Hvilken ball spiller du med i år?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by Long-Hit-Wonder »

Fikk kjøpt noen Callaway HX Hot Bite i går på Grenland GK. Jeg elsker de ballene der, de er smørmyke i treffet og sørger for god stans på greenen, selv med skitne riller. Veldig god spinn. Eneste minus er at ballene blir temmelig ubrukelige å putte med etter noen hull. Da stikker riflet plast ut til alle kanter, og gjør at ballen ruller på en ganske uforutsigbar måte.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by furu »

Long-Hit-Wonder wrote:Fikk kjøpt noen Callaway HX Hot Bite i går på Grenland GK. Jeg elsker de ballene der, de er smørmyke i treffet og sørger for god stans på greenen, selv med skitne riller. Veldig god spinn. Eneste minus er at ballene blir temmelig ubrukelige å putte med etter noen hull. Da stikker riflet plast ut til alle kanter, og gjør at ballen ruller på en ganske uforutsigbar måte.
Dette har vært nevnt i så godt som alle tester av Callaway baller. De holder ikke fullt så lenge som de fleste andre merker. Gjennomsnittsgolferen i Norge har selvsagt slått ballen i skogen eller vannet lenge før det blir en problemstilling :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by kevin »

Har prøvd endel forskjellig i år(som alle andre år :lol: ):

- Callaway Hot Bite (ja,de blir spist opp av rillene ganske fort)
- Callaway Big Bertha Diablo (gode)
- Precept Laddie (gode)
- Bridgestone BG E6 (dvs har kjøpt de men ikke prøvd de ennå)

I fjor kjøpte jeg TaylorMade XD som jeg var veldig fornøyd med,så jeg skal definitivt prøve flere av TM`s baller

Ellers så hender det at jeg finner noen Pro V1 etc og spiller med de,men det er sjelden
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by johbir »

Syns noen kan være litt utstyrkonger her, for hva er vitsen med en pro v1x hvis du ikke får backspin, eller en pro v1 hvis man bare får 0-10 meter lengre driver? fant for min del 7 pro v1 i dag :D
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by hanso87 »

johbir wrote:Syns noen kan være litt utstyrkonger her, for hva er vitsen med en pro v1x hvis du ikke får backspin, eller en pro v1 hvis man bare får 0-10 meter lengre driver? fant for min del 7 pro v1 i dag :D
Om du ikke får backspin skal du i teorien få bedre stopspin..

dyrere baller har tendenser til å være snillere på greenen med tanke på stop, spin og sånt etter mine erfaringer.
Harde baller gjør harde nedslag og stopper og triller videre, mens feks Pro v1 Stopper opp.

Men er det sandete greener, mye og alle ballene stopper med en gang så ser jeg ikke behovet med pro v1:)
7stk på en dag er ikke dumt, på mine værste runder har jeg mistet så mange da jeg trodde det bare var pro v1 som er greia:P
Jeg spiller stort sett på NX Tour baller:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by sumo »

hovedballen for min del i år blir nok callaway hx hot bite, som mange andre her inne også har erfaring med.
denne spilte jeg mest med ifjor, så jeg har kjøpt opp et lite lager :D
digger denne ballen. eneste minuset, som også andre sier, er at den blir fort spist opp av wedgene.. dette stemmer ganske bra dessverre.
en annen jeg skal prøve iår er callaway tour i ballen. denne tror jeg er morsom. får se om jeg klarer og håndtere den da :P

ellers så er det backup ballene mine som er nike pd soft, som forøvrig er en veldig god og billig ball, samt maxfli revolution, som også er en billigball med mykt skall.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by furu »

Selvsagt må noen av oss få lov til å være "utstyrskonger". Det er jo litt av det som er gøy med golf. Det er dingser og duppeditter, menn elsker det :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by Kaffekannen »

Begynte gårsdagens runde med en titleist tour prestige ball. etter at den elegant spratt av greenen på hull 2 etter et godt innspill skiftet jeg til Penta. Det er rett og slett en annen klasse på den ballen. Lengden er bedre, følelsen er suverent bedre og stopp og spinn rundt green er i en annen klasse enn mine vanlige baller(Laddie, E6, NXT tour). Hvis jeg skal kritisere noe så er det at det virker som om Penta slites fort. Jeg spilte 12 hull med ballen og den er godt slitt. Det skal ikke mange slag til før den er "oppbrukt"
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hvilken ball spiller du med i år?

Post by Solaar »

Jeg er av den bestemte oppfatning at golfere på alle nivå vil få store fordeler ved å holde seg til en type ball. Jeg kan forstå at man som nybegynner velger lake- og andre billigballer siden det fort kan forsvinne noen baller i løpet av en runde. Spiller selv med alt mulig av baller i begynnelsen av hver sesong til jeg får orden på utslagene.

Den viktigste årsaken for meg med å spille med en ball er ikke de ekstra meterene eller bedre stopp på green, men følelsen jeg får rundt og på green. Hvis man finner en ball som man har en god følelse med så er det selvsagt en fordel hvis den også går langt og stopper fort :)

De siste årene har jeg spilt med Pro v 1 og Bridgestone sin 330-serie.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply