PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Yorkie »

Topp
Duffner - superlugn fyr
Els - også en superlugn fyr
Couples - for en sving! for ett tempo! og så er han ganske kul
Kuchar - smiler alltid
Delt mellom Fredde og Two-gloves, det går å score bra selv om det ser jævlig stygt ut og aldri kommer inn i noen lærebok

Bunn
Tiger - moral som ett skosnøre, dog, verdens beste golfspiller, kanskje gjennom tidene
Sabbatini - noe usympatisk er vel beskrivende
Zach - jesus meg her og jesus meg der
Simpson - som over
Bubba - litt for mye peking på imaginære spikemarks o.l
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Rotten »

Ny sesong, ny rangering....ahhhh....endelig :-)
Her er det bare å fyre løs i øst og vest:

Mine fem inne:
Tiger - Synes svingen han hadde på tampen i fjor så veldig bra ut. Alltid noe eget når Tiger er med.
Rory - Liker han bedre og bedre. Fantastiske driver/utslag. Fin fyr også.
Stenson - Kul type. Går litt opp og ned, vet aldri helt hva man får. Ser litt skummel ut også.
Kaymer - Av en eller annen grunn blir jeg alltid imponert av denne tyskeren. Til tider helt fantastisk spill. Fremstår også veldig sympatisk.
Reed - Tja, hvorfor, vanskelig å si. Cocky som f. Men leverer. Litt kult.

Mine 5 ute:
Bubba - Trenger ikke si mer. Ufordragelig fyr. Hjelper ikke at han slår langt.
W. Simpson - Litt for gladkristen etter min smak, dessverre gjør dette han kjip å se på.
Sabbatini - Ikke direkte sympatisk.
Zenden - Gjeeeeesp
Vijay - Nå må han snart pensjonere seg. Virker alltid sur og nå er han utdatert også.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Freud »

Det er vel ingen som bryr seg om hva jeg mener, men jeg er ytringskåt, så jeg legger ut min liste likevel. Den er ikke basert på spill og score, bare på image, sympati og coolness.
Top-5: Ernie Els, Phil Mickelson, Fred Couples, Sergio Garcia, Patrick Reed
Bottom-5: Tiger Woods, Keagan Bradley, Jordan Spieth, Rickie Fowler, Bubba Watson.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by furu »

Freud wrote:Det er vel ingen som bryr seg om hva jeg mener, men jeg er ytringskåt, så jeg legger ut min liste likevel. Den er ikke basert på spill og score, bare på image, sympati og coolness.
Top-5: Ernie Els, Phil Mickelson, Freud Couples, Sergio Garcia, Patrick Reed
Bottom-5: Tiger Woods, Keagan Bradley, Jordan Spieth, Rickie Fowler, Bubba Watson.
Fikset litt på den for deg :) Finn feilen ;)
Instagram @christianfuru
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Duffshanky »

Jeg har vel aldri vært noen utpreget Tiger-fan, sikkert fordi han var så overlegen så lenge at det nesten drepte all spenningen med å se på. Så her er mine valg:

5 på topp:
- Rory McIlroy: Umulig å utelate verdens-eneren.
- Sergio Garcia: Kom tilbake etter en tung periode, stor karisma.
- Ernie Els: Begynner å dra på årene, men fortsatt en nydelig sving. Sympatisk fyr.
- Fred Couples: Ditto
- Henrik Stenson: Mektig sving. Fantastisk høstsesong 2013, noe av den beste golfen som har vært spilt. Major i år?

5 på bunn:
- Andrew Loupe: Ikke den mest kjente, men tror han tar prisen for sakte spill. Haugsrud klokket ham på 2:46 på en chip rett fra utsiden av green en gang. Sånne spillere ødelegger golfsporten.
- Steve Stricker: Kjedelig spiller, slår ikke på TV'en for å se på ham. Men skal ha for at han er god med wedgene.
- John Senden: Like grå som Stricker.
- Rory Sabbatini: Usympatisk fyr.
- Keegan Bradley: Har vel gitt seg med spyttingen, men det blir for mye fakter i pre-shot.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by TheBigEasy »

Må nok ihvertfall ha webb Simpson på lista. Denne er temmelig drøy:
"Today was a big day for me," Simpson said. "I was extremely nervous — first round on the PGA Tour with a short putter. But I just had a couple (Bible) verses in my yardage book today that I kept reading, and I stayed calm. All thanks to God for giving me strength to just get through today.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by TheBigEasy »

Skal jeg nevne en favoritt, må det nok bli Henrik Stenson. En major i år ? Hadde vært stort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by furu »

TheBigEasy wrote:Må nok ihvertfall ha webb Simpson på lista. Denne er temmelig drøy:
"Today was a big day for me," Simpson said. "I was extremely nervous — first round on the PGA Tour with a short putter. But I just had a couple (Bible) verses in my yardage book today that I kept reading, and I stayed calm. All thanks to God for giving me strength to just get through today.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror heller Gud burde fokusere på de tvilsomme strøkene rundt vinbarer og slikt.

Jeg skjønner ikke logikken med at Gud hjelper dem til seier. Ekstremt mange av spillerne er hyperreligiøse. Alle ber om å vinne. Hvorfor lar han noen vinne mer enn andre?
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Rotten »

furu wrote:
TheBigEasy wrote:Må nok ihvertfall ha webb Simpson på lista. Denne er temmelig drøy:
"Today was a big day for me," Simpson said. "I was extremely nervous — first round on the PGA Tour with a short putter. But I just had a couple (Bible) verses in my yardage book today that I kept reading, and I stayed calm. All thanks to God for giving me strength to just get through today.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror heller Gud burde fokusere på de tvilsomme strøkene rundt vinbarer og slikt.

Jeg skjønner ikke logikken med at Gud hjelper dem til seier. Ekstremt mange av spillerne er hyperreligiøse. Alle ber om å vinne. Hvorfor lar han noen vinne mer enn andre?
Spørsmålet blir: Er egentlig gud en selvopptatt, oppmerksomhetssyk psykopat? Kjør debatt! :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by mciljoy »

gud er en fascinerende type ja. hjelper folk med overgangen fra lang til kort putter mens folk steines ihjel over en lav sko i på andre siden av kloden

topp 5:
-mcilroy
-fowler
-tiger
-stenson
-mcmac

bunn 5:
-reed
-bubba
-zach
-simpson
-baddeley
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by kevin »

Får vel oppdatere lista mi også da.

Topp 5:
- Tiger Woods. Er fortsatt så viktig for golfsporten at selv det at han har mistet en tann, selger en svensk øy eller bygger en bane er noe ALLE er opptatt av. Svingen ser bedre ut enn på flere år også.
- Rory McIlroy. Fordi han er den eneste som er i nærheten av å bli det Tiger har vært, på banen. Lang vei å gå, men potensialet er enormt.
- Phil Mickelson. Han har fortsatt magien over seg, folk blir glade når han skal spille. Man går og venter på magien fra "Phil the thrill". Viktig for sporten, men tiden renner kanskje ut for han snart
- Henrik Stenson. "Iceman". Han har spillet, det spesielle blikket, temperamentet og alt annet som skal til. I tillegg er han en av de morsomste typene, som finner på mye sprell.
- Patrick Reed. Den uredde, enorm selvtillit, vanvittig god og samtidig veldig cocky. Mange vil nok mislike han for hans uttalelser og oppførsel. Men resultatene hans taler for seg, han er i en helt spesiell liga på sitt beste

Bunn 5:
- Sabbatini. Ingen liker han
- Senden. Kjedelig
- M.Wilson. Ultra-kjedelig
- Loupe. Tourens tregeste spiller?
- Byrd. Tourens nest-tregeste spiller?
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by TinCup »

Bra tråd!

Topp 5:
- Tiger Woods. Alltid morsommere når Tiger er med. Starter sesongen fullstendig skadefri. Har en følelse av nå eller aldri.
- Rory McIlroy. Så vanvittig god.
- Patrick Reed. Svinger så hardt at venstrefoten ikke klarer stå i mot. Cocky, uredd. Dritgod golfer. (plager meg bare med den røde piquen på søndager...)
- Henrik Stenson. Kalles "iceman", men viser allikevel følelser når han spiller. Knekker køller og står på. Cool!
- Jason Dufner. Man må bare like han.
( - M. A. Jimenez. Ikke fast på PGA tour, men den desidert største favoritten.)


Bunn 5:
- Webb Simpson. Så kjedelig. Så stygg sving. Så mye Gud.
- Bubba Watson. For mye tull. kjefting, imaginære spikemarks. Twitter bylinen sier det meste... "Christian - dad - golfer"..
- Keegan Bradley. Blææææh... Preshotrutinen blir for mye.
- ben Crane. Blir bare for mye.
- Hunter Mahan. Klarer han bare ikke.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Jumper »

Enig i mye her.

Topp 5:
Rory: Rå sving, likandes fyr.
Tiger: Spennende med en legende
Stenson: Svensk. Cool og temperament i ett.
Garcia: Liker spillere med litt trøkk.
Dufner: Kul fyr

Bunn 5:
Simpson, Watson og Bradley av samme grunner som de fleste andre har nevnt.
Kuchar: Samme teite fliret uansett om han spiller bra eller dårlig. Lov å ha litt temperament!
Mickelson: Småfeit type med glatt sleik og tommel opp... Ikke min type, selv om han selvfølgelig varter opp med spektakulære ting.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by TinCup »

Likte heller ikke Mickelson..... Helt til han ga Justin Rose tommel opp i RC for 2 år siden etter at han senket birdieputten på hull 17. STORT øyeblikk. Massiv respekt siden da.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by furu »

Topp

Andres Gonzales
Hideki Matsuyama
Brooks Koepka
Jhonattan Vegas
Tony Finau


Bunn

Chesson Hadley - hvis du trodde Webb var religiøs, sjekk denne fyren.
Tim Clark
Ben Martin
Davis Love III
Pat Perez
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by mciljoy »

furu, er det ikke kjedelig at dine 5 favorittspillere aldri er i tv-ruta? ;-)

på samme tema: må være kjedelig for de som liker golf og ikke liker Tiger. synes oppriktig synd på dere. for oss som synes det å se Tiger spille golf er den beste underholdningen som finnes er det jo heaven at vi får se absolutt alt han gjør. fra han kommer ut av bilen på parkeringsplassen, oppvarmingen, alle slag og intervju etterpå. Mcilroy nærmer seg (heldigvis) også samme TV-dekning :-)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by Freud »

Det kan jo hende at akkurat den overdoseringen du nevner er årsaken til at vi ikke liker ham. Det blir for mye Tiger! Urettferdig, men sant, for noen av oss.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by furu »

Ser lite PGA Tour på tv. Vegas, Finau og Matsuyama er vel foreløpig ikke så lite på skjermen? Koepka kommer senere i år. Gonzales er det umulig å ikke ha på den listen.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by mciljoy »

jeg ser bare Viasat Golf (til gjengjeld atfor mye) og der er det lite TV'tid for dine bad boys, furu. men det var en kul gjeng. Finau og Vegas kommer litt i ruta på de minste turneringene mens Matsuyama får brukbar dekning, synes jeg. han som ser ut som Lemmy fra Motorhead filmes vel som en kuriositet av og til..

skjønner godt at folk synes det blir mye Tiger, men jeg digger det. er nok jeg som er litt rar her, men jeg vil heller se Tiger stå og slå baller på rangen enn de som er ute og kjemper om pokalen (som regel). innser at det sikkert høres litt trist ut.. :?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA - 5 på topp, 5 på bunn

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:27, edited 1 time in total.
Post Reply