SkyTrak - kjøp fra UK

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

SkyTrak launch monitor med Game Improvement Plan inkludert = €2295. Legg inn at du er norsk (tror du må lage konto) og bruk koden CHRFURU. Ta den prisen x kursen på € x 1,25 for norsk mva.

https://eushop.skygolf.com/p-155-skytra ... or-eu.aspx

Jeg tror det vil ligge på cirka 22.000,-.

Anbefaler også en beskyttelsesboks. Rabattkoden funker også på denne.
https://eushop.skygolf.com/c-75-cases.aspx

Det er alt du trenger for å trene så lenge du har en nyere iPhone eller iPad. For simulatorspill trenger du software + PC og eventuelt nett/matte/lerret.
Instagram @christianfuru
fredrikbach
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2019, 08:59

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by fredrikbach »

furu,

har du kjørt noen sammemligninger mellom SkyTrak og andre launch monitorer i NOK 10 000 til NOK 50 000 klassen? Finner jo en del info på internet om dette, men det er så utrolig mange forskjellige meninger. Jeg ønsker å kjøpe til fast innendørs bruk. Sammenligner primært med de billigere Flightscope modellene, men også litt Foresight GC2 (men den er litt dyr for meg). Merk det jeg bryr meg mest om er nøyaktighet på ballen, dvs. carry, spin, retning, osv. Køllerelatert data, feks. face angle, angle of attack, osv. er jeg egentlig ikke så veldig interessert i. Også ikke interessert i simulator, dvs. trenger mest bare en slags range mode hvor en iPad benyttes til visning. Hva tenker du? Er SkyTrak er godt valg? Takk for hjelpen!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Har sammenlignet SkyTrak med TrackMan. Den er utrolig tett på hele tiden. De ligger innenfor minimale forskjeller. 100-200rpm spinn. 0,1-0,4 grader launch. Ballhastighet helt lik. Lengde omtrent helt lik. Alt ble egentlig målt utrolig likt TM.

Rangefunksjonen på ST er utrolig bra. Har utviklet seg enormt siden starten. Ligger mange øvelser og metoder for kartlegging i appen. Brukervennligheten er svært god. Jeg har ingen problemer med å anbefale den til trening. Du får mye verdifull data, og de forskjellige øvelsene gjør at det ikke blir kjedelig.

Flightscope Mevo ser ut til å være et artig lite produkt. Jeg vet for lite om den, men vet i hvert fall at den ikke er i nærheten av ST på funksjoner. Veldig basic launch monitor, men sikkert nøyaktig og fin. Den har tydeligvis erstattet Xi, så nå er Xi+ neste steg. Og den er dyr.

ES Sports må du styre unna. De er ubrukelige. Var en som la ut en film der han demonstrerte at den nye boksen deres ikke leste ballen. Den hadde en mikrofon som lyttet til lyden fra køllen, så spyttet den ut data basert på statistikk.

Garmin G80 har en veldig enkel launch monitor funksjon. Har ikke fått prøvd den. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/597253

Men du trenger noe som gir deg god trening over lang tid. Ikke bare tall, men også artige og allsidige funksjoner/øvelser. Der skinner SkyTrak.
Instagram @christianfuru
fredrikbach
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2019, 08:59

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by fredrikbach »

Takk for bra info furu.
Snopmaster
Rookie
Rookie
Posts: 42
Joined: 28 May 2013, 16:54
Hcp: 19,4
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by Snopmaster »

Ett par spørsmål ifbm SkyTrak;

Kan man endre fra yards til meter på den?

Og hvor stor plass trenger man i utgangspunktet - mente å lese ett sted ca 3 x 3 meter..

Ser også at Dormy Golf har SkyTrak nå - til ca 23 000,-. Hvor mye vil man spare i toll ifht kjøp gjennom den engelske siden?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Fra England med koden min for å trekke fra britisk moms, vil sluttprisen være cirka 23.000,-. Varierer litt med kursen.

Hvis Dormy følger norsk forbrukerkjøpslov og ikke har noen ekstra kostnader, er det jo veldig greit å handle der.
Instagram @christianfuru
Snopmaster
Rookie
Rookie
Posts: 42
Joined: 28 May 2013, 16:54
Hcp: 19,4
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by Snopmaster »

Ok. Kan man endre til meter på den?
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by norrbaggen »

Snopmaster wrote: 26 Aug 2019, 18:27 Ok. Kan man endre til meter på den?
Ja.
Snopmaster
Rookie
Rookie
Posts: 42
Joined: 28 May 2013, 16:54
Hcp: 19,4
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by Snopmaster »

Hva er prisen på denne nå, slik den norske kronen er?
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by ShooterMacgavin »

gang den gamle prisen med1.3
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Post Reply