Golfbag og forsikring

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Golfbag og forsikring

Post by Jumper »

På turen hjem fra Wien har Austrian eller SAS klart å rote bort golfbagen min, og finner den ikke igjen. Jeg har ekstra forsikring på bagen, men den ble avtalt for en del år siden da golfkøller var en del billigere. Beløpet er ikke i nærheten til å dekke helt nytt sett, bag, reisebag, sko etc. Dagens anbefaling er å skaffe seg en slik forsikring, og justere beløpet til dagens priser. Det går fort 35 lapper dersom alt skal kjøpes inn helt nytt :(
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbag og forsikring

Post by Lawinth »

Det der er jo en lite kul setting og komme i, så leit å høre.
Har ikke SAS en egen forsikring som dekker opp noe av skade skjedd som du kan legge på toppen av de trolig 15.000 + du får fra forsikringen.
Du skal vel ikke være skadelidende selv om jeg ser at du uansett blir skadelidende i en sak som dette.

Hadde vært fint med en oppdatering om hva utfallet blir. og er vel også inne på tanken hva den ville blitt om utstyret hadde forsvunnet på vei til golfferien. Det hadde vel tross alt vært verre å løse i farten?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbag og forsikring

Post by Jumper »

Fikk heldigvis igjen bagen etter fire dager. Moralen er likevel å sjekke hvilken forsikring man har og oppdatere summen. Jeg hadde satt summen til 20 000 for en del år siden, og jeg får kun dekket jern og wedger for det beløpet nå. Med driver til 6', 3w til 4', Hybrid til 3', putter, bag, reisebag, sko pluss annet innhold, så er en oppe i 35'-40'. SAS har visst kun en sats pr kg...

Har reist hvor bagen ikke dukket opp før dagen etter, og da dekket forsikringen leiesett, nye sko og regntøy.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbag og forsikring

Post by kevin »

Har egentlig aldri tenkt over at ikke flyselskap eller forsikring skulle dekke alt. Men regner man på det, er det ganske klart at utstyret har langt større verdi enn det de tilbyr.

Smart å ha noen form for forsikring som dekker mer ja, men hva koster evt det?
Post Reply