Ny driver til nybegynner

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Ny driver til nybegynner

Post by Fairway »

Har kjøpt et billig helsett, men er ikke fornøyd med den medfølgende driveren. Den har hodestørrelse 460 cc og 11.5 grader..

Jeg klarer ikke å slå kosistent med denne.. Har nok mye med spilleren som bruker den, men jeg synes den ikke er tilgivende nok..

Hvilken driver anbefales for en som ønsker en tilgivende driver med mye sweet spot, rett og lang ballbane og som er populær?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til nybegynner

Post by furu »

Jeg har - som de ville sagt i Paradise hotell - ett ord til deg ------ Nike Machspeed.

Den er utrolig bra. Str8-fit som gjør at du kan justere i alle tenkelige vinkler. Firkantet hode som sender det aller meste i riktig retning.

Men ikke gi opp den gamle. Driver er ikke noe du kliner 200 meter fra første dag.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Ny driver til nybegynner

Post by hanso87 »

Kjøpte meg TM r9 ifjor. slo når jeg prøvde den i snitt 180ish++ og bare rette slag
Så kom jeg hjem, fikk inn den lille drawen. Sesongen var over og alt gikk til helvette.
Alt handler om øving:)
Vil anbefale deg og bare fortsette prøve. Drivern er ikke alltid like tilgivende.

Kan anbefale deg å prøve en ting jeg gjør. Det er å "bygge ned" svingen, å slå med mindre kraft/ korteresving, å fokusere på treffpunktet og kanskje bare slå 100meter. når det sitter jobber du "opp" svingen igjen og lengden og slagene kommer.

Om ikke det funker, selg den du har og kjøp en firkanta en. Vil da anbefale etter egne erfaringer callaway sine firkanta drivere. Callaway FT-i fås billig på finn.no for tiden:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Ny driver til nybegynner

Post by Covn »

He he. Driveren er så lite tilgivende som det er mulig. Det er i allefall min erfaring. Gikk 2 runder i helgen, den ene med og den andre uten driver. Scoret nærmere 10 poeng mer på å legge vekk driveren. 3w min går jo uansett bare 15m kortere, og utrolig mye mer stabil.

Selv bruker jeg Cobra Speed LD, og har vært veldig fornøyd med de. Mitt beste råd hvis du skal ha ny driver er hvis du bor i nærheten av svenskegrensa, ta en tur på Dormy. De setter deg opp i simulator, og virkelig analyserer hva som er best for deg.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til nybegynner

Post by furu »

Hvor i Norge bor du Fairway? Covn nevner Dormy hvis du bor i nærheten av grensen. I Bergen har vi Bergen Golfsenter. Litt testing vil gi deg svar på om det er driveren eller deg. "It's not the arrow, it's the Indian" :D

Kanskje det hadde hjulpet med en protime med vekt på driving?
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Ny driver til nybegynner

Post by Fairway »

hvordan er det med tilpasning av driver?

Er relativt kort iforhold til fleste menn, og jeg bør jo justere dette enten ved tilpasset utstyr eller holde på køllen lengre nede eller stå lengre ifra.. vinkelen på køllehodet blir derfor ikke helt riktig..

hva anbefales
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til nybegynner

Post by furu »

Hvor høy er du?

Ta en Kim - grip ned.
Instagram @christianfuru
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Ny driver til nybegynner

Post by Covn »

Min pro er vel ikke lange karen heller. om han er 1.70 blir jeg overrasket. Og det er kun vinkelen det står på.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Ny driver til nybegynner

Post by Hiks »

Byttet nettopp skaft på driveren min. ba om å få kuttet skaftet ned til 44" istedet for 45" som jeg hadde, da jeg har hatt for vane og gripe ned. må si driveren føles mye lettere og presis med noe kortere skaft. vel verdt å gjøre om man synes skaftet føles for langt. er jo bare og få proen til å gjøre det dersom man skal skifte grep feks:)
Post Reply