Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Du har forstått alt sammen helt riktig, JanB.
Det var akkurat slik jeg gjorde.
Jeg gjorde forresten en ting til for å øke vanskelighetsgraden og variere litt.
Tenk deg at hullene står i en sirkel (trenger ikke være rund).
Når jeg hadde puttet en runde med klokken så snudde jeg og puttet andre veien.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Har jeg talt feil eller spilte du fra hvit på 72? Det er 9 slag under handicappet ditt :shock: :shock: :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Du har talt feil. :)
Måtte nemlig gi meg etter 14. pga konkurransen. Slo ut i full fart på 15 og havnet i bunkeren så der hadde det nok blitt en bogey. Så har vi 16... Ikke godt å si hva det ville blitt der. Men jeg lå veldig bra an til en god runde.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

:lol: synes det var noe som ikke stemte. Men absolutt en god runde. 18 er riktignok tøff fra hvit men noe verre enn en dobbel kommer sjelden.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Spilte Sveio fredag 25. juni.
Skrev i bloggen men alt forsvant rett før jeg var ferdig.
Jeg spilte med to hyggelige eldre karer som holdt en velig høy fart rundt banen. Hadde problemer med å holde følge med dem av og til. Særlig når jeg skulle ta bilder også.
Det var overskyet og tungt vær. Etterhvert kom også regnet.
For å få opp farten enda mer! så spilte vi scramble på siste ni.
Vi gikk 18 hull på under 3,5 timer.

Jeg begynte bra med par på de 3-4 første hullene. Så ble det noen hull med bogeyer. Siste 9 gikk vi -2.

Banen var ikke i spesielt god stand. Den nye delen (front 9) trenger noen år før den har grodd seg skikkelig til.
Greenene på hele banen var ganske langhårete. Dessuten var det mye sand på dem.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 26. juni tok jeg en tur til Sauda for der skulle det være en nihullls bane.
Denne banen var en stor skuffelse. For dem som kjenner til Vildmarken kan jeg si at denne banen hadde omtrent samme kvalitet som Vildmarken hadde for 2 år siden. Bortsett fra at greenene var større. Greenene var dårlige og ujevne. Hvis du klipper ned en hvilken som helst plen vil du med letthet klare å lage like fine greener som her.
Det blåste temmelig mye denne dagen. Kan nevne hull 3. husker ikke lengden men tipper 380 m. Jeg slo ut med 6i. Innspillet med 9i fra 160 m gikk over greenen !!! Tilsvarende gikk jeg 25m kort med 6i fra innspill på 140m i motvind.
Sauda er en ganske kort og lett bane. Lett å spille og lett å gå. Det var en del klegg når jeg var her. Ble bitt to ganger og tok knekken på 3-4 stk.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble to baner i dag (i går, egentlig). Sandnes og Preikestolen.
Sandnes var egentlig en veldig flott bane.
Stor god range og eget nærspillsområde.
Dessverre er greenene og fairwayene ødelagt av vinteren men det kommer seg nok sikkert innen et par uker.
Jeg er vant til fra Fana at en god drive på et par 4 hull etterfølges av en wedge eller kanskje 9i. Slik var det ikke her. Par 4 hullene var lange. 50 meter lengre enn jeg er vant til.
Dessuten blåser det visstnok "alltid" her. Vinden var ganske kraftig. Det var jo kjekt med medvind men veldig vanskelig når vinden kom fra siden eller forfra. Det var en drive eller tre i flighten vår som fikk litt fade og plutselig var minst 50 m til høyre.

Jeg spilte 12 hull sammen med to hyggelige lokale ungdommer. Morten og Fredrik tror jeg. De siste seks spilte jeg alene. Hvis du skal spille banen for første gang bør du prøve å få med deg en som kjenner banen. Ellers kan det bli vanskelig å finne riktig tee eller fairway. På hull 13 eller 14 f.eks var det ikke mulig å se greenen fra tee. Jeg måtte vente på noen og spørre om veien.
Scorekortet ligger i bilen og jeg husker ikke alle hullene. Fikk ti tildelte slag og mener å huske at jeg endte 13 over par.

Heldigvis spilte jeg tidlig på dagen og det var lite folk på banen. Jeg ser på det som en fordel for hullene lå tett inntil hverandre og enkelte steder var det mer normalt å ligge på feil fairway enn på riktig fairway. Livsfarlig! Men det gikk bra. :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

F****
Har skrevet mye om Preikestolen og var sgs ferdig og så forsvant alt sammen!!!
I dag skal jeg spille Sola. Ryktene sier at banen er i veldig god stand med supre greener. Gleder meg. Bare en time igjen nå. Håper at jeg finner banen.. 8-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by kevin »

Husk å skrive litt på banestatus siden for hver bane da:) Er du på Rogaland-turnè?

Lykke til på Sola
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Får skrive det som jeg husker fra Preikestolen.
Det er en tøff 9 hulls bane med forskjellige teesteder for hver runde. Masse risk and reward. IKKE ta risker her. Du tjener mye mer på å spille forsiktig. Du får dessuten nok av anledninger til å ta frem driveren.
Greenen er veldig harde. Greengaffelen gikk bare et par cm ned før det var stopp.

Hull 1 par 4. 298 m. Par
Kort par 4 hull med en bekk på tvers et stykke foran greenen. Jeg slo ut med driver og havnet i røffen til venstre. Fikk et tre i spillelinjen men det var ikke noe problem å slå over. Røffen var åpen og snill og innspillet landet på greenen men rullet ut i kanten. 2 putter.

Hull 2 par 5 411 m. Trippel
Her er en bekk i spill to ganger. Prøvde å drive over bekken og klarte det men lå i semirøff. En scank og topp inn i røffen og litt mer problemer ga til slutt en 8.

Hull 3 par 4. 321 m. Dobbel
Var uheldig og kom borti et tre (smal korridor på utslaget) på driven. Slo meg ut litt for langt og havnet i røff igjen. Frem til 160m. Chip og 2 putt.

Hull 4 par 4. 364 m. Par
For å komme til teestedet må man klatre opp en lang, lang bratt bakke. Her er det en fordel å ikke slå ut først sånn at du kan få pusten tilbake. :lol:
Man står høyt oppe og slår ned i en dal for så å slå opp til en green som er på høyde med tee.
Fin drive midt i smal fw. Andreslaget ble litt for kort men hadde god retning. Pitchen ble litt for lang men den traff ihvertfall den store greenen. Tap in for par.

Hull 5 par 3 147 m.
Dette hullet ligger enda høyere enn forrige. Altså mer klatring oppovwer men ikke så langt denne gang, heldigvis. Traff greenen nære hullet men rullet 5-6 m forbi. 3 putter ga bogey.

Hull 6 par 5 436 m. Bogey
Her står du høyt oppe og skal langt ned. Et kort par 5 som ikke bør by på problemer å nå på 2 slag. Dessverre bommet jeg driven og feilberegnet totalt lengden på neste slag og prøvde meg med driver i nedoverbakke fra fw. Tabbe!. Gikk i vannhinder til venstre og måtte droppe c100 m fra greenen. 2 putter ga bogey.

Hull 7 par 4 341 m. Bogey
Dogleg venstre der man ikke ser særlig langt. Planlegger å spille en draw men går for langt til venstre og treffer et tre. Ballen spretter tilbake i fw men jeg må slå under grenene på treet og samtidig hooke for å nå greenen. Det går nesten bra men jeg skrur ballen litt for mye og havner i kanten på røffen. Treffer greenkanten og trenger to putter.

Hull 8 par 3. 124 m. Par
Oppoverbakke og en kølle ekstra. Slår til høyre for green og må chippe inn. God chip og enkel par.

Hull 9 par 4. 398 m. Par
Et langt par 4 hull. Slo en god drive men havnet dessverre i fairwaybunker og hadde 170-80 m igjen. Slo et veldig bra slag med hybriden og lå fint på greenen 5 meter kort av hullet. To putter ga par.

Hull 10 par 4 276 m. Par
Nå hadde jeg lært leksen min og dessuten gått en runde slik at jeg visste hvor vanskelighetene var og hvor greenene lå. Bestemte meg derfor at denne runden skulle spilles klokt og forsiktig.
Slår ut med hybrid og lander kort av bekken med god margin midt i fw. Bra innspill men misser dessverre putten . Tap in par.

Hull 11. par 4. 360 m.
Slår ut med 5i og ligger fint på fw kort av bekken. Innspillet går rett over greenen og en god chip gir nok en tap in par.

Hull 12. par 4. 297 m. Birdie
Kanonutslag og kjempeinnsoill. Har 15 cm putt for birdie. Lett. :D

Hull 13 par 5. 488 m. Par
Frem med driveren og treffer godt. Er nesten nede i bunnen av dalen. Slår meg frem til 80 m og pitcer inn på greenen. 7-8 m for langt. Tap in par.

Hull 14 par 3. 135 m. Bogey
For mye rull igjen. Enda lenger unna denne gang. Bruker 3 putter igjen ! :evil:

Hull 15 par 4. 399 m. Par
Et langt par 4 men stor høydeforskjell. Treffer driveren og har 140 m til hullet. Treffer greenen og nok en tap in par.

Hull 16 par 4. 310 m. Par
En deilig drive og 70 m til flagget. Bommer litt på innspillet og ballen går over hele greenen. Chip + putt gir par.

Hull 17 par 3. 140 m. Par
Reprise fra førsterunden.

Hull 18 par 5. 538 m. Par
Sinnsykt langt hull i lett motvind. Brukbar drive men litt mye til venstre. Slår drive en gang til fra fw og treffer veldig godt. :D
Innspillet er enkelt men noen meter for langt. " putter og par er bra på dette hullet.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg spilte Sola for noen dager siden.
En veldig flott og ganske enkel bane. Jeg hadde ingen spesielt god dag men fairwayene var brede og greenene så store at jeg traff de fleste greenene på GIR.
Hadde en veldig bra dag med putteren og selv 20 m lange putter havnet innenfor en halv meter. Det var veldig gøy å få til. :D Var i trøbbel 2 ganger og endte opp med hhv 9 og 10. :oops:
Greenene var flotte og veldig store men ikke perfekte enda. Fairwayene var ikke spesielt gode men de var enkle å slå fra selv der hvor det var lite gress. Det så ut som at de var tromlet flate. Glemte å spørre om dette.
Jeg spilte litt dårligere på slutten og endte opp med 33 eller 34 poeng.
Denne banen har jeg lyst til å spille flere ganger.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Spilte Meland i dag.
Det gikk skitt. Traff ingenting. Totalt tre par!!! På 8, 17 og 18.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by JanB »

Jeg bare MÅTTE hente opp baneguiden for Preikestolen og gå sammen med deg.

Hull 1: Bra redning fra et litt dårlig utspill.
Hull 2: Dette hullet burde du i første runde definitivt IKKE smelle til med

driver. Spill bogey på dette på første runde. Gå ut med jern og legg deg

opp. Legg slag 2 50 meter fra green og du kan gjøre par med en god pitch.
Hull 3: Jeg forstår godt designet her. Dogleggen på front er på 180 meter.

Det er selvsagt en bunker i dette kneet. Gikk du ut med driver eller noe

mindre med mer styring. Ville kanskje anbefale en hybrid eller wood eller

kanskje aller helst 4 jern.
Hull 4: Etter det jeg leser er dette et tøfft hull. Det er ikke lett å

plassere ballen på en green langt der oppe. Smalt er det også. Bra med par

her. (p.s. ganske artig design som kaler å gjøre back til et par 5 med 124

meter forskjell)
Hull 5: Vet ikke mye om onduleringen her og flaggplassering, men uansett er

3 putt stygt på en green på 21x24 meter.
Hull 6: Snodig løsning på slag 2 vil jeg si (jeg også). Det er vel ikke ofre

du gjør dette igjen før du har lært deg det. Resultatet på bogey er

respektabelt med ball i vannhinder på slag 2. Slag 3 dropp. Slag fire på

green. To putt og bogey.
Hull 7: Ser du forsøker på kjøre en draw ETTER 180 meter. Det kan du bare glemme. Skal du få til det, må du tenke rull fra 170 meter som dreier mot menstre. Igjen et hull som jeg ville tenkt å satse på en enput, altså legge meg opp med slag 2 ca 50 meter fra green.
Hull 8: Bra valg med ekstra kølle.
Hull 9: Veldig bra bunkerslag !!
Hull 10: Nemlig
Hull 11: Nemlig
Hull 12: Bonus
Hull 13: Som du ser. Det går fint an å kalkulere med 1-putt om man er litt over middels på shortgame
Hull 14: Tydeligvis en vankelig green. Uansett er 3 putt utilgivelig
Hull 15: Etter mitt skjønn på grensen av din yteevne. Du er nå på et nivå der sjansene sitter 65% vil jeg tro. (du blir jo aldri bedre om du ikke forsøker sier jeg til meg selv ... hehe)

Hull 16: WoW what a drive. Av og til har du resultatet. OK.. det 30 meter kortere enn front, så der har du din begrensning. Forskjellig strategi på front og back.
Hull 17: Par 3 er du god på. Det betyr sikkert utslag med lange jern
Hull 18: Enig med at par på 538 meter og trangt utslag er respektabelt. Per her skyldes mer slag 1 og 2 enn noe annet.

Konklusjon er at du har mer å hente på shortgame fra 50 meter og til uthulling.

Lykke til videre.

p.s. gleder meg til neste runde.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Takk JanB for at du interesserer deg.

Bare for å gjøre det klart men èn gang.. Greenen på hull 5 / 14 er flat som en pannekake. :lol:
Utelukkende min feil begge gangene. Kanskje 3-puttene kommer fra all klatringen oppover? At det skjer noe i hodet etter litt for tøffe oppoverbakker? At kroppen må ta seg inn igjen og nedprioriterer konsentrasjonsevnen? Bommet ihvertfall på lengden begge gangene. De to som jeg spilte sammen med fortalte også at det er ganske vanlig å misse driven på hull 6 = Enda mer konsentrasjonssvikt.
Hull 2 blir ikke så mye lenger ved å slå ut med jern kontra driver. Dette pga knekken i banen og all røffen som må forseres ved et langt utspill. Hullet blir faktisk enklere med et kort utslag fordi man ser greenen bedre og det er mindre og også lavere vegetasjon man skal over. I tillegg har man litt fw å gå på foran greenen.
Hull 4 er tøft. Det ser veeldig langt ut fra tee.
Hul 6 Hehe... :oops: nei, det er ikke et slag som jeg behersker. Men det er moro å prøve driver fra fw..
Draw: Min naturlige drive går rett fram og får en liten draw på 5-10 meter helt på slutten. Dermed ser jeg ikke på det som ekstra risiko å prøve å få til et slikt slag.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble en treningsøkt på Fana i dag. Gikk 12 hull.
Hadde bestemt meg for å spille banen fra rød tee i dag men det ble med de tre første hullene.
Resten av runden var ren trening med flere baller på hvert utslag og innspill.
Treffer ikke ballen godt nok nå. Litt bekymringsfullt. Må kanskje ha en protime litt fort. Er på tide nå. :P
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble en runde i dag også. :) fra gul tee på Fana.
Sto over i går og lurte på om det ville gi seg utslag i en kort formtopp. Slik ble det ikke.
Er ikke fornøyd med noen del av spillet mitt. Drivene er ikke gode nok. Det kommer litt for ofte en drive som ikke er bra. Jeg treffer jernene for dårlig og wedgene havner for langt unna hullet. Puttene går fremdeles ikke i. :cry:

Hull 1 par
Slår ut med 5i. Ikke god nok treff men ligger helt fint på høyre side i semirøff.
Godt slag med sw men ballen stopper til slutt 3 meter fra hullet. På slike avstander er det standard med to putter.

Hull 2 Dobbelbogey
Treffer driven på hælen men regner med at den da som vanlig vil slice seg inn i banen igjen. Ikke denne gangen. Finner ballen 10 cm OB. Har slått en god provisorisk drive og spiller videre på denne. Prøver å slå meg frem til 100 m merket men det er mye medvind og ballen stopper 90 m fra hullet. Treffer veldig godt med sw og ballen klistrer seg til pinnen.
Ser det ut som...
Den ligger en kort meter unna hullet og jeg misser førsteputten. :cry:

Hull 3 Dobbelbogey
Igjen en litt for dårlig drive. Denne gang til høyre som betyr at jeg må slå over skogen og teestedet til hull 4 for å treffe greenen. Prøver med 9i. Teffer alt for mye bakke og har fremdeles ca 80 meter til hullet. Neste slag må spilles lavt for å unngå grenene på trærne. Her har jeg to valg. Spille mot midten av greenen og skru ballen mot hullet eller slå den rett frem. Rett frem er det ingen green å jobbe og jeg må stole på spretten. Jeg velger siste alternativ for det er et enklere slag. Dessverre stopper ballen for tidlig til tross for at slaget er meget godt utført. Det er den lange semirøffen utenfor greenen som er litt for seig. Chipen stryker hullkanten og stanser en meter fra hullet. Som vanlig betyr dette to putter...

Hull 4 Par
Det er mye vind i dag. Her er den i mot og jeg har bare pw med meg. Tar godt i og ballen lander i fringen kort og blir liggende. En god chip og jeg senker metersputten for par! ;)

Hull 5 Par
Slår ut med 8i. Midt i fw. Innspillet fra 100 m går noen meter til høyre og triller nedover greenen. Flagget står oppe. En god førsteputt og jeg senker neste på litt under en meter.

Hull 6. Par
Godt utslag med 7i i dag pga vinden. Har 100 m til hullet og får fin retning på slaget men dessverre litt for kort. En chip og en enkel halvmetersputt så har jeg fått mitt par.

Hull 7 Dobbelbogey
Slår et litt for dårlig 5i fra tee. Vinden får tak i ballen og ballen ender 20-30 m til høyre i røff. Pitchen blir akkurat for kort og ligger i oppoverbakke kun to meter fra hullet. Det er mye gress rundt ballen og vanskelig å kontrollere lengden. Ballen går for langt og havner 3 meter fra hullet som igjen betyr to putter.

Hull 8 Bogey
Nå kommer vinden litt fra venstre mot høyre og jeg velger å slå en draw inn i vinden. Jeg får ikke noen draw og når vinden har gjort sitt ligger jeg utenfor greenen på høyre side. Chipper inn til 2 meter fra hullet og to putter.

Hull 9 Par
Motvind og jeg sl¨år ut med driver. Har 130 meter til hullet og velger 8i. Lengden er bra men alt for langt til høyre. Treffer fringen og chipper inn til 0,5 m fra hullet. Kun 1 putt! :D

Hull 10.
Fin drive. Litt høy, kanskje men har kun 110 meter igjen. Slår 9i 5 m for langt til høyre men lengden er god og jeg er på greenen. 2 putter og par.

Hull 11 Bogey
Syns jeg får til en meget god drive men har likevel nesten 200 meter til hullet. Det er litt motvind. Velger å prøve en dårlig 3w som jeg har fått låne. Treffer ikke i det hele tatt og havner i sidevannhinder. Velger å gå bakover i flagglinjen når jeg skal droppe for å få nok avstand til å kunne få stopp på ballen. Slår inn fra ca 80 m og er fornøyd med slaget. Ligger på greenen 3,5 m fra hullet. Har stor tro på at putten skal rulle ned i hullet men like før ombestemmer ballen seg og går til siden. Tap in.

Hull 12 Par
Kanonbra drive (til meg å være) og har 90 m til hullet. Innspillet lander pinhigh en meter til venstre og ballen blir liggende her. Er ganske sikker på birdie men bommer merkelig nok også denne metersputten. :evil:

Hull 13 Par
Her er det viktigste å treffe greenen. Ikke å få birdie. Sikter derfor midt på greenen. Vinden tar ballen et par meter til venstre men ligger bare 4 meter fra hullet. To putter.

Hull 14 Bogey
Motvind men vil likevel prøve å nå greenen. Ihvertfall se hvor nære jeg kan komme. Ender i vannet og må slå neste slag fra droppesonen. Litt for lite kølle gjør at jeg får en lang putt. Setter putten innenfor en meter og senker for bogey.

Hull 15 Par
Går ned til 8i her i dag pga vinden. Litt for dårlig treff men kommer meg akkurat frem til greenen. Har en putt på ca 10 m som jeg setter litt for kort. En veldig bra andreputt sikrer likevel par. :)

Hull 16 Bogey
Det virker som om vinden løyer litt nå. Slår ut med 3i for å holde ballen så lavt som mulig. Ligger midt i fw og har 155 til flagget. Velger 5i . Riktig kølle men jeg legger ballen til høyre for greenen. Chipen stanser halvannen meter for tidlig og jeg trenger to putter før ballen ligger i hullet.

Hull 17 Par
Nå virker det som om vinden har gitt seg helt! Her som vi skulle få medvind! Vannet er helt rolig men ser at det er mer urolig lengre utpå og at det er vind i trærne. Det er derfor litt medvind oppe i luften. Slår en god drive som havner i bekken. Må droppe og slår rescue inn på greenen. Har en lang putt nedoverbakke. 7-8 meter? Gjør et godt forsøk og har halvannen meter retur oppover. Setter putten for par.

Hull 18 Bogey
Nå er det merkbar medvind igjen. Treffer driven godt og ligger på høyresiden av fw med 110 m til hullet. Slår inn med 52 grader wedge og ballen ser ut til å ville lande omtrent i hullet. Når den lander spretter den voldsomt til venstre (må ha vært et par meter for lang likevel og truffet bunkerkant eller noe) og ut i sidevannshinder. Må droppe ny ball og pitcher inn til 50 cm fra hullet. En god avslutning.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det var en merkelig runde ser det ut som. det positive er at det ser som wedgene dine begynner å bli ok igjen. Du hadde lite pulls på 5-10 meter venstre som du har hatt i det siste. Puttingen må du finne ut av. Kanskje kan noen av treningsøvelsene som finnes på siden her gi deg den lille piffen. Du kan jo putte bra, men akkurat nå virker det som du overhodet ikke har tro på at ballen går i.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ja, puttingen er et problem. Når jeg rok linjen på de korte puttene prøvde jeg å fokusere på bakkant av koppen i stedet for forkant eller selve hullet. Det virket til å begynne med som at dette ga et bedre stroke men jeg syns det var vanskelig å få til en linje gjennom koppen. Flere av de korte missene var rett og slett dårlig slått. Vinglet med putteren men slo likevel og trakk flere putter til venstre.

Det er noe merkelig som har skjedd med wedgene og de høye jernene. Jeg står åpent på disse slagene men litt for mye åpent med venstrefoten, tror jeg. Når jeg lukker venstrefoten litt så unngår jeg å dra ballen til venstre men den går til høyre i stedet for. Den går til høyre uten å skru så jeg har tro på at jeg gjør noe riktig. Sikter antagelig mer til høyre enn jeg er klar over.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Grønne greener wrote: Sikter antagelig mer til høyre enn jeg er klar over.
Det er nok en kompensasjon for at du har gått til venstre såpass lenge og kommer seg etterhvert.

I forhold til vingling i baksvingen på puttingen har jeg merket at den forsvinner hvis jeg tar putteren litt lenger vekk fra kroppen. Når jeg blir stående med hodet for langt over putteren vingler jeg i baksvingen. Vet ikke om problemet er det samme hos deg, men det er verd å teste.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det kan du ha helt rett i. For når jeg har på meg en jakke eller vid bukse sliter jeg med at putteren ofte tar borti jakken/buksen i baksvingen. Ergo er putteren antagelig for nærme kroppen.
Dette må jeg teste litt.
Post Reply