PGA tour 2020/2021

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Snowman »

Hvis Noren skulle klare å vinne, da kommer han til å klatre fra 41.plass til cirka 10.plass på kvalifiseringslista til det europeiske Ryder Cup-laget. Noren er bare nr.102 på verdensrankingen nå, men han har jo vært helt oppe som nr.8 på sitt beste.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Freud »

Hva er problemet mitt?
At jeg gjentar meg selv.
At jeg tar feil i min nedrakking av effekten av idrettspsykologi
At jeg ikke aksepterer udokumenterte påstander om det samme.

Svar gjerne Bull.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by GunnarBull »

"Problemet" er vel kanskje helst at du ikke selv opplever det som et problem. Så kanskje det er alle vi andre som egentlig har problemer - med deg.

Men kort oppsummert så er du kanskje ikke så langt unna hvis du slår sammen alle de tre punktene. Du er jo enig i at det ikke går an å dokumentere hvorvidt psykologhjelp kan fungere i f.eks. fotball, og det samme når det gjelder en tidligere diskusjon om å trene på ting etter en golfrunde. Når det ikke går an å dokumentere, og også fordi det ikke finnes noe fasitsvar, så står du fortsatt på ditt.

Se for deg et bilde hvor flere hundre profesjonelle golfspillere står på rangen og trener etter en runde, fordi de har erfart at det kan hjelpe dem. Og så står hobbygolferen Freud ved siden av og forsøker å overbevise alle om at det ikke hjelper, fordi det ikke kan dokumenteres.

At du ikke selv ser det absurde og lett komiske i det bildet, er for meg fullstendig uforståelig.

For ordens skyld: Jeg har sans for mange av diskusjonene du starter, de skaper engasjement. Men erfaringsmessig er det ingen vits i å diskutere med deg, for jeg kan aldri huske å ha sett deg fire en eneste millimeter på påstandene dine.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Freud »

Du demonstrerer fint med ditt eksempel fra rangen hvor våre veier skilles. Du skriver at disse hundre spillerne har ERFART at det hjelper å gå på rangen etter en runde. Det betyr altså i klartekst at spillet og scoren dagen etter blir bedre for dem alle. Er det laget omfattende statistikk for å dokumentere dette? Har hver spiller laget sin egen statistikk for seg selv?
Eller er det bare slik at spillerne FØLER at de spiller bedre dagen etter, uten å ha laget statistikk? Forstyrrende elementer som 1) ny flaggplassering, 2) andre værfohold, og 3) annen "dagsform" og spilletid på dagen, spiller selvsagt en såpass stor rolle at en slik statistikk uansett ville blitt delvis ødelagt.

Jeg tviler ikke på at spillerne på rangen føler/tror at de spiller bedre dagen etter, fordi de har fått luket bort noen "feil" fra dagens runde (i seg selv meningsløst). De spiller kanskje med større selvtillit fordi det gikk så godt på rangen (også meningsløst). Men hva viser scoren, der de tingene jeg nevnte i 1-3, er luket bort? Og like viktig; hva ville scoren ha vært om de ikke gikk på rangen, men heller tok seg et par øl med gutta? Ingen vet!
Jeg ville altså ikke sagt til dem at det ikke hjelper; bare at ingen kan dokumentere at det hjelper. Personlig tror jeg (tror, ikke vet!) at de ville fått det bedre med seg selv om de slappet av i baren.

Jeg er gammel matematiker/statistiker, og jeg reagerer alltid på slike udokumenterte påstander, som kun er basert på hva man føler og tror. Det gjelder på alle områder; ikke bare i idrett.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by GunnarBull »

Nei nei nei, Freud. Jeg skriver absolutt IKKE i klartekst at spillet og scoren dagen blir bedre. Jeg forstår ikke hvordan du kan tolke det slik.

Hadde trening vært så enkelt at det alltid ville gjort deg bedre, så ville det jo ikke finnes grenser for hvor god vi kan bli. Poenget er at vi alle er forskjellige, en metode kan funke for meg og en annen metode kan funke for deg. Og neste måned funker kanskje ingen av dem.

Det virker som om du tror at alt i livet er som matematikk på grunnskolenivå hvor alt har et fasitsvar. Sånn er det dessverre ikke, jeg vil faktisk heller si det er motsatt. Vi er nesten 8 millioner mennesker i verden, og ingen av oss er kliss like. Det finnes ikke en matvare som alle liker, ingen medisin som virker for alle, og ihvertfall ingen treningsmetode som garanterer fremgang for alle.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by fryseboks »

GunnarBull wrote: 17 May 2021, 17:31 Vi er nesten 8 millioner mennesker i verden
Dæven, Covid har vært brutal!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Freud »

Jeg tenker av og til på det som Ernie Els sa engang har var sur fordi han hadde spilt en dårlig runde: "Det gikk over etter den tredje ølen!".
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by GunnarBull »

fryseboks wrote: 18 May 2021, 11:45
GunnarBull wrote: 17 May 2021, 17:31 Vi er nesten 8 millioner mennesker i verden
Dæven, Covid har vært brutal!
Haha, mente selvfølgelig milliarder :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Snowman »

Hovland med Westwood og Schauffele! Kul trio, burde få bra med TV-tid.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Jumper »

Fullt trøkk her inne når Hovland er med i teten på en major. Nesten like bra stemning som i kommentatorboksen i går...😁
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Snowman »

Phil har visst lyst til å bli historisk, overta toppen her ...

https://www.pgatour.com/stats/stat.ATR84.html
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
MrPar
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2020, 14:50

Re: PGA tour 2020/2021

Post by MrPar »

US Open, noen som vet hvor de norske skal spille "Final qualifying"?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by Freud »

Kevin vet antagelig dette. Men han har ikke skrevet her siden 7.mai. Da er det dødt på Golfsnakk. Kevin har vært selve ryggraden her.
Trukket seg (midlertidig eller for godt) eller syk? Kevin skylder oss ingen forklaring.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: PGA tour 2020/2021

Post by GolfMickey »

Hm.. si det. Han er alltid aktiv og driver forumet. Får håpe han er snart tilbake.
KelsiGriggs
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 11 Apr 2023, 21:40

Re: PGA tour 2020/2021

Post by KelsiGriggs »

Profesjonell golf er en type golf som spilles av profesjonelle spillere som konkurrerer i ulike turneringer om penger og anerkjennelse. Disse turneringene arrangeres av ulike golforganisasjoner som PGA Tour, European Tour og LPGA Tour. Profesjonelle golfspillere tjener vanligvis til livets opphold ved å konkurrere i disse turneringene, og inntektene deres bestemmes av prestasjonene deres i turneringene. Premiene i disse turneringene kan variere fra noen få tusen dollar til flere millioner dollar, med de mest prestisjefylte turneringene som tilbyr de høyeste utbetalingene. Jeg er veldig glad for å være i et slikt fellesskap. Tross alt, da jeg pleide å gå til https://mostbet-no.org/, fungerte ingenting noen gang i livet mitt.
Post Reply