 Dobbelbogey
Utslaget med 3 wood er for langt til høyre. Finner ballen i skogen og slår meg tilbake til fw. Dårlig slag som er alt for kort. Et godt innspill men ballen triller og triller. Langt forbi hullet. to putter er helt nødvendig.

Hull 16 Dobbelbogey
For første gang virker dette hullet langt. Veldig langt i motvinden. En god drive midt i banen og ikke for langt fra kanten. jeg tar frem 3 wooden igjen og slår et godt slag ned i banen forbi treet. Innspillet går igjen til venstre for greenen. Pitchen blir for kort og chipen for lang. Over hele greenen Helt naturlig med to putter herfra.

Hull 17 Par
En god drive akkurat kort av treet. Innspillet blir for kort men en god chip sørger for at jeg får en enkel par.

Hull 18 Par
Slår ut med rescue og lander på greenen. Slaget er litt kort og litt for mye til høyre men jeg ligger på greenen. En god førsteputt en meter forbi hullet og jeg setter returen for par.

Dette er en av mine beste runder på denne banen. Kanskje den beste? Var nok litt heldig noen steder og senket "alt" av putter innenfor to meter. Noe som er fullstendig unormalt.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det var turnering på Meland i helgen. Over to dager.
Lørdag var det slik som Kaffekannen pleier å si: Meland vant.
jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle spille defensivt og ikke ta store risker. Det gjorde jeg ikke heller. Ble alt for passiv. Dette kombinert at jeg prøver å legge litt om på svingen min gjorde at det meste gikk galt.
Søndagen:
Jeg spilte mye bedre golf men var helt håpløs rundt greenene. Dermed endte jeg kun to slag bedre enn lørdagen.
Hull 1 Par
10 meter kort av green (flagget sto veldig kort) på GIR. Regner med at de fleste forstår hva jeg mener med GIR.

Hull 2 Par
5 m til venstre for green på GIR

Hull 3 Par
1 m til venstre for green på GIR

Hull 4 Bogey
Dårlig utslag og ligger til høyre for bunker. Må pitche over bunker og legge ballen død med en gang for flagget står kort. Det er dessuten nedoverbakke mot hullet og greenene på Meland denne helgen er lynraske og helt supre. Går selvfølgelig noen meter forbi hullet og toputter.

Hull 5 Dobbel
1 m til høyre for green på GIR

Hull 6 Bogey
I bunker på GIR

Hull 7 Dobbel
I røffen ca 10 m fra green på GIR

Hull 8 Par
I greenkant 2 m fra hullet på GIR

Hull 9 Femopelbogey
I bunker på 1. slaget. Kom ikke ut...

Hull 10 Bogey
1 m fra green på GIR

Hull 11 Bogey
Tror det ble bogey her. I greenkant på GIR

Hull 12 Dobbelbogey
La meg opp på ca 80-90 meter på GIR. Bra innspill men ble tatt av vinden og misset green med 1 meter.

Hull 13 Dobbelbogey
Havnet i bunker på utslaget. Kom ut på andre forsøk...men ikke inn på green.

Hull 14 Kvadruppel
Havnet i skogen på 1 og lå på fw i to ca 130 meter fra hullet.

Hull 15 Dobbelbogey
I skogen igjen og ut på fw i to ca 100? m fra hullet.

Hull 16 Dobbelbogey
1 meter fra green på GIR

Hull 17 Bogey
10 m fra green på GIR

Hull 18 Par
På green på GIR

Jeg spilte i mine øyne egentlig ganske bra frem til greenen men tapte uhorvelig med slag rundt greenene. Og en god del slag i bunkerne. Men nå har jeg lært hvordan jeg skal slå meg ut av en bunker. Ballen bak og vekten på fremre fot. Jeg gjorde omvendt på søndag...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

På mandag ble det noen treningshull på Fana. Begynte å få til litt golf igjen og avsluttet med en halvtime chipping og putting.
I dag tirsdag gikk jeg 18 hull på Fana.

Hull 1 Par.
Hull 2 Par
Hull 3 Bogey fra bunker. Bunker er litt unna greenen og ballen la seg mindre enn to meter fra hullet. Jeg har lært!! :D
Hull 4 Bogey. Gikk i elven på utslaget..
Hull 5 Birdie. Enkelt. :D
Hull 6 Bogey. Innspillet ble for langt og jeg måtte chippe over kulen. Dermed ble det ny chip som nesten gikk i hullet.
Hull 7 Bogey. Halvshank på utslaget.
Hull 8 Par. Dårlig utslag i røffen til høyre. Slo provisorisk som havnet i bunker. Slo prov fra bunker før jeg lette etter første ballen og bunkerslaget gikk rett i hullet. :D Fant 1. ballen og pitchet pent inn på green og senket en 3 meters putt.
Hull 9 Par
Hull 10 Par
Hull 11 Birdie
Hull 12 Bogey
Hull 13 Par
Hull 14 Birdie
Hull 15 Dobbel. Chip to m kort. Deretter tre putter. Trøtt, sliten, sulten og tørst nå. :)
Hull 16 Par
Hull 17 Dobbel. Førsteballen gikk i vanhinder til venstre og jeg valgte å slå ny ball fra tee. Par på denne.
Hull 18 Dobbel. God drive forbi 100m merket. Neste slag i bunker. Trøblet i bunkeren igjen. Vekten på feil fot...

En bra runde. Jeg begynner å få det til igjen. Selv med "ny" sving. Har sluttet å trekke wedgene til venstre (unntatt på hull 18).
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Da er jeg hjemme igjen etter noen dager med lag-NM i Ålesund.
Stooy: Dere har gjort en kjempejobb med banen! Jeg er veldig fornøyd og litt imponert over forholdene. Det er temmelig store områder dere har klippet. At røffen også var klippet var kjempebra og veldig nyttig for meg... :lol:
Været ble mye bedre enn fryktet. Yr bommet som vanlig totalt med værmeldingene. Litt regn på søndag men ikke verre enn at regntøyet ble værende i bagen.

Selv er jeg litt skuffet over spillet mitt. Gikk noen brukbare runder og noe veldig dårlig. Lørdagen var merkelig. Først 18 hull foursome der jeg spilte veldig godt for så å gå de neste 18 helt forferdelig. Førsterunden stemte det meste. Slo bare gode slag og neste runde traff jeg ikke en eneste ball. Det var en merkelig opplevelse.

Søndag var det singelmatch og jeg startet fra hull 10. Backnine var vanskeligst og hull 10 var fryktet av mange. Derfor hadde jeg bestemt meg for å spille dette hullet forsiktig. Det var en del bra golf fra min side men når det først gikk galt så gikk det veldig galt...

Hull 10 par 4 Bogey
Jeg slår ut sist. Førstemann slår ut venstre og finner ikke ballen. Andremann ligger greit.
Slår meg opp på flaten med 5i. Jeg vet at jeg ikke kommer langt nok men sikkerheten er viktigst og jeg tar derfor 5i en gang til og ligger meg 30 meter kort av greenen. Flagget er plassert på neserste platå og jeg vet at ballen må landes på øverste platå og så rulle ned. Slår en god pitch men er litt uheldig med førstespretten og ballen ender opp på riktig platå men helt i bakkant. Flagget står litt kort. Mine to medspillere ligger mye nærmere og lærer ingenting av min pitch. De slår ballen inn på nederste nivå og ruller av greenen. ;) En av dem senker riktignok putten fra fringen bak min ball. Jeg vinner honnøren. :D

Hull 11 par 5 Birdie
Slår en litt grei drive. Litt kort men er i banen på høyresiden. På dette hullet er det skråbakke overalt. Dasker en resque fremover og har i underkant av 80 m opp til flagget. Slår en veldig god sw midt på flagget. Ballen lander 10 cm foran hullet og legger seg til ro 5 cm bak hullet. Vi ser ikke ballen fra der vi står og alle tror at den gikk i. Det ble en tap in birdie. Shot of the day for min del. :D

Hull 12 par 3 par
Litt misfornøyd med balltreffet. Retningen er fin men jeg blir for kort. Ligger utenfor greenen. Slår en lav chip som ruller mot hullet og stopper på hullkanten. Tapin par.

Hull 13 par 4 Bogey
Langt par 4 hull. Ihvertfall for meg. Litt kjedelig at jeg alltid ligger 20 - 50 meter kortere enn de fleste andre på driven.
Slår en god drive og ligger midt i banen. Har ca 150 m til flagget. Ser flagget men ikke greenen. Godt innspill et par m til venstre for flagget. Ballen lander en meter kort av greenen og triller ned i bunker. Gulp! Jeg som er så dårlig på bunkerslag. Det viktigste blir å få ballen på greenen og bunkerslaget sitter som det skal. Blir litt lang. Slår en god putt en halv meter forbi hullet og går av med bogey.

Hull 14 par 5 par
Dette er et av mine "dritthull". Vi står høyt oppe og må ha en god drive for å komme frem til fw. I motvind var dette vanskelig for meg men i dag var det lite vind og jeg hadde godt håp. Treffer driven ok og kommer meg ned på banen i semirøff. Har ballen under meg og velger 5i for å få ballen fremover. Slår forsiktig og har ca 150 m til flagget. Innspillet er litt kort men får god rull og ligger på greenen 4 m fra hullet. Birdieputten går i hullkant og tap in par. Veldig fornøyd :D

Hull 15 par 3 par
Dette er et langt par 3 hull. Ca. 190 meter. Stor høydeforskjell. Velger 3i. Ikke helt god treff men er på greenen til høyre. Nok en god putt som stryker hullkanten. Senker returen fra en meter.

Hull 16 par 4 Bogey
Kraftig dogleg. Sikkert mer enn 90 grader. Her har jeg gjort mye rart. Andre har gjort enda mer rare ting her. :lol:
Jeg har enda ikke funnet helt ut av hullet. Hvor jeg skal ligge på utslaget. Utgangsretning og køllevalg. Velger å slå ut med rescue og ikke kutte for mye av doglegen. VIL ha ballen i spill. Greit utslag. Kutter bare litt av doglegen som planlagt og har va 170 meter til flagget. Oppoverbakke. Velger 3i men treffer ikke godt nok. Ballen ligger også dårlig til. Men er fornyd med å ligge i bakken foran green. Pitcher meg opp på riktig platå ca 3 m fra hullet. Tar for lite brekk på putten og går en meter forbi. Senker neste putt.

Hull 17 par 4 Bogey
Dette er et vanskelig hull for meg. Det er langt og hvis du treffer fw så står du i nedoverbakke på innspillet fra 150- 180 meter. Heldigvis for meg er hvit tee flyttet frem til gult utslag. :D En god drive og jeg har 150 m til flagget. Ligger i semirøff og får ikke helt tak i ballen. Lander like utenfor greenen på høyre side. Flagget er plassert på øverste platå helt på kanten. Det er viktig å komme opp bakken. Chipen er hard nok og går 3 m forbi hullet. Er livredd for å gå for langt på putten og slår den en meter for kort. Senker neste putt. :)

Hull 18 par 4 Dobbelbogey
På papiret er dette hullet kortere enn hull 17. Det er imidlertid oppover hele veien mens 17 gikk nedover så i realiteten blir hullet lengre enn 17. Har spillt hullet som par fem alle dager. :)
Grei drive til venstre i banen. Treffer ikke fw men ligger helt greit i semirøff. Til høyre er det bunkere så jeg velger bevisst venstresiden. Har ca 200 m til flagget men velger å legge meg opp. Gjør jobben min og innspillet fra ca 90 m ser bra ut. Får en 4 m parputt. Slår alt for kort og bommer også neste putt. :cry:

Ved runding er jeg fem over par og ferdig med den vanskeligste delen av banen. Er derfor fornøyd og ser for meg en score rundt 80.. :lol:

Hull 1 par 4 Bogey
Greit hull i nedoverbakke. Slår ut med driver og ligger helt greit i banen.
Innspillet blir for kort. Lander i bunnen av bakken og får derfor ingen sprett eller rull inn på greenen. En god chip stopper en m fra hullet. 2 putter ! ¤*!

Hull 2 par 5 Dobbelbogey
Drittdrive! som går i røffen til venstre. Får ballen ut av røffen og fremover men har 200 meter igjen. Velger å legge meg opp på 100m. Duffer ! innspillet og går nesten i bekken. Slår meg inn med sw og vil legge ballen død. DET klarer jeg selvfølgelig ikke og jeg får en lang putt. Putten er god og stopper 10 cm fra hullet.

Hull 3 par 3 Trippelbogey
Et ganske langt par 3 hull men jeg har gjort det bra her tidligere og har god tro på at dette skal gå bra.
Snaphook og OB på førsteslaget! :evil:
Andreballen hooker også litt men har tro på at den kan spilles. Slår for sikkerhetsskyld enda en ball og ligger midt på greenen med denne. Etter mye leting finner jeg ball 2 og får den inn på greenen. Godt gjort! :)
Har en lang putt og er fornøyd med å legge den innenfor en halvmeter.

Hull 4 par 5 par
Dette er et kort par 5 hull som helt sikkert har fristet mange til å tenke birdie. Med vekslende hell vil jeg tro. :D Jeg vil på greenen i 3 og slår derfor ut med 5i. Helt greit. Slår meg frem til ca 100m på 2. Flagget er plassert langt til venstre og jeg trekker innspillet mitt og lander utenfor greenen. Chipen er god og ballen er litt nedi hullet før den går opp igjen. Tap in par.

Hull 5 par 4 firpelbogey
Et kort og enkelt hull. Et av banens enkleste.. :?
Slår ut med 5i og hooker ut i røffen. Slår en ny ball. Til høyre denne gangen og ligger i vannhinder. Ballen kan spillles og jeg får den ut på fw. Innspillet er for langt til venstre og spretter ned i vanskelig røff. Må droppe. God pitch 3 m fra hullet. Senker putten.

Hull 6 par 4 par
Fin drive midt i banen. Innspillet fra 150 m lander på høyresiden. Velger å prøve en "flopp" for å ha kontroll på rullen. Det går bra og jeg senker parputten fra ca 2 meter.

Hull 7 par 4 Bogey
Nok et lett hull. Tar frem driveren og skal fade for å følge banen. Faden kommer aldri og jeg havner i røffen til venstre.
Har 100 m igjen og tar frem 52 grader. Lander en meter forbi flagget og ruller ned i røffen. Ballen ligger greit. Flagget er plassert helt i bakkant langt ute på kanten av bakken ned til førsteplatået på greenen. Slår en god chip fra røffen men dessverre.. Litt for hard. Den sniker seg over kanten og jeg har plutselig en 10-15 meters putt. Putten er veldig god men stopper på hullkanten.

Hull 8 par 4 par
Nok et greit par 4 hull. Drive nedover og dogleg høyre. Bunkere rett frem ved ca 250 meter. Slår en god drive rett frem. Ligger midt i fw. Innspillet har veldig god retning men er dessverre 2,5 m for kort. Putten går i hullkant og tap in par.

Hull 9 par 3 firpelbogey
Endelig snart ferdig. Kun et greit par 3 hull på 155 meter igjen...
Velger å slå ut med 6i. Sikter på venstre side av green for høyre side = trøbbel. Trekker ballen litt venstre men bør ligge helt greit i røffkanten. Velger for sikkerhetsskyld å shanke en provisorisk ball. Vi leter og leter men finner ikke ballen min. Jeg må derfor gå tilbake og slå en tredje ball! :twisted:
Lander fint på greenen og to putter.
Veldig irriterende avslutning. Merkelig at vi ikke fant første ballen for røffen er glissen og vi hadde god kontroll på retningen og nedslaget.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

!8 hull på Fana sammen med KaffeKannen i dag.
Vi gikk ut grytidlig!
Vi fikk med oss en utlendinging i flighten, også. Kanadier, tror jeg, og på et helt annet nivå enn oss. :) Etter et par hull fikk vi ham ned på vårt nivå. :lol: Men han var hyggelig likevel. :lol:
KK slet fælt men jeg fikk til ganske mye. 8-)
Jeg startet med en Mulligan og ga også tydelig beskjed om dette før jeg slo. Heldigvis for ballen gikk ut i røffen.. :?

Hull 1 par
Legger meg på høyre side av fw. Pitchen med sw blir alt for kort men en god chip sørger for par. Putten var på 6 ft.

Hull 2 Bogey
Kort og dårlig drive. Hæltreff. Ligger i semirøff og slår meg fremover med 7i. Har 160 m til hullet men slår dessverre for kort. Heldigvis kort av bekken også. ;) Finner frem sw for å løfte pent over bekken og få noenlunde stopp. Klarer dette fint men misser putten fra under en meter. :(

Hull 3 Dobbelbogey
Kjempeslice! på driven. Må droppe og slå fra droppesonen. 3w fører ballen et bra stykke framover. 60 m til hullet. Dessverre blir slaget litt kort men jeg er godt inne på greenen. To putter. Den siste fra 5 ft.
En dårlig start og nå er det på tide med litt skjerping! :idea:

Hull 4 Par
OK utslag litt til høyre på greenen. Har 5-6 m til hullet. Legger den pent inntil. 0 ft

Hull 5 par
Får til å fade ballen tilbake mot hullet men blir for kort. Ligger nesten i greenkanten og holdt på å treffe en greenkeeper på utslaget. Vi så ham ikke. :roll:
Chipen blir for lang og jeg trenger to putter. 0 ft

Hull 6 Birdie
Greit utslag til venstre på fw. 100 m til hullet. Ballen lander nesten i hullet og triller av greenen i bakkant. Kan ikke putte pga sprinklerlokk og chipper heller likegodt rett i koppen. :D :D

Hull 7 par
Ikke helt god treff på utslaget men er nesten fremme ved greenen. En god pitch/chip og putten går i. 5 ft.

Hull 8 Bogey
Ligger såvidt inne på greenen i bakkant etter utslaget. Svak nedoverbakke gjør at jeg blir for pinglete og legger putten 2 m kort :evil: Neste putt går heller ikke i og dermed en treputt. 2 ft

Hull 9 Bogey
Bra utslag men ligger litt for langt til høyre og må prøve å slice ballen med pw fra 100 m. Det går ikke så bra og jeg ender kort. Pitcher meg opp på greenen og trenger to putter. 0ft.

Hull 10 par
OK drive midt i fw. Innspillet blir litt for kort. Chipen får en uheldig kick og blir litt kort. Senker heldigvis putten. ;) 8 ft

Hull 11 Birdie
Nesten i bunker på utslaget og ligger i oppoverskråbakke. Tar frem 3w og kliner til. Godt slag og ligger i bakken før greenen. Pitchen er helt grei. Riktig lengde men litt skjev. Setter putten. 10 ft.

Hull 12 Bogey
God nok drive og har 130 m til flagget. 9i går et par m for langt men jeg er på greenen. 1. putten blir 2 m for lang. Bommer returen og dermed bogey. :| 0ft.

Hull 13 Bogey
Havner i bunker. Kommer opp men ikke langt nok. To putter. 3ft

Hull 14 Birdie
En god drive tar meg over vannet. Innspillet blir litt for mye til høyre men ok. Senker putten. 10 ft.

Hull 15 Bogey
Vil prøve et slag men den gamle svingen min og trekker ballen ut i vannet. Tydelig å høre at den lander på banen først og jeg kan derfor droppe ved vannhinderet. En god chip og enkel putt gir bogey. 0ft.

Hull 16 par
Tar frem driveren. Dårlig slag men resultatet blir bra. Har 155 m til flagget. Blir for kort til tross for at jeg slo 5i. God chip i hullkant og en meter forbi. Senker putten. 4ft.

Hull 17. Bogey
En god drive etterfulgt av et godt slag med rescue og jeg har 60 - 70 meter til hullet. Blir for lang med sw og får en vanskelig nedoverputt. Løser dette bra men bommer returen fra en halv meter. 0ft

Hull 18 Dobbel Birdie+par :oops:
2 baller i vannet før jeg fant fw. Et godt innspill med rescue blir for langt og havner i bunker. 2 slag i bunker og 2 putter gir totalt 10 slag på hullet. :oops: 0ft.

Alt i alt en god runde bortsett fra siste hullet og noen ukonsentrerte putter. Gikk kun 1 slag over hcp og fikk 38 poeng.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Uhøytidelig sommerturnering på Fana nå på lørdag.
Jeg hadde egentlig tenkt å skrive meg ned i dag.. :lol:
Men det gikk ikke slik. Endte på 34 poeng.

Hull 1 Bogey
Gamblet og gikk med 3w fra tee. Elendig slag men havnet i fw. Trengte to dårlige, korte pitcher før jeg fant greenen.

Hull 2 par
Helt grei par. GIR og 2 putter

Hull 3 par
Gir og to putter

Hull 4 Dobbel
Ball i elven. Chip + 2 putter

Hull 5 par
På greenen i en men dessverre på feil nivå. Soleklar 3 putt.

Hull 6 par
Gir og to putter. Begynner å bli klart at dette blir en dag med få birdies. Ingenting faller nedi.

Hull 7 Dobbel
Bare tull på dette hullet. traff ikke engang greenen.

Hull 8 par
Havnet litt for kort og chippet nesten i hullet fra fringen.

Hull 9 par
Går litt kort på utslaget med 3i. Bra slag og god treff men ble ikke langt nok. Ballen treffer bakken og triller tilbake ned i semirøffen. 8i inn mot greenen er også for kort og jeg ligger like utenfor greenen. God chip og 1 putt.

Hull 10 Dobbel
Prøver 3w igjen og treffer såvidt ballen. Må spille en ny. Gir og 2 putter på andreballen.

Hull 11 par
Gir og 2 putter

Hull 12 par
Driven havnet i fw-bunker men et godt slag hwerfra ga meg en birdiemulighet. 2 putter..

Hull 13 bogey
3 putter...

Hull 14 par
Drivet nesten greenen. Chip og 2 putter

Hull 15 par
GIR og 2 putter

Hull 16 Dobbel
Andreslaget havnet i bunker. Skikkelig speilegg. Kom opp men ikke på greenen. Chip og 2 putter. :cry:

Hull 17 par
Gir og 2 putter.

Hull 18 bogey
Pusher pw til høyre ved innspillet. Chip og 2 putter.
Post Reply