Østmarka

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Østmarka

Post by Gundersen »

Noen som har spilt Østmarka i det siste, og kan si noe om tiilstand?
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Østmarka

Post by Golffreak »

Kom akkurat fra Østmarka nå. Spilte der for litt over en måned siden og da var det brukbart ift årstiden. Nå er greenene helt brune og døde og det er dårlige forhold på greenene. Det ruller forsåvidt relativt jevnt og raskt på det døde gresset, men de plasserer hullene på de små flekkene med litt grønt gress og da blir en en liten kant med gress man skal over.. Hadde vært bedre om de faktisk satte hullet der det bare var dødt for å få det mest mulig jevnt. Enkelte greener er litt bedre, men de fleste er døde. Vet ikke hva de gjorde i Mai, skal ikke være mulig at alt dør med mindre man forveksler gjødsel med parafin...

Fairwayer er litt langhåret og ikke strøkne men greie nok. Roughen har mer tunrapp/ugress og er litt mer utstelt. Teesteder litt variabelt fra veldig dårlig til bra virker som de har bygget to permanente teesteder med kunstgress som forøvrig er slitt og det ikke er mulig å pegge opp på. Jeg pegget opp litt lengre bak.

Fullt mulig å spille golf idag, men jeg vil reise ett annet sted neste gang og tviler på at det blir gode forhold på Østmarka iår når de har døde greener i juni.... Det døde gresset blir slitt bort snart, og da står du igjen med sand og jord.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Østmarka

Post by Gundersen »

Takk for rapport. Har dessverre ikke noe valg, skal spille turnering der i morgen.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Østmarka

Post by Gundersen »

Da kan det underskrives med sprittusj. Greener på Østmarka er svært dårlig forfatning. Forklaringen er antagelig at de har forsøkt å forberede til østlandstour til neste helg, ved å klippe og valse til den store gullmedaljen. Dette kombinert med at vanningsanlegget gikk åt skogen, skal være årsak til at greenene er svidd av.
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Østmarka

Post by danielgra »

Kan melde om fantastiske forhold. Fairway og stort sett de fleste greener er i super stand!
Selters
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2016, 08:22
Hcp: 9.1
Hjemmeklubb: Østmarka

Re: Østmarka

Post by Selters »

Greenene er dessverre ikke helt topp i år. Fin hastighet og de fleste er ganske jevne, men dessverre er det en del greener med mange jordflekker. Likevel er det relativt jevnt og sånn sett mulig å sette putter. Litt tørt på første ni og derfor en del brune flekker på fairways, men alt i alt gode forhold på fairways og tees. Når det er sagt er det som alltid en svært morsom bane å spille, der de første ni er relativt lettspilt, mens de siste ni har noen skikkelige vriene hull. Hverdager i juli er greenfee på 200. Da vil jeg si det absolutt er verdt å ta turen fra osloområdet!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Østmarka

Post by GolfMickey »

Rimelig enig i den vurderingen stort sett flotte forhold, men noen av greenene var jo så håpløse at det så ut som de åpnet dagen før, undrer meg over at alle avstandmerker er hvite, og at de sparer møkkahullet til slutt, ellers grei bane men litt vel mye skog for min del.


Via Tapatalk
krishanssen
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 29 Jun 2016, 09:50
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Been thanked: 6 times

Re: Østmarka

Post by krishanssen »

Hvordan er status på banen nå, er banen grønn og fin? Har hørt at de har skiftet banelayout fra i fjor!
Callaway Rogue ST Max
Titleist 816 5W og 4H
Takomo 101T 4-PW, C-Taper Lite
Titleist Vokey SM9 50,54,58
Garmin Approach X40
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Østmarka

Post by Gundersen »

De har vel egentlig bare snudd banen

Sendt fra min Commodore 64
krishanssen
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 29 Jun 2016, 09:50
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Been thanked: 6 times

Re: Østmarka

Post by krishanssen »

Hvordan er banestatus, er hull 4-9 fortsatt stengt?

Skal spille i morgen!
Callaway Rogue ST Max
Titleist 816 5W og 4H
Takomo 101T 4-PW, C-Taper Lite
Titleist Vokey SM9 50,54,58
Garmin Approach X40
krishanssen
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 29 Jun 2016, 09:50
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Been thanked: 6 times

Re: Østmarka

Post by krishanssen »

Kan gi en liten banestatus selv!

Alle 18 hull er åpne, og jeg synes banen er i forholdsvis god stand, tidspunktet tatt i betraktning.

Det er fortsatt matteutslag på en del hull, men for å være en bane preget av å ligge på en åker, synes jeg fairwayene var overraskende tørre og fine.
Callaway Rogue ST Max
Titleist 816 5W og 4H
Takomo 101T 4-PW, C-Taper Lite
Titleist Vokey SM9 50,54,58
Garmin Approach X40
Post Reply