Hvordan beholde headcoverne?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Hvordan beholde headcoverne?

Post by AkE »

Hvordan i all verden klarer dere å beholde headcoverne til køllene deres? Jeg mister i gjennomsnitt ett i uka, og igår forsvant puttertrekket. Eneste jeg snart har igjen er det grusomme nickenttrekket.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by Kaffekannen »

AkE wrote:Hvordan i all verden klarer dere å beholde headcoverne til køllene deres? Jeg mister i gjennomsnitt ett i uka, og igår forsvant puttertrekket. Eneste jeg snart har igjen er det grusomme nickenttrekket.
Mitt forslag er å ha det på køllene når man ikke bruker de. Hvis man lar dem ligge igjen på bakken har de en tendens til å forsvinne :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by Mr. Slice »

Det er jo gode sjanser for at flighten bak deg finner headcoverne, iallfall hvis du har glemt dem ved et tee-sted eller ved green. Vet ikke hvordan det er der du spiller, men i min klubb / min bane er iallfall kutymen at en tar med seg gjenglemte headcovere en finner på banen, og leverer i klubbhuset/proshop. Så der sitter de med et digert lager av all verdens headcovere. Spør der, så er det gode muligheter for at du finner dem igjen - eller noen andre som er enda finere... ;)
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by AkE »

Kaffekannen: Har prøvd på det egentlig, tror det er litt som med sokker i vaskemaskinen. :D

Mr. Slice: Joda de fleste er såpass reale at de gjør det, og jeg har vært å hentet i klubbhusene rundt omkring mange ganger. Men virker som om når du mister dem for 5 gangen så forsvinner de for godt. :)
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by Grønne greener »

Kan bare nevne at i dag plukket jeg med meg ett puttercover og ett headcover i tillegg til en 52 grader og en 60 grader wedge. :lol:
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by Long-Hit-Wonder »

Mista mitt headcover til putteren sist uke, men jeg bryr meg ikke. Den var i grunn til mer bry enn nytte etterhvert.

Det er nesten lekende lett å glemme både klubber og headcovere på banen, men man får det som regel tilbake. En god samaritaner finnes bestandig.
Last edited by Long-Hit-Wonder on 01 Jun 2010, 16:33, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by furu »

Den beste måten å beholde coverne er å ha bra rutiner. Jeg tar alltid av puttercoveret når jeg tar opp putteren. Da vet jeg at det ligger på bagen. Dersom jeg har med meg at par køller på green sammen med putteren så legger jeg wedger og cover på flagget eller stangen. Da husker jeg alt.

Headcover til driver er ikke det man glemmer så lett. Man har alltid god tid på tee.

Hybridcoverne finner jeg ofte på fairway. Folk kaster dem på bakken når de skal slå. Heng det på en annen kølle når du tar det av.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by hanso87 »

Kjenner meg igjen, men mitt problem er oftest at jeg glemmer igjen køller. Speseilt wedger. Men enda til overs og miste de for godt.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
TempoDrømmer
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 10 Feb 2010, 14:54

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by TempoDrømmer »

Det går jo an å la alt løst ligge igjen i bilen eller hjemme før enn en går på banen. Også bruke de under transport etc. når de kan få seg en trøkk..

Jeg legger alltid igjen covere til puttern hjemme eller i bilen. Den er lett å miste... Også setter jeg det på igjen når runden er ferdig og tror ikke puttern tar noen skade av noen timer sollys ;)
I baggen:
Wilson Staff Forged midsize
Mizuno Mx 560
Odyssey white hot XG 2 ball
Wilson Staff Fybrid, 5W 18*
Nickent 3DX Ironwood 24,5*
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by AkE »

Fant igjen puttercoveret mitt på banen i går, men fant ut at det var mye enklere å ha det på bare i bilen ja. Skjønner jo at dette er ett problem som flere har, kunne jo startet med salg av av slike som man har til skikort. Som man fester i baggen og i headcoveret, og når man slipper headcoveret så dras det automatisk tilbake til baggen. Kanskje en foretningside? :D :D
Ser at køller også er ett problem ja, fant senest i går en gap og en sand wedge på banen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Hvordan beholde headcoverne?

Post by Hiks »

til de som glemmer igjen køller lett. unngå å sette fra deg bagen langt borte og ta mange køller med deg. det koster lite krefter og tid å faktisk bare ta med seg bagen til dit man skal slå for så og velge kølle og putte den rett tilbake i bagen igjen.
på en trening med proen i klubben vår fikk vi i treningsgruppa spm om å ta utav alle køllene vi ville brukt fra 70 meter og inn. interessant å legge merke til at de fleste bare tok ut en sandwedge og gjerne eg pitch, mens ett par av oss drog ut omtrent halve bagen. det finnes så utrolig mange ulike typer slag man kan gjøre at det blir bare tungvint om man skal ha med seg 5-6 køller hver gang man setter bagen fra seg langt borte:)

eller legger jeg alltid headcoverne mellom de andre køllene mens jeg bruker den jeg trenger. da holder de seg fint på plass og man husker lett å tre det på igjen:)
Post Reply