Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Tirsdag 7. septembwer 2010.
Tok en formiddagsrunde på Fana i dag. Spilte fra hvit tee.
Jeg hadde kjøpt med en pose boller til frokost og en Cola. Dette klarte jeg å glemme igjen ved klubbhuset så piffen gikk litt ut av meg etter en stund. 8-)
Hadde bestemt meg for å spille ordentlig og konsentrert i dag men uten mat og drikke ble dette litt vanskelig. :?
Jeg fikk en del birdiesjanser men mye merkelig putting ødela alle sammen. Fikk kun en birdie og det var en forholdvis lang putt.. :lol:

Hull 1 par 4 par
Hull 2 par 5 bogey
Hull 3 par 4 par
Hull 4 par 3 birdie
Hull 5 par 4 par
Hull 6 par 4 par
Hull 7 par 3 dobbelbogey Lostball
Hull 8 par 3 par
Hull 9 par 4 bogey
Hull 10 par 4 par
Hull 11 par 5 par Dropp ut av vannhinder
Hull 12 par 4 par
Hull 13 par 3 bogey Utslaget i bunker
Hull 14 par 4 par
Hull 15 par 3 par
Hull 16 par 4 bogey
Hull 17 par 5 dobbelbogey 4 putter!! :shock:
Hull 18 par 4 dobbelbogey 2. slaget i vannhinder med dropp
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

+9 fra hvit på en litt dårlig dag er jo bra det. Er bedre enn samtlige av rundene dine i KM i fjor da du ble #7.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Onsdag 8/9-10. 9 hull på Fana fra hvit tee.
Dette var bare dårlig.
Tror jeg fikk 5 poeng på 9 hull. :o
Par på hull 11 og 13.
På hull 13 bommet jeg en birdieputt på ca 70 cm. Resten av runden var bare tull.
Prøvde hele tiden å slå slik som proen har lært meg men jeg traff ikke ballen skikkelig. Hadde heller ikke noen god følelse i svingen. Men vondt i ryggen har jeg begynt å få av den nye svingen... Jeg må nok ha noen bøtter på rangen før jeg får det til. Og til helgen er det klubbmesterskap i øsende pøsende regnvær...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Klubbmesterskap på Fana.
Jeg var litt usikker på om jeg skulle delta eller ikke på grunn av mange skader. Har betennelse i høyre skulder/overarm (skyldes ikke golf)og venstre hofte (pga golf) og strekk i venstre lår og temmelig vondt i ryggen. Ryggproblemene er såpass at jeg av og til hadde problemer med å komme meg opp igjen etter å ha bøyd meg ned for å plukke ballen opp av koppen.
Jeg valgte likevel å delta og endte til slutt på 4. plass. Kun slått av to gode juniorer og en jevn og stødig lavhandicapper. Jeg var aldri i nærheten av de tre i teten så fjerdeplassen er jeg veldig godt fornøyd med. :D

Oppladingen til søndagens runde var kanskje ikke den aller beste med i overkant av en flaske vin på lørdagskvelden og i seng ca halv tre. :?
Starten på søndagens runde lignet veldig mye på en av KK`s runder.. :D Pilsball på hull 1 og dobbelbogey. Og første par kom på hull 7. Jeg hadde riktignok birdie på hull 6... Bogey`en på hull 14 kan man også lese om på KK`s side men jeg ble ikke forstyrret av noen isbil. :lol: Jeg lå på ca samme sted og duffet 5 m fremover. Neste slag ble topp til 5 m kort av green.

Jeg hadde spilt veldig dårlig i forkant av turneringen. Fikk f.eks. kun 5 poeng på onsdagens nihullsrunde :!:
Helgens høydepunkt må være at jeg klarte 3 birdies på førsterunden og 6 totalt på 3 runder. Det var også et høydepunkt siste dagen å være 6 over par etter 5 hull for så å runde 9 med +4. Dette klarte jeg å holde tom hull 13. Da var kreftene slutt og jeg fikk bogey på de 5 siste hullene.

Helgens nedtur kom lørdagen på hull 6 midt i de verste regnbygene. Teestedet sto under vann og derfor valgte jeg å pegge høyt og gå for greenen med 3w. dette gikk galt og jeg holdt på å drepe alle tre som sto på teestedet til hull 7. Ble litt shaky da og mistet konsentrasjonen en stund. Ballen min lå midt på tee`en en meter bak de hvite klossene. M.a,o. nøyaktig der hvor spillerne sto. :(

Runde 1
4-4-5 --- 2-4-6 --- 4-3-5 --- 5-4-5 --- 4-5-3 --- 5-6-4

Runde 2
4-5-6 --- 5-3-6 --- 4-4-6 --- 4-5-4 --- 5-4-3 --- 4-6-4

Runde 3
6-6-5 --- 4-5-3 --- 3-3-3 --- 4-5-4 --- 3-5-4 --- 5-6-5
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Tirsdag 14/9
I dag skulle det være fellestrening med pro, men proen er på tur til hjemlandet og feirer sin mor.
Men en treningsdag er en treningsdag og da nytter det ikke å skulke unna.
Det ble et par putter og en bøtte på rangen før jeg gikk ut og trente 9 hull.
Jeg prøvde å være tro mot det som jeg lærte på forrige trening og som jeg ikke får helt til. Men i dag syns jeg at det gikk mye bedre. Slo mange gode slag.
Jeg spilte flere baller på hvert hull og fikk et par birdies og noen få bogeys. Det blir mange par. :D
Greenene var litt trege i dag. De har nok ikke blitt klippet etter helgens KM. Til det er banen alt for våt.
Puttingen og chippingen var mye bedre i dag enn det som jeg presterte i helgen. Ettersom greenene var trege så slet jeg litt med de lange puttene. De ble ofte for korte. Men når returen likevel går i hullet fra to meter så gjorde ikke det så mye. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 18/9-2010. Fana. Hvit tee.
Det plasket trollkjerringer ute men jeg kunne ikke ligge flat på sofaen hele dagen så jeg tok meg en tur ut på banen.
Regnet ga seg allerede på hull 3 og kom ikke tilbake før jeg var ferdig med runden min :!: :D Okei, litt dryppet det innimellom men det var for ingenting å regne.
Det var ikke så mange andre på banen, bortsett fra dem som spilte KM for juniorer og seniorer, så jeg spilte de fleste hullene alene.
Pga alt vannet spilte jeg med ballplassering.
80 slag i dag gir 33 poeng.
7 chipper og 36 putter er litt for mye til å få en bra score. Og ingen birdies :(

Hull 1 par
Hull 2 par
Hull 3 par
Hull 4 bogey halve greenen lå under vann
Hull 5 par
Hull 6 bogey lå 5 meter fra greenen på en. Chip + 3-putt :roll:
Hull 7 bogey
Hull 8 par
Hull 9 dobbelbogey par på 2. ballen.
Hull 10 bogey
Hull 11 bogey 3 putt fra 4-5 meter
Hull 12 bogey
Hull 13 par
Hull 14 bogey
Hull 15 par
Hull 16 par
Hull 17 par
Hull 18 bogey
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Onsdag 22/9-2010. Hvit tee.
Herredag på Fana. Siste sjanse til å forbedre eclectic-scoren. Før start var scoren min på hull 10 endret fra par til dobbelbogey. Merkelig. Bare en ting å gjøre... Lage par eller bedre i dag. Fikset selvfølgelig den oppgaven. :D
Jeg lå på 3. plass før runden med 3 over par. De to i teten var begge 1 over par. Hullene som måtte forbedres var 10 (dobbelbogey) 14 (bogey) og 18 (bogey).
Jeg forbedret scoren min med 6 slag og endte til slutt 3 under par totalt. På dagens runde gikk jeg 1 under par(bortsett fra en stryk på hull 16).
Det var mange gode slag i dag. F. eks. Hull 15 (par 3) hvor ballen landet 5 cm fra hullet og la seg 10 cm fra hullet. Eller innspillet på 11 som nesten ødela hullkanten. dessverre traff ballen stangen og rullet litt for langt unna til at jeg satte birdien. Birdien på hull 14 var resultat av godt innspill og god putt fra halvannen meter i nedoverbakke. Chipen på 10, 17 og 18 var nesten. De rullet over hullkanten.
10 par 4 par
11 par 5 par
12 par 4 par
13 par 3 bogey
14 par 4 birdie
15 par 3 birdie
16 par 4 STRYK
17 par 5 par
18 par 4 par
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

Gratulerer med seieren idag!

Hva fikk du i premie?
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Takk, takk!
Premien var en sko?bag, 12 baller og gavekort i proshopen på kr. 1.500,- :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Du trenger seriøst en ny putter så det passet jo bra! Hva var det du måtte fikse på den gamle?
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det var kommet en boble i inserten på putteren.
Når jeg tok bort boblen var det et lite hull der. Hullet prøvde jeg å fylle med litt lim for så å slipe jevnt etterpå. Limet satt ikke godt nok og forsvant helt under slipingen. Nå må jeg bare passe på å ikke treffe ballen akkurat der hvor blæren var. Den satt heldigvis ikke helt i midten men litt mot tåen. Det er ikke den helt store fordypningen men nok til at ballen skjærer litt ut hvis jeg treffer riktig Ehhh... treffer feil, mener jeg :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 25 sept. 2010.
Turnering. Fana. Gul tee.
Shotgun start og jeg startet på hull 1.

Hull 1 par 4 bogey (1 ball i vannet)
Hull 2 par 5 par
Hull 3 par 4 bogey
Hull 4 par 3 par
Hull 5 par 4 par
Hull 6 par 4 trippel (1. ball: lost. Ball 2 i vannhinder)
Hull 7 par 3 par
Hull 8 par 3 par
Hull 9 par 4 birdie
Hull 10 par 4 par
Hull 11 par 5 birdie
Hull 12 par 4 bogey
Hull 13 par 3 par
Hull 14 par 4 par
Hull 15 par 3 par
Hull 16 par 4 par
Hull 17 par 5 par
Hull 18 par 4 bogey

Dette var akkurat nok til å vinne turneringen. :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Lønner seg å gå for green på #6 8-)
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ja, det lønner seg helt klart. På søndag spilte jeg den vanlige veien og gikk av med en dobbel. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag 26 sept. 2010. Fana. Hvit tee.

Grei runde bortsett fra mye dårlig på mange av de "letteste" hullene ca midtveis. Klarte heldigvis å ta meg sammen igjen og spilte bra på slutten.
Shotgun start. Startet på hull 16.

Hull 16 Birdie Slo ut 3 baller men hadde flaks og fant 1. ballen. Chip fra fringe og i hullet fra ca 3 meter. :lol:
Hull 17 Par Gikk for green på 2 slag. Havnet i røff men satte nesten 3.slaget. 2 putter. Stor birdiesjanse. ;)
Hull 18 Bogey Traff fw, så fringe. 3 slag herfra.
Hull 1 par Kort utslag. Godt innspill. 2 putter. Bra birdiemulighet.
Hull 2 Bogey Må slå 3. slaget under grenene på et tre i fw. Topper og havner såvidt i vannhinder. Dropp, pitch og putt.
Hull 3 Par God drive. Chip fra fringe og 1 putt.
Hull 4 Bogey Vil slå en draw på utslaget men feilberegner og havner i bekken. Dropp, pitch, put. :x
Hull 5 Birdie Går for greenen med 3w. Må slå en god slice for å klare dette for teeklossene er inn mot skogen. Mener jeg slår et godt slag men makker tror at ballen kan være OB. Finner ballen pinhigh i fringen. Chip og put. :)
Hull 6 Dobbel Greit utslag - duff - pitch - 3 putter :oops:
Hull 7 Dobbel Kommer ikke opp på greenen før på 3. slaget og da alt for langt. 2 putter. :cry:
Hull 8 Bogey 3 slag fra fringen. :x
Hull 9 Bogey Ligger like utenfor fringe på 2. Chip og 2 putter er for mye igjen.
Hull 10 Par Bare gode slag. Chip og 1 putt. Endelig en par igjen. :)
Hull 11 Par Bra drive. Går for greenen på 2 og er litt for lang. Chip og 2 putter. Stor birdiesjanse.
Hull 12 Par Grei par.
Hull 13 ParBrukbar birdiemulighet. 2 putter.
Hull 14 Par God drive. OK chip. dårlig put. Stor birdiemulighet.
Hull 15 Par Chip og putt.

Dette har vært en bra golfhelg. Jeg vant både lørdag og søndag. Fikk fine premier :D og gikk enda lenger ned i hcp. Nytt hcp er 5,2
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Fantastisk spill for tiden GG. Tror det er på tide vi tar en runde Mano a Mano slik at vi kan få jekket deg litt ned :lol: :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ja, en tur på Meland før de stenger?
Denne uken jobber jeg sent og i helgen er det oktober open. Neste helg, kanskje? Eller en ukedag i neste uke?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Jeg er klar for Meland :) har en høne å plukke med den banen :twisted:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 2. oktober 2010. Dag 1 av Fana Oktober Open. Hvit tee. Ballplassering.

Jeg spilte med ny putter i dag og var litt usikker i begynnelsen.
Shot of the day var utvilsomt på hull 5 hvor driven ga meg en eaglesjanse fra halvannen meter. Det ble birdie. Totalt 3 birdies i dag.
Starten var, som vanlig i det siste, :oops: helt elendig. 4 over etter 3 hull.
Det ble en svært lang dag på banen. Vi var og lette etter baller på nesten hvert eneste hull. :lol: Noen av dem var mine. :oops:
Hele 4 ganger i vannhinder ( 3 med straff) og en OB er 5 unødvendig tapte slag.
Regnet kom på hull 10.
Totalt 79 slag. Dette er akkurat innenfor buffersonen.

Hull 1 par 4 Dobbelbogey. 2/3
Hadde bestemt meg for å slå slik jeg lærte av Furu i går. Noe som burde gi meg en draw. Var redd for å få en fade og siktet på venstre halvdel av fw. Fikk drawen og havnet i vannhinder. :lol: Slo fra hinderet. Traff alt for godt. Ballen gikk over greenen, traff fjellveggen bak og spratt tilbake over greenen og ut i vannet.

Hull 2 par 5 Bogey 1/20
Førsteballen forsvant rett til venstre. OB.
Senket en lang putt for bogey. :D

Hull 3 par 4 Bogey 2/2
Kanondrive. Trekker innspillet til venstre. Dårlig chip som blir alt for kort.

Hull 4 par 3 Par 2/7
Godt med motvind. Ble et par cm for kort til greenen. Mens jeg siktet inn putten tok bagen seg en tur på egenhånd og havnet i elven :!: Mistet ingenting men gikk over til regnhanske etterpå. :lol:

Hull 5 par 4 Birdie 2/0

Hull 6 par 4 Bogey 2/1
Tar 3w for å komme nærme greenen. 2. slaget rett i bunker. :evil: Bommer en kort parputt.

Hull 7 par 3 Bogey 2/0
Bommer greenen på høyresiden. Brukbar pitch men greenen er veldig glatt...

Hull 8 par 3 Par 2/0

Hull 9 par 4 Bogey 1/2
Utslaget havner i skogen til venstre. Uspillbar. Går i flagglinjen ned på fw til hull 10 nesten bort til bekken. Ser ikke greenen. Må slå over skogen. Bra slag men misser litt på retningen. Glimrende pitch fra røffen gjør at det er enkelt å redde en bogey.

Hull 10 par 4 Birdie 1/7
Dagens beste drive. 124m til hullet. 8-) Godt innspill kort av hullet.

Hull 11 par 5 Birdie 1/5
Brukbar drive inn på fw til hull 12. ;) Innspillet stopper på fringen til høyre. Putter herfra litt for langt. Setter returen.

Hull 12 par 4 Par 1/2
God drive. Slår pw litt for langt og ligger på fringen. Chipper nesten i hullet.

Hull 13 par 3 Par 1/5
Motvind på utslaget. Tar 8i og slår rolig. litt for rolig og ligger kort av greenen. Elendig chip langt forbi hullet. Setter putten. 8-)

Hull 14. par 4 Bogey. 3/0
Innspillet blir litt for langt. Har e4-5 m putt i nedoverbakke. En meter forbi og klarer å bomme returen.

Hull 15 par 3 Bogey. 2/1
Flagget er plassert kort og til høyre. Sikter til venstre men bommer likevel greenen godt ut til høyre. Elendig chip.

Hull 16 par 4 Dobbelbogey 2/3
Driven treffer treet til venstre og går i vannhinder. Slår fra droppesonen og havner i gur til høyre for greenen. Igjen en kort og dårlig chip.

Hull 17 par 5 Par 1/2
God drive. Går for greenen. Blir litt for kort. Ligger mellom bunkerne. Duffer pitchen. Har en kort chip som dessverre ikke går i hullet. Sklir litt langt unna men setter putten.

Hull 18 par 4 Bogey 1/3
Utslaget havner i vannhinder til høyre for veien. Innspillet fra 185 m blir litt kort og en god hook. Ligger i røff men en nydelig pitch gjør at jeg berger bogey.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Det er så vanvittig mye feil i denne setningen at du aner det ikke :lol:
Hadde bestemt meg for å slå slik jeg lærte av Furu i går.
Du må jo ikke finne på å gjøre noe som jeg sier :lol:

Hvordan funker Rife Barbados putteren?
Er FT'-iQ'en litt ustabil?
Instagram @christianfuru
Post Reply