LET/LETAS 2021

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

LET/LETAS 2021

Post by kevin »

Sesongen har ikke kommet i gang ennå og første turnering er først i mai, i Syd-Afrika. Men samarbeidet med LPGA har gitt nye sponsorer og nye turneringer. Det ser lovende ut, men er selvsagt avhengig av pandemien holdes under kontroll rundt omkring i verden.

Det er hele 30 turneringer på skjemaet foreløpig. Det er 3 turneringer i Sverige, det er det meste de har hatt på lang tid. Den første spilles på Vallda g&gc i slutten av mai, med Sørenstam og Stenson som vertskap. I august kommer det turnering på Skaftö gk, på Bohuslänkysten. Deretter spiller man i Kristianstad i Skåne.

Jeg påtraff Madelene Stavnar på rangen i dag. Hun kom hjem fra trening i Spania ganske nylig. Hun håper å spille rundt halvparten av turneringene i år, men mye virker fortsatt litt usikkert med tanke på pandemien. Litt usikkert om hun spiller i Syd-Afrika foreløpig. Utrfordringene med strenge karanteneregler her hjemme kan påvirke planleggingen også. Kan være enklere å holde seg utenlands i litt lengre perioder for å begrense reisingen og risken for å havne i 10dg karantene her hjemme. Men hun så lyst på sesongen og gledet seg over at banene her hjemme også i ferd med å åpne, det gjør at det blir litt lettere å få trent på banespill.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET/LETAS 2021

Post by Freud »

Du kunne vel ha spurt Stavnar om årsaken til at hun mislyktes på LET i 2017/18/19 etter å ha kvalet inn fra Q-school i desember 2016. Da var hun bare 16 år gammel, og det ble stilt store forventninger til henne. Siden gikk det bare nedover.
Hun har vel selv en forklaring, eller har Kevin det?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LETAS 2021

Post by kevin »

Spør henne selv om du har interesse av det!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: LET/LETAS 2021

Post by Freud »

Det hadde jeg kanskje gjort om jeg kjente hennes epost-adresse. Jeg er ikke på FB eller andre sosiale medier.
Denne saken er faktisk for alvorlig til at den skal overlates til individuelle initiativ. Det som skjedde med Stavnar er interessant og lærerikt, men golf-Norge tier. Man vil jo ikke krenke noen ved å spørre. Selvsagt burde Norsk Golf ha tatt opp denne saken og funnet årsakene til at dette skjedde.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: LET/LETAS 2021

Post by kevin »

Post Reply