Eurosport Norge

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Synd som de skal prøve å gjøre sendingene til mer enn golf. Det er nok av reklame og avbrudd fra før, selv om de sikkert kjører disse nyhetene i den av de litt lengre pausene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Man kan jo spørre seg hva de holder på med i dag. Sendingen begynte kl.24, og da viser de opptak. Litt bedre å følge featured groups på nett istedenfor. Fotballen fikk prio i dag og
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Eurosport Norge

Post by GolfMickey »

Ganske snodig og sende opptak når det fortsatt spilles golf på banen.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Eurosport Norge

Post by sirandrew214 »

Innimellom litt tynn suppe for ivrige golftittere akkurat nå om dagen, men det er håp om bedring tror jeg.
I går var en litt spesiell dag, når det nå engang var Europaleague-fotball.
Live-feeden var ferdig 00.00, så det var faktisk ikke mulig å sende live-golf etter det, men det ble gjort opptak av siste timen, slik at det ihvertfall ble sendt noe på Eurosport N.
Spillet i går var også en del forskjøvet pga vær, så man fikk ikke med seg de (antatt) beste hele runden pga det.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Sendingene i helgene er bra, men det virker som man har nedprioritert golfen på tors-fre, mest pga fotball. Pga tour live sendte golf mye lengre i går og har utvidet sendingene i dag. Er tross alt en av de beste ukene dette. Kan selvsagt se mer på Dplay, men det er jo mye dyrere


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Eurosport Norge

Post by GolfMickey »

Nå er det sykling, er det pga at runden ble avbrutt?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Eurosport Norge

Post by furu »

Det er i det minste sykling fra Algarve :D Er ikke så langt unna golf det.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Eurosport Norge

Post by GolfMickey »

Ikke live golf idag heller, dette er dårlig.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Blir ikke noe bedre i dag. De unner seg Wolves-Birmingham først og deretter sykling. Golf fra 2245 til midnatt. Vil man se golf kan man likså godt skaffe seg PGA tour live og se golf helt fra kl.13 og ut kvelden. Koster nesten ingenting i forhold til Dplay heller.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Eurosport Norge

Post by Jumper »

Nå kom det nyheter om at prisen tredobles på Eurosport Player fordi de har kjøpt rettighetene til norsk fotball. Jeg får mer enn nok av fotballdosen med det de kommer til å sende på Max, så jeg kommer nok til å kutte abonnementet på Player. Er det noen som har erfaring med PGAtour Live?
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Eurosport Norge

Post by Bengtie Gilmore »

Men når jeg prøver meg på PGA live, så får jeg ikke se video grunnet geografiske rettigheter...
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Eurosport Norge

Post by Jumper »

Fryktet akkurat det. Må finne de elendige streamingsidene med hundre reklamer da... Det er jo uaktuelt. Det finnes jo tjenester som lurer slike leverandører til å tro at man sitter i et annet land også, men slikt har jeg ikke peiling på.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Eurosport Norge

Post by liverglimt »

Jeg abonnerer på en streamtv som fungerer som gull.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Jeg har brukt PGA tour live de siste ukene, og det funker fint. Men ikke for WGC turneringen sist uke. All sport flyttes ut fra Dplay og inn på Eurosport player, og 149,- for både golf og fotball+ alt annet, er kanskje ikke så ille. Spørsmålet er heller kvaliteten og hvilke plattformer man kan bruke
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Eurosport Norge

Post by Golffreak »

Har fått mail fra Dplay/SBS Discovery/Eurosport(Player) eller hva det nå enn heter... Har årsabonnement på Dplay Golfpakke, og de tilbyr at jeg får Eurosport Player ut min abonnementsperiode (i tilegg til Dplay slik jeg tolker det). Hadde vært greit nok det, men Eurosport Player er IKKE tilgjengelig via Apple TV!!! Hvem fa.... tilbyr en strømmetjeneste som ikke er på Apple TV, og ikke minst skal ta dyrt betalt for det?? Dette er helt verdiløst for meg, og det er for mye styr å airdroppe fra iPhonen da telefonen må kobles til strøm og ikke kan brukes under f.eks. 6 timers sending.. (koble PCen til TVen er heller ikke spesielt brukervennlig). De er også relativt frekke ettersom jeg kjøpt en pakke spesifikt for å se golf, og de tilbyr at jeg får en rimeligere tjeneste "i tillegg". Jeg skal strengt talt ha kreditert ett beløp da Eurosport Player er en billigere tjeneste enn Dplay golf.

Møkkaselskap og amatører. Dette er direkte pinlig da jeg forstår at denne "Eurosport Player" har vært i markedet en stund?

Forstår slik at en må kjøpe amerikansk VPN eller Proxy-tjeneste for å kunne bruke PGA Tour Live. Hva har du gjort Kevin og kjører du dette via Apple TV? Må kanskje sette opp ett eget trådløst nett som er koblet til VPN og som Apple TV er koblet til?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Det kjipe med Pga tour live er at Viasat har klart å få lagt inn blokkering når de har rettighetene, som til WGC turneringene. Dessuten er PGA tour live en sending som er et supplement til den ordinære sendingen, dvs det som skjer tidligere på dagen torsdag-fredag. Og featured holes lørdag-søndag. Så det er IKKE nok til å erstatte den "ordinære" sendingen.

Når det gjelder VPN, så er dette lett å løse om man kjører via pc og i Chrome. Finnes flere plugins til nettleseren som er helt gratis og som funker fint. Men det løser ikke ditt problem.

Her er det de skriver om tilgang:
For øyeblikket kan du bruke Eurosport Player via PC/Mac-desktop, telefoner og nettbrett med Android og iOS. Støtte for Chromecast og Airplay er også tilgjengelig, mens støtte for Apple TV 4 skal være på plass 1. april. Dette gjør at du kan strømme innhold direkte til TV-en din. Det er foreløpig ikke støtte for apper på smart-TV, Xbox, Playstation eller Windows Phone, men spilleren vil bli tilgjengelig på flere plattformer etter hvert. På grunn av begrensninger fra Apple og Apple Store vil ikke tidligere versjoner av Apple TV støttes.

Eurosport Player-appen finner du både på Google Play og Apple Store via både mobil og nettbrett, men ved kjøp av abonnement direkte fra Apple Store vil du kunne få tilgang iOS-enheter. For tilgang til alle plattformer Eurosport Player er tilgjengelig, anbefaler vi å kjøpe abonnement via nettleser.
http://no.eurosportplayer.com/faq.shtml?qid=161
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Eurosport Norge

Post by Golffreak »

kevin wrote:Det kjipe med Pga tour live er at Viasat har klart å få lagt inn blokkering når de har rettighetene, som til WGC turneringene. Dessuten er PGA tour live en sending som er et supplement til den ordinære sendingen, dvs det som skjer tidligere på dagen torsdag-fredag. Og featured holes lørdag-søndag. Så det er IKKE nok til å erstatte den "ordinære" sendingen.

Når det gjelder VPN, så er dette lett å løse om man kjører via pc og i Chrome. Finnes flere plugins til nettleseren som er helt gratis og som funker fint. Men det løser ikke ditt problem.

Her er det de skriver om tilgang:
For øyeblikket kan du bruke Eurosport Player via PC/Mac-desktop, telefoner og nettbrett med Android og iOS. Støtte for Chromecast og Airplay er også tilgjengelig, mens støtte for Apple TV 4 skal være på plass 1. april. Dette gjør at du kan strømme innhold direkte til TV-en din. Det er foreløpig ikke støtte for apper på smart-TV, Xbox, Playstation eller Windows Phone, men spilleren vil bli tilgjengelig på flere plattformer etter hvert. På grunn av begrensninger fra Apple og Apple Store vil ikke tidligere versjoner av Apple TV støttes.

Eurosport Player-appen finner du både på Google Play og Apple Store via både mobil og nettbrett, men ved kjøp av abonnement direkte fra Apple Store vil du kunne få tilgang iOS-enheter. For tilgang til alle plattformer Eurosport Player er tilgjengelig, anbefaler vi å kjøpe abonnement via nettleser.
http://no.eurosportplayer.com/faq.shtml?qid=161
Takker så mye! Tror ikke info om Apple TV stod på FAQen igår, og mener at første setningen er identisk mens resten av "svaret" er lagt til. Dette kunne de ikke svare på via mail for øvrig, fikk ett skikkelig "god dag mann økseskaft" svar når jeg stilte noen konkrete spørsmål. Uansett, da ser det straks litt bedre ut men fremdeles veldig veldig klønete håndtert. Hadde kanskje vært like greit å vente med å flytte innholdet til Eurosport Player til ETTER Apple TV lansering da? ;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Eurosport Norge

Post by kevin »

Enig, de har ikke vært veldig moderne eller smarte i sine valg med tanke golfrettighetene. Har ligget endel etter teknisk sett, og får håpe at Eurosport player er mye bedre enn Dplay.
barnum
Rookie
Rookie
Posts: 31
Joined: 14 Aug 2012, 10:46

Re: Eurosport Norge

Post by barnum »

Ser at Eurosport Norge ikke sender fra PGA-touren denne helg. Kun på Dplay.
Er det et tegn på at de skal flytte PGA-sendingene fra Eurosport Norge?
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Eurosport Norge

Post by Sveen »

Det går på Eurosport 1 Barnum :)
Post Reply