Skjeberg Gk

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Skjeberg Gk

Post by Jumper »

Ikke spilt Skjeberg på over 20 år. Nesten rart å tenke på at jeg har vært medlem der noen år. Likte banen godt!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Skjeberg Gk

Post by kevin »

Oj, da har den endret seg en del siden den gang. De har vel byttet routing flere ganger og gjort endringer på noen av hullene.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Skjeberg Gk

Post by Jumper »

Burde vært en tur og spilt igjen da. Har dog lite på Østlandet å gjøre. Samme med Onsøy hvor jeg var medlem der første årene jeg spilte. På slutten av 90-tallet... Høres ut som jeg er eldgammel :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Skjeberg Gk

Post by kevin »

Banen åpnet i går og jeg var her i dag.

Er litt vått rundt omkring, men tørker nok bra opp de nærmeste dagene

Noen av teestedene er satt fram, eller bakover, for å spare. Fairways er helt ok, men våte noen steder.

Greenene har luftehull og er trege, men ser ut til å ha bra vekst og farge nå, lite skader.

MEN, hull 6 spilles som par 3 på ca.175m ned bakken. Den vanlige greenen er under utbedring. Hull 9 er også under utbedring, men her lager de en ekstra green for å kunne spille et par 3 hull der. Dermed var teestedet et provisorisk som var satt lengre ned i bakken og hullet spiltes som et kort par 4 foreløpig, mot den vanlige greenen.

Er gjort mye tynning av skog mange steder, inne i klubbuset og utenfor var det oppgradert. Alt i alt virker det som skjer mye her for tiden

Green 13
Image
Post Reply