Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Teknikken som du lærte meg fungerer bra, den. Jeg må bare tørre å stole på slaget. ;)
Putteren startet litt nervøst i dag men jeg fortsatte å bruke den selv om jeg hadde den gamle med meg. Etterhvert ble jeg mer og mer trygg på putteren og liker den bedre og bedre.
Når det gjelder driveren så føler jeg at jeg har fått kontroll på den nå. Liker den bedre og bedre. Det var vel bare på hull 16 at den sviktet meg. Og kanskje litt på hull 18. På hull 2 (OB) slo jeg ut med 3w. 2. ballen var med driveren og den ballen var i spill. :)
Det er en myye myye bedre driver enn min gamle.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag 3. okt. 2010. Fana Oktober Open. Dag 2. Hvit tee.

I dag var bare alt dårlig. :(
Begynte med en god drive på hull 10. Innspillet skled litt ut til høyre men holdt seg i greenkanten. Burde skjønt tegningen allerede her. :?:
Før vi gikk ut kjøpte jeg en regnhanske til å bruke på høyrehånden. Har hørt at det skal være bra. Allerede på hull 11 (2. hullet vårt) slo jeg 3 (+ en provisorisk) skanker på rad! Jeg forsto ingenting. Plukket opp og gikk av med 11 på hullet.
Senere forsto jeg at køllen skled i hansken, eller at køllen satt greit i hanskene men hanskene skled i hånden. Uansett. Resultatet var at jeg kom ned til ballen med vidåpen kølle. Køllen skeld på hvert eneste slag og jeg klarte ikke å gjøre noe med det! :?
Rundet på 55 slag. 19 over par!
Etter at jeg tok av meg den nye høyrehansken gikk det litt bedre. Scoren var selvfølgelig ødelagt for lenge siden og det eneste jeg hadde å spille for var å ikke bryte en turnering pga dårlig spill.
På hull 3 sluttet det å regne og allerede på hull 4 kom det en birdie. Det var den eneste birdien i flighten vår i dag. :lol:
Har ikke tall på hvor mange baller jeg slo vekk i dag men jeg spilte stort sett på 2. ballen hele veien. :oops:
Skal telle... Hull 11, 13, 14 (vannhinder), 15, 17, 1, 2, 5 (vannhinder), 6,
En forferdelig dårlig golfopplevelse i dag.
I`ll be back
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble tid til en runde på Fana i dag. Rett fra jobb og ret på første tee (hull 10) uten oppvarming. Det gikk noen hull før jeg begynte å spille golf.
Shot of the day var utslaget på hull 15 som landet kort av hullet på høyresiden, gikk nesten i men forbi, spant tilbake og la seg en fot fra hullet på venstre siden.
Noen dårlige jernslag og mange gode. 3 tap in birdies :D . Totalt 4

Hull 10 par 4 Bogey
Hull 11 par 5 Dobbelbogey
Hull 12 par 4 Dobbelbogey Chip + 3 putter
Hull 13 par 3 Par
Hull 14 par 4 Par Teestedet var flyttet til rødt utslag pga høy vannstand.
Hull 15 par 3 Birdie
Hull 16 par 4 Bogey
Hull 17 par 5 Bogey 3 putter
Hull 18 par 4 Bogey 3 putter

Hull 1 par 4 Trippelbogey Vannhinder og deretter lostball
Hull 2 par 5 Par
Hull 3 par 4 Birdie
Hull 4 par 3 Dobbelbogey I vannet
Hull 5 par 4 Birdie Puttet for eagle :!:
Hull 6 par 4 Par
Hull 7 par 3 Dobbelbogey
Hull 8 par 3 Bogey 3 putter
Hull 9 par 4 Birdie
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

10/10-10 Meland. Gul tee.
Alle var enige om at det hadde vært en fin dag.
:lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

10/10-10 Meland . Gul tee.
Meland vant. Igjen..
Jeg hadde mange gode slag men var helt håpløs når jeg nærmet meg greenen.
Chipping og putting var rett og slett dårlig. Chip + 2 eller tre putter var regelen mer enn unntaket.
Det mest positive var hyggelig selskap og at jeg fikk gått av meg fyllesyken. :D
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Tirsdag 12/10-10. Fana Gul tee. Backnine.
Jeg fant tid til en kjapp nihullsrunde etter jobb i dag.
Gikk i en hyggelig 4 flight.
Det er helt tydelig at nærspillet mitt er for dårlig for tiden. Alt for mye treputting eller chip + toputt.


Hull 10 par 4 Par :)
Hull 11 par 5 Dobbelbogey Satt fast i greenbunker etter 2. slaget. To putter. :oops:
Hull 12 par 4 Bogey Trakk innspillet til venstre og ut i vannhinder. Lostball. :shock:
Hull 13 par 3 Bogey 3 putter :cry:
Hull 14 par 4 Birdie Eagleputten fra ca 4 meter var sgs nede i hullet men kom opp igjen. :lol: Godt utslag med 3w.
Hull 15 par 3 par
Hull 16 par 4 par Dårlig innspill men god chip og put.
Hull 17 par 5 par 2. slaget over greenen. Chip + 2 putter
Hull 18 par 4 par

En grei runde som ga 18 poeng og 39 slag. Helt etter hcp. :D
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Hjemme igjen etter en uke i Spania. I nærheten av Torrevieja.
Jeg fikk spilt 4 baner på turen og er fornøyd med det.
Campoamor var en bane i elendig forfatning. Anbefaler ikke noen å spille banen slik den er nå og sikkert et stykke frem i tid. Dyr var den også..
Nabobanen derimot.. :D :D Las Ramblas. :D :D Denne banen MÅ spilles :!: Det er den gøyeste golfrunden jeg har spilt noensinne.
Det hadde vært artig å se meg selv da jeg kom opp på første tee og så utover. Hvor var fairway??? Skimtet et par kvadratmeter ca 150 meter fremme. :shock: Tipper jeg så ut omtrent slik som KK så ut da jeg tok ham med på samme banen. :lol: Og slik bare fortsatte det hele veien rundt. Jeg sa til KK at han ikke måtte regne med å bryte 100 på denne bnanen. Men jammen klarte han ikke å komme under. Imponerende. Jeg spilte banen to ganger og beste score ble 89 slag.
Ellers spilte jeg Villa Martin og en bane til.
Villa Martin var helt grei. Greenene levde ikke opp til forventningene mine men ellers var det greit der. Tror jeg hadde 10 3-putter og en eller to firputter. :lol: Når det er sagt så hadde jeg 15-16 GIR så golfformen var god denne dagen.
Den siste banen (det står helt stille oppe i hodet. Husker ikke navnet) var forholdvis enkel. God plass og brede fairwayer. Tror jeg gikk på 75-76 slag. Skal vi se.. Åpnet med dobbel+bogey+bogey og avsluttet med to bogeys. Resten var par og tre birdies. Hvis jeg husker riktig. :roll:
Jeg hadde egentlig gledet meg litt til å lære og spille ut fra fine, hvite og myke bunkere men de bunkerne som jeg traff på var omtrent som betong! På alle banene! Et godt bunkerslag gikk dobbelt så langt som det burde fordi køllen skjøt fart i stedet for å bremse i sanden.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Nå kom jeg på det. La Finca heter den siste banen jeg spilte.
radar
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 12 Oct 2010, 14:54

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by radar »

Kjipt å starte med dobbel, mener å huske at hull 1 er ganske lett, men 75-76 på La Finca er imponerende GG :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Var litt nervøs i begynnelsen. Spilte med to gode engelskmenn. Hcp 4 og 6.
Dessuten hadde jeg min aller første tur alene i golfbil denne dagen. Bilen tok nok litt fokus i starten. :roll:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Onsdag 1. desember 2010.
I dag har jeg blitt medlem av BGS. Dette innebærer at jeg kan dra og trene på simulator-range om formiddagene. Gratis :!:
Jeg benyttet meg selvsagt av dette tilbudet i dag. Spesielt med tanke på at det var Chess Cup om kvelden. ;)
Formiddagstreningen gikk i hovedsak ut på å finne ut hvor langt hver enkelt kølle gikk. Det var omtrent som i sommer. :)
SW= 90m
PW= 110-120m
Var overrasket over at 7i faktisk gikk 150 m og 6i gikk 160m.
Chess cupen gikk ganske greit. Fikk 4 på de 7 første hullene (snitt på par) og avsluttet med 3 (par) og 7 (dobbel). Vi spilte kun 9 hull.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

Velkommen inn i varmen. :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Var en tur på BGS i formiddag. Før jobb. :P
Som vanlig startet jeg med wedgene og jobbet meg nedover.
Syns det gikk bra i dag.
Var ikke fornøyd med wedgene. For mange dårlige balltreff og underlige lengder. F. eks. 140 m med sw. Det var riktignok en topp, men likevel. Den skal ikke gå lenger enn 90 meter. Kasnkje 100 på rangesimulatoren.
De andre jernene var jeg veldig fornøyd med. Normale lengder og bedre samling enn tidligere. :D
Driverne gikk imidlertid kortere enn vanlig i dag. Merkelig. Jeg traff godt og slo skikkelig til ballen. Likevel stoppet de fleste på 220-225 meter. Var jo oppe i 240 m forrige gang.
Sikkert bare en sofa/TV sak. Har vel lagt for mye på sofaen og sett på TV. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ny tur på BGS i formiddag. :D
Jeg slet en del med lengdene men den maskinen jeg sto på viste visstnok litt for korte lengder. Dessuten må jeg ha lagt og sovet på en underlig måte i natt for jeg har vel aldri tidligere vært så stiv og støl og hatt så mye "strekkesmerter" på en gang tidligere. Dette hemmet meg nok en del.
Lett oppvarming med wedger før jeg gikk på driver og rescue. Fikk det ikke helt til.
En liten røykepause så gikk alt så meget bedre. ;) Drivene satt som de skulle. Den skjeveste var 15 m til siden. De aller fleste var innenfor 5-10 m av senter og da var jeg fornøyd.
Jeg avsluttet med en ny økt med wedger. Ble imponert over meg selv. Tipper at alle de 20 (-1?) siste alle sammen ville vært reelle birdiesjanser. :oops:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det var Chess Cup i går. 9 hull på simulator.
Var ikke særlig fornøyd med meg selv etterpå. F. eks. 10 slag på to av hullene :!: Heldigvis er det stableford og ikke slag i mellomspillet. :lol:
Men fikk også 3 birdies, og det var jo bra. :D
Puttingen var helt forferdelig dårlig. Jeg tapte noen poeng der. Tror faktisk at jeg hadde 5 putter på det ene hullet. Ikke rart at det blir 10 slag da. 8-)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg fant tid til en tur på BGS i dag.
Var ikke særlig fornøyd. Jeg får ikke til lange jern. De går ikke langt nok! Når 7i går ca 150m da skal 6i og 5i gå lenger enn 156m.
Som vanlig var 8i, 9i og wedgene bra. Driveren gikk også brukbart bortsett fra at jeg drawet/hooket litt for mye.
Ute på banen, fra gul tee, kommer jeg veldig langt med en brukbar drive og gode innspill ned til 8i så det er ingen krise at de lange jernene ikke virker som de skal. Dessuten har jeg jo en rescue som virker sånn noenlunde.
Tror jeg må ta en ny tur i morgen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Det der er tilfeldig GG. Du slår langt nok også med lange jern.

Jeg hadde en glimrende økt forrige uke der 5i og 6i gikk så det suste. I går var jeg igjen innom BGS og de samme køllene gikk ca.15% kortere. Jeg fant ut av det etter en stund, jeg hadde litt for kort og flat baksving med lang køller og veldig lav og dårlig avslutning. Det er sikkert bare en slik liten greie hos deg også, det er vanskelig å være perfekt hele tiden gjennom hver eneste treningsøkt.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Sesongstart 2011
Sesongen 2011 startet i dag på Herdla ute i havgapet.
Hull 1 par 5 Bogey God snorrett drive. 180 m igjen. Rescue et par meter forbi greenen. Slår det jeg tror er en god chip men greenene er utrolig trege og jeg blir alt for kort. I tillegg ble det 3 putter. :cry:
Hull 2 par 3 par Bra utslag og 2 putter.
Hull 3 par 3 par Utslaget ser veldig bra ut men ballen triller akkurat utenfor greenen. 2 putter.
Hull 4 par 3 par Her er det bra med motvind og vi står høyt oppe. Hullet er ca 110 m. Slår ut med 8i og ligger fint midt på greenen. 2 putter.
Hull 5 par 4 par Grei drive. Treffer litt på tåen men får ballen tilbake i banen. Ligger i semirøff på venstre side. 75 m til hullet. Akkurat for kort til å nå inn på greenen. Lien chip og tap in for par.
Hull 6 par 3 Trippel Utslaget er noen cm for kort og ballen triller tilbake ned i bunker. Trenger 3 slag for å komme ut. :oops:
Hull 7 par 3 par Motvind og jeg er et par meter kort av greenen på utslaget. en god chip redder par.
Hull 8 par 4 Dobbel En ball OB = dobbelbogey.
Hull 9 par 3 Bogey Duffer utslaget. Pitch og 2 putter.
7 over par på frontnine. Backnine endte 6 over.
Alt i alt er jeg fornøyd med sesongstarten. Jeg har tross alt en dårlig skulder og et brukket ribben som snart er friskt igjen.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Herdla 9.april 2011
Jeg skulle egentlig vært på dugnad i dag...
Med en ødelagt skulder og et ribbensbrudd som ikke har grodd helt ferdig, så valgte jeg å droppe dugnaden.
..og spilte golf i stedet :lol:
Det var vondt å drive og å slå fulle slag.

Hull 1 par 5 par
Ok drive. Ca 200 m til hullet.
Velger rescue men treffer ikke godt nok og blir 30 m kort og litt skjev til høyre.
Pitchen er nydelig og jeg har en reell birdiesjanse fra ca 2 meter. 2 putter.

Hull 2 par 3 par
Sikter 2 meter til venstre for flagget og havner ca 3 m til venstre. God lengde. 2 putter.

Hull 3 par 3 Bogey
Slår et godt slag med mye "stopp-spinn" i ballen og regner med en birdiesjanse. Dessverre så er det ikke mye "bite" i greenene på denne årstiden. Ihvertfall ikke med lakeballer :)
Jeg har dermed gått forbi hullet og ligger en meter utenfor greenen.
Velger å putte. Går for langt og bommer returen.

Hull 4 par 3 Bogey
Står med SW i hånden men innser at det er for lite. Bagen står for langt unna :lol:
Velger derfor å lukke sw og slå et lavt slag ned mot greenen. Får ikke til dette og ballen går 30 m for kort.
God pitch til halvannen m fra hulllet. 2 putter.

Hull 5 par 4 Bogey
God drive. Lien draw og ligger på venstresiden. Dette er riktig side i forhold til flaggplasseringen. Pitchen lander dessverre en meter forbi hullet og triller av greenen. Bra chip men bommer parputten fra en meter.

Hull 6 par 3 par
Godt utslag. Midt på greenen. 2 putter.

Hull 7 par 3 par
Dette hullet er kortere enn foriige hull. Dessuten er det nedoverbakke mot oppoverbakke på forrige. Jeg tar derfor med meg 9i mot 8i på forrige hull. Når jeg står på tee ser det altfor langt ut for et 9i :!: Jeg tar derfor altfor mye i og får et drittslag. En god chip/pitch til 1 m fra hullet redder par.

Hull 8 par 4 Dobbelbogey
OB langs høyresiden. Derfor prøver jeg å slå en draw. Totalt mislykket og går nesten OB på venstresiden :!: Jeg kan ikke se hverken green eller flagg fra der jeg ligger og bommer litt med retningen. Sikter for mye venstre. I tillegg trekker jeg ballen litt og havner derfor 10 m til venstre for greenen. Velger å pitche med pw for å lande akkurat kort av greenen og rulle inn til hullet. En SW må lande på greenen for å komme frem til hullet og jeg tror at det er enklere og større marginer med en PW. Godt slag men 30 cm for langt og ballen lander på greenen og ruller derfor over hele greenen. 3 putter fra greenkanten. :?

Hull 9 par 3 par
SW litt for langt men ligger i greenkanten. 2 putter.

Hull 10 par 5 par
OK drive. 210 m til hullet. Det blir for langt til å komme inn med rescue. Velger derfor å teste ut 3i. Dårlig slag og mye slice :) Har ca 90 m igjen. Godt slag med SW og har ca 3 m for birdie. 2 putter.

Hull 11 par 2 par
Utslaget ser veldig godt ut men når vi kommer frem har ballen trillet alt for langt. Har en putt på 6-7 m. Tap inn for par :D

Hull 12 par 3 dobbelbogey
Treffer såvidt ballen helt ute på tåen. Er 10 m kort. Chipen lander litt for langt og triller over hele greenen(kun 3-4 meter) 3 putter. :oops:

Hull 13 par 3 par
Godt utslag. Med riktig kølle denne gangen :lol:
Lander nesten ved hullet og triller av greenen. Flagget står langt bak. Setter putten litt for kort. Enkel par.

Hull 14 par 4 par
Tar i alt jeg kan på driven og slicer inn på spillefeltet til hull 1. Dette er feil side i forhold til flaggplasseringen. Brukbart slag med sw som lander midt på greenen og triller av i bakkant. Har en lang putt som jeg legger innenfor en halv meter.

Hull 15 par 3 par
Meget godt slag. Birdiesjanse fra 2 m. 2 putter.

Hull 16 par 3 par
Denne ganger stoler jeg på at jeg har nok kølle og slår et bra slag. Ligger midt på greenen. 2 putter.

Hull 17 par 4 par
Denne gangen skal jeg ikke prøve å slå en draw :D
God drive. Litt på høyresiden og ca 70 m til flagget.
Dessverre blir innspillet litt for langt men jeg er godt inne på greenen. Tap in par.

Hull 18 par 3 par
Treffer litt for tynt og ballen går over greenen. Nedoverbakke og jeg finner ut at jeg skal prøve å slå et flopp slag med SW. Meget bra utført og tap in par.

Det var lite vind på Herdla i dag og dermed blir banen enklere enn normalt.
Underveis på runden fikk jeg et supert puttetips. Jeg har ikke peiling på putting. Har aldri lært noe om putting, egentlig. Det viste seg at jeg står med albuene pekende utover. Dette har ført til mange misser ut til høyre på korte putter. Albuen går utover i det jeg putter og dermed åpner putteren seg. Det var fantastisk å putte etter at jeg fikk dette tipset.
Nytt mål for sesongen: i snitt min 2 putter mindre enn i fjor pr runde. :D
Jeg var veldig godt fornøyd med innspillene mine i dag. På slutten ble en del innspill/pitch/chip litt for lange. Likevel syns jeg jernspillet fungerte meget bra. Strålende fornøyd og positivt overrasket. En 69 runde så tidlig i sesongen er bra :D

Ingen trenger å vite at par er 62.. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag 10. april 2011.
Det ble en tur til sotra i dag.
Spilte 9 hulls pich & put banen.
Hvis du ikke er vant til å spille her så er det god trening, for det er alle de vanskelige avstandene.
45 - 70 meter.
Syns det gikk ganske greit. Fikk to birdies. :D
Greenene var ikke all verden. Men så er det tidlig på året også. Forventer ikke mer da. 8-)
Med bedre greener ser jeg ikke bort i fra at det hadde blitt en birdie eller to til. :shock:
Alt i alt en fin økt i ordentlig vårvær :D
Post Reply