Herdla GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Herdla GK

Post by Jumper »

Var en tur på Herdla i dag i strålende sol og lite vind. Har ikke vært der ute siden jeg var medlem for ti år siden. Forholdene er greie vil jeg si. Jevne, harde greener med standard hastighet. Fairwayer er også greit, men der vil jeg si det har tapt seg siden jeg var medlem. Det er ingen døde partier eller mye fuktighet, men jeg synes det er veldig mye ugress som groblad og løvetann. Det har antagelig ikke så mye å si for spillet, men utseendemessig er det ikke veldig fint. Greenfee er på 200kr før kl 12 hverdager.

Banen er rimelig enkel, med brede fairways, korte hull og nesten umulig å slå bort ballen.

Synes det kunne vært gjort noen tiltak som hadde hevet totalinntrykket mye. Rangen er full av siktepinner i alle regnbuens farger, som står hulter til bulter. Skogen mot vannet er kappet de seneste årene, og avslører hauger av dumpede masser av flere typer. Tenk å hatt høyt, vaiende gress a la links baner ut mot sjøen? Og hva med å ramme inn hullene med noen brede striper med samme høye gress? Se på f. eks Romerike hvor fint det er blitt der etterhvert? Da jeg la meg inn i Golfbox i går ettermiddag var jeg eneste som hadde booket tid :shock: Meland var stappfull til sammenligning. Kanskje man bør vurdere noen trekk for å få opp antallet besøkende?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Herdla GK

Post by Jumper »

Legger ut et bilde fra Herdla også. Ikke noe å si på utsikten fra signaturhullet!
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Herdla GK

Post by kevin »

wow, der var det knallfint
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Herdla GK

Post by Jumper »

Det er veldig fint der ute, ikke noe å si på det. Var heldig med tanke på vær og spesielt vind, for ute i havgapet kan det blåse rimelig heftig!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Herdla GK

Post by Jumper »

Datteren min spilte fotballturnering på Askøy i går, og siden det ikke var tillatt med tilskuere, tok jeg meg en runde på Herdla. Strålende sol og 11 grader, men 9m/s vind som gjorde ting hakket mer utfordrende. Banen er litt rufsete nå. Det virker som om de gjør seg klar for vinteren da både greener og fairwayer var et stykke fra kortklipt. Bra rull på greenene likevel, og en kjekk ettermiddag.
Image
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Herdla GK

Post by Jumper »

Tok meg en tur ut til Herdla i dag. Supert vær med sol, 14 grader og 1-2 køller vind. Synes forholdene var gode, med fine greener og ganske tørre fairways. Banen er bygd på morenejord, så dreneringen er god. Jeg er fortsatt forkjemper for at de bør dyrke linksgolf mer, og få bygd noen skikkelige bunkere og la roughen vokse opp mer. Dersom noen starter en spleis for potbunkere, så er jeg med 😁 Har du spilt banen noen ganger, så blir den rimelig enkel. Tre færre tildelte slag enn hcp for min del. 175 kr på en hverdag med Golfamore👍

Hva med et par britiske bunkere her?
20230913_105819.jpg
(5.9 MiB) Not downloaded yet
Utsikt fra tee hull 4
20230913_110243.jpg
(4.49 MiB) Not downloaded yet
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Herdla GK

Post by Keyser »

Enig med pot-bunkere, Sotra har jo bygget dype bunkere (men med sviller) på nye hull 1 og noe tøffe på nye hull 7.
</Keyser>
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Herdla GK

Post by Jumper »

Keyser wrote: 14 Sep 2023, 08:30 Enig med pot-bunkere, Sotra har jo bygget dype bunkere (men med sviller) på nye hull 1 og noe tøffe på nye hull 7.
Har planer om en tur ut snart. Har ikke spilt de nye hullene, og det du forteller øker lysten til en runde der 👍
Post Reply