Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by furu »

I denne artikkelen sier de at
Titleist er toneangivende

på utstyrfronten på Europatouren.

Det er denne listen det er snakk om;
Balls
1. Titleist (108)
2. Callaway (16)
3. Srixon (15)

Drivers
1. TaylorMade
2. Titleist
3. Callaway

Fairway Woods
1. TaylorMade
2. Callaway
3. Titleist

Hybrids
1. Adams
2. TaylorMade
3. Titleist

Irons
1. Titleist
2. TaylorMade
3. Ping

Wedges
1. Titleist
2. TaylorMade
3. Cleveland

Putters
1. Titleist
2. Odyssey
3. Ping

Baller er greit. Det er Pro V1 som er ballen å spille med på Tour.

TaylorMade topper de to kanskje viktigste kategoriene, driver og fairwaywood.

Adams tar selvsagt hybridklassen (først og fremst med Idea Gold/Peanut).

Titleist går til topps i jern og wedger men at de topper putterstatistikken er en feilvurdering. Det er Scotty Cameron de bruker. SC er på en eller annen måte under Titleist. Sikkert noe med eierforhold og ting jeg ikke er så mye inne på, men faktum er at det faktisk er Scotty Cameron puttere.

Så da står Titleist igjen med seier i 2 av 6 "køllekategorier" + at de vinner med Pro V1. Det er vel litt mindre imponerende enn det inntrykket golfsiden prøver å skape?

Det er ikke helt på samme ubegripelig lave nivå som denne artikkelen. Kan forresten sverge på at han på bildet er Jake i 2 & 1/2 Men
Last edited by furu on 28 May 2010, 13:05, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Feilvurdering av golfsiden

Post by Knut »

Tja. Scotty Cameron Design er jo Titleist sin putter, så da har vel AR noenlunde rett.

Når det gjelder denne andre artikkelen din, tenkte jeg også mitt.
Her ser det ut som om AR hjelper venner frem i lyset.
At en Sølvgutt vinner en C-Tour er en artikkel som gjør at Golfsiden.com aldri blir mer enn en hjemmesnekra blogg.
Du rykker snart forbi med din side,Furu :-)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Feilvurdering av golfsiden

Post by stooy »

Knut wrote:Du rykker snart forbi med din side,Furu :-)
Milevis forbi allerede etter min mening... :ugeek:
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Feilvurdering av golfsiden

Post by Mats »

latterlig med en helsides artikkel om en 12åring med 31 i hcp ja
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Feilvurdering av golfsiden

Post by furu »

Sølvguttartikkelen var en absolutt høydare i golfsidens historie. Det er det ingen tvil om. I dag kommer redaktøren med flere gullkorn i artikkelen http://www.golfsiden.no/trening280510.htmlDårlige norske ferdigheter på golfbanen.
Golfsidens utsendte medarbeider er ofte på driving ranger og andre treningsfelt. Det er en trist opplevelse.
vrige mennesker, vi kan ikke kalle dem golfspillere, enda, står på rekke og rad og forsøker å treffe den lille ballen med en kølle. Det er trist å se hvor elendig teknikk mange har. Tenk om de gadd å spandere en time med en instruktør! Golf skal være så inkluderende. Men på driving ranger står svært ofte en utøver alene og slår og slår med en så elendig teknikk at det nærmest svir i øynene på på en trener.
Ja, man har selvsagt utrolig godt utbytte av en protime eller ti, men en slik nedlatende holdning er så fullstendig sinnsyk at det rett og slett er vanskelig å sette ord på det. Er det rart golf sliter med å være "folkelig"? Når fremtredende personligheter innen golfmiljøet framstår som nedlatende drittsekker så skjønner jeg at nybegynnere og folk utenfor sporten - vel, det er nesten hat de føler når de snakker om golf.
I min langt fremskredne beskjedenhet tillot jeg meg igjen å nevne at det omtrent ikke var fysisk mulig å treffe ballen slik hun holdt i kølla. Det skulle jeg ikke ha gjort. Faren freste: - Hun er på driving rangen for første gang og skal ha det moro! Og du kan forresten dra til helvete!
Ja, faren var uhøflig i svaret. Men er det noen som tror at redaktøren lider av "fremskredet beskjedenhet"? Noen som tror at han kanskje har hatt en nedlatende, latterliggjørende tone når han prøvde å "hjelpe"?
Generelt
Men generelt er det altså trist å se hvor mye dårlig teknikk det er ute og går på treningsfeltene. Spesielt blant folk i sin beste alder. Hva det nå enn måtte være.
Bare trist.
Generelt er det trist at golfsiden er (visst nok) mye besøkt og framstår som et sted der sportens egentlige meninger diskuteres.

Jeg er ikke sint. Bare skuffet. Og litt sint.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by furu »

Artikkelen om Holtsmark har også fått en del pepper da brukerne mener det som står der er direkte feil. En betalende annonsør får positiv omtale og kritiske innlegg slettes. Alt i sidens gode ånd om god tone mellom redaktøren og sine venner.

Forøvrig syns jeg ikke at jeg mobber og er usaklig når jeg skriver dette. Når redaktøren publiserer sine synspunkt og hersker som han gjør på debattsiden så er det hevet over en hver tvil at andre står fritt til å kommentere det. Siden har vært merkelig i lang tid men de siste månedene har det tatt fullstendig av.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by Kaffekannen »

Noen vil nok påstå at det er ufint å så åpenlyst kommentere golfsiden.com på dette forumet, men i motsetning til forumet der så er folk med andre meninger(les:redaktøren selv) hjertelig velkommen til å skrive tilsvar. Siden alle motsvar på hans side blir sensurert og stemplet som useriøse og usaklige hvis de er kritiske er ikke en debatt der mulig.

Angående artikkelen om Holtsmark er jeg oppriktig irritert. Jeg har hørt masse om layouten på denne banen som skal være fantastisk og tilsvarende mye om ræva forhold. Dette er en bane jeg gjerne besøker hvis forholdene er gode. At AR mest sannsynlig ikke har besøkt banen, men refererer til hva klubben selv sier er merkelig. At han er sponset av Holtsmark er mildt sagt suspekt. At han sensurerer innlegg som sier at artikkelen ikke stemmer er vel nesten på kanten av loven? eller?

Noen som husker denne karen :lol:
Image
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by furu »

Det som er veldig synd her er at Holtsmark kanskje er i brukbar stand men at hundrevis av spillere nå er i tvil fordi forskjellige synspunkt ikke blir debattert på en ryddig måte.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by Kaffekannen »

Ref: holtsmark tråkket han vel lenger ut i salaten. under tråden baneomtaler skriver han følgende
Enur, jeg har ikke gitt inntrykk av å ha spilt Holtsmark nylig. Jeg har skrevet om noen baner under vignetten: Banebesøket. Om Holtsmark skrev jeg hovedsaklig om de nyheter som de har kommet opp med av tilbud og hvilke tiltak de har satt i verk for å bedre banen.
Med andre ord er dette en noe spesiell formulering i redaksjonell sammenheng.:
26.05 Holtsmark:
2009 – 2010 – natt og dag på Holtsmark
I fjor slet Holtsmark i begynnelsen av sesongen med gressløse flater og dårlig vekst. Det ble gjort en omfattende grep i fjor som nå har gitt meget gode resultater.

Nå er det fine fairwayer og teesteder. Det ble sådd mye i fjor, ikke minst på høsten. Nå blir greenene vertikalskåret midt i uke 21, og de vil være meget gode i løpet av kort tid.
Han referer etterpå til daglig leder Hjort, men har da uthevet det daglig leder sier. At han omtaler banen i tredje person i overstående innlegg tyder i alle fall ikke på at det er sagt av noen som jobber der, men som det tydeligvis er. Denne snikannonseringen som redaktøren forhåpentligvis ikke får betalt for er tvilsom, svært tvilsom!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by Kaffekannen »

tøft innlegg fra Enur nettopp:
Når man skriver om en bane under vignetten "Banebesøket", vil de fleste oppegående lesere anta at banen som da beskrives faktisk nylig er besøkt av den som skriver artikkelen!

Hvis det ikke er tilfelle, kan man heller ikke skrive: "Nå er det fine fairwayer og teesteder".

Men her er fire gode alternativer man kunne ha skrevet i et slikt tilfelle, og som klart ville ha fått frem at man ikke hadde besøkt banen selv:

a) "Nå er det angivelig fine fairwayer og teesteder".
b) "Nå er det etter sigende fine fairwayer og teesteder".
c) "Ryktene sier at det nå er fine fairwayer og teesteder".
d) "Nå er det fine fairwayer og teesteder, i følge daglig leder".

Og så kunne man ha hatt et åpent debattforum hvor andre spillere som nylig hadde besøkt banen, kunne ha bekreftet eller avkreftet disse opplysningene, evt. kommet med sine egne supplerende opplysninger.

Jøss, det hadde vært ok det!
Limer det inn her kjapt før redaktøren sletter det :lol:

Hmm; har jeg en potensiell hobby på gang her :mrgreen: :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by johbir »

Du må jo huske at jern er den viktigste kategorien av alle.
derretter er det en konkurangse mellom putter og driver, der jeg syns driver er på en måte viktigs. driver klassen vinne talyrmade (suprise suprise :D), men at titleist er best på putter overasket ikke. Vokey wedgene var kåret best var ikke overaskende, samt at pro v1 kom høyest opp på lista.
mener at titleist fortjent lå høyest
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by kevin »

TaylorMade har vel nesten dobbelt så mange drivere ute på PGA touren som neste konkurrent,så der er de laaaangt foran de andre.

Når det gjelder alt tøyest som skrives på GS så er jeg ikke overrasket,sånn har det vært i alle år. Tror nok han merker konkurransen litt for tiden,det daler litt i forhold til Bjørnstad nå og da kommer det alle mulige rare artikler,"banebesøk" etc...sånn har det alltid vært. Utifra det som er referert så må jeg jo si at det fra driving rangen er jo helt bak mål. For en approach og sjølvgod holdning.....hjelp :shock:
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by johbir »

Han på bildet til tråd starter ligne rikke på jake i det hele tatt. jake har brett ode og mye bredere smil.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsidens feilvurderinger og tråkk i salaten

Post by furu »

johbir wrote:Han på bildet til tråd starter ligne rikke på jake i det hele tatt. jake har brett ode og mye bredere smil.
Takk for den johbir :D Når du sier det så er nok hodet til Jake bredere ja.

Jeg startet tråden med å gjøre litt mye ut av utstyrslisten. Jeg mener fremdeles at det ikke er helt riktig å trekke fram Titleist som soleklar vinner men jeg måtte ha noe annet å starte tråden med enn den jeg linket til på slutten av innlegget. Det var for åpenlyst. Men det er mye gull å hente på golfsiden for tiden. Krysser fingrene for at det kommer noen gode reportasjer om hvordan pensjonister er drittdårlige rundt greenen.
Instagram @christianfuru
Post Reply