Favorittbane/hull

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Favorittbane/hull

Post by Jumper »

Jeg sier meg helt enig med Snowman i at Font Del Llop er favorittbanen min. Synes det er helt rått med kuperingene på banen, sammen med vannet, sivet og fuglelivet. Jeg er veldig dårlig på å huske spesielle hull, men hull 4, et par 4 over en ravine er tøft. Hull 15, et par 5 over en innsjø og opp en bakke er også bra, da jeg som oftest er inne på to...
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Favorittbane/hull

Post by emerica »

Favorittbane: Kingsbarns (tett etterfulgt av The Dukes)
Favoritthull: Muligens hull 12 på Kingsbarns, fantastisk par 5 langs sjøen, utsikt til Crail
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Favorittbane/hull

Post by kevin »

Har oppdatert på min liste lengre bak i tråden, satt opp Meloneras hull 12 som favoritt par 3.

Rart at ikke Yorkie har innlegg i denne tråden... ;)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Favorittbane/hull

Post by Yorkie »

Jeg så tråden først idag Kevin, gått og tenkt i hele dag ;) og fader, det var jævli vanskelig faktisk. Men, jeg tror jeg har blitt enig med meg selv nå :)

Uansett land
Favorittbane: Visby http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=4&t=2184

Favoritthull:
Par 3: Halmstad Norra hull 16
Par 4: Ganton Hull 15
Par 5: Bro Hof Stadium Hull 15

I Norge:
Favorittbane: Stavanger viewtopic.php?f=34&t=3260

Favoritthull:
Par 3: Meland Hull 13
Par 4: Valdres Hull 2
Par 5: Kongsvinger Hull 12

Image
Halmstad 16 En golfsnakker i kjent stil på Norra's 16

Image
Ganton 15 Bunkringa er sublim på dette hullet (vel, på stort sett alle hullene på Ganton), og havner du i en, vel, crossbunkerne er så dype at man bare såvidt ser over kanten, det påstås at den første bunkeren man ser på bildet er så stor at en London buss ville fått plass.

Image
Stadium 15 Veggiss prikker green (det kan se ut som det er videre fra en dropp, men det var det faktisk ikke, men, han så litt spent ut når han sto der og speida etter 2 slaget ;)

Image
Meland 13

Image
Valdres 2

Image
Kongsvinger_12th

Måtte sjekke, har faktisk spillt 4293 forskjellige hull rundt om kring så jeg er faktisk mere erfaren enn Rune Rudberg ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Favorittbane/hull

Post by kevin »

Ha ha :)

Bra liste.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Favorittbane/hull

Post by sirandrew214 »

:) halmstad 16, for en spiller for en sving! ! :) hullet er fint, gleder meg til å spille det igjen.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Favorittbane/hull

Post by veggiss »

Kan vel si det samme om Stadium også :-D Tror nesten den må få en visitt igjen i år

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Favorittbane/hull

Post by Yorkie »

Nå har jeg faktisk lest hele tråden, og må bare beklage at jeg delte det opp i to kategorier ift til trådstarters instruksjon. Jeg er allikevel ganske fornøyd med å ha to treff med Kaffekannen og Kevin :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Favorittbane/hull

Post by Kaffekannen »

Yorkie wrote:Nå har jeg faktisk lest hele tråden, og må bare beklage at jeg delte det opp i to kategorier ift til trådstarters instruksjon. Jeg er allikevel ganske fornøyd med å ha to treff med Kaffekannen og Kevin :)
Ikke dumt det. Jeg må innrømme at siden jeg la inn mine hull så har jeg spilt Stavanger og hull 3(?) der konkurrerer med Melands 13. hull. Det er fantastisk. Spesielt i litt ruskevær

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Favorittbane/hull

Post by Yorkie »

Fint? Sirandrew? Fint :?: :!: :?: :?:

Norra's 16nde er ett smykke, en genistrek, unikt, enestående, rett og slett fantastisk.

Altså, førsteintrykk estetisk, opphøyet tee, man kommer opp og ser straks utfordringene, en snedig liten bekk med en green rammet vakkert inn av høye majestetiske trær. Teknisk, en litt kilen lengde, uansett tee siden bekken ligger skrått foran hele veien, og greenen som er langsmal og skråstillt i forhold til spilleretningen, en enslig bunker forstyrrer på venstre side, og trærne foran bekken kan skape trøbbel på høyre side. Med pinneplassering i front eller senter høyre eller venstre har man en solid utfordring i forhold til køllevalg, det er en "trygg" pinne bak senter green, og her har Sundblom ungått fristelsen med å legge en bunker bak i enkelhetens navn. Og som ekstra spenning, normalvind er fra havet altså fra venstre, som bringer bekken enda mer i spill. Samtidig er greenen relativt flat, kun noen små utsøkte brekk. Ett godt utslag premieres med en fair birdie sjanse, eller ett fornøyd par. Det er rett og slett ett mesterlig par tre!

Selv om jeg synes du er noe forsiktig med superlativene, jeg gleder meg også voldsomt til å spille det igjen :mrgreen:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Favorittbane/hull

Post by Xo1 »

Jeg gleder meg også enormt til hull 16, etter fjorårets enorme skuffelse. Håper de fikser hull 16 slik at det igjen blir det fantastiske hullet det er. :-) Det forutsetter jo at de får til gressveksten, etter fjorårets skader. :?:
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Favorittbane/hull

Post by Yorkie »

Bør være greit i år, blir forhåpentligvis ikke så mye regn at bekken ikke klarer å holde hull 16 tørr. Regner også med at gresset har kommet seg etter stressykdommen de fikk på høsten i fjor (som gjorde at de måtte slippe opp klippehøyden mye)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Favorittbane/hull

Post by Xo1 »

Overall.
Bane: Valderama (ikke nødvendigvis banen i seg selv, men hele pakka)
Par-3: Halmstad Norra, hull 16
Par-4: Finca Cortesin, hull 15
Par-5: Valderama, hull 4 ( hull 17 er nesten like bra )

Norge.
Bane: Bogstad (Kongsvinger vil overta tronen den dagen de får gresskvalitet på greenene som Bogstad/Mikla)
Par-3: Stavanger, hull 3
Par-4: Vestfold, hull 13
Par-5: Bogstad, hull 10 ( Kan nåes på 2, men kan fort bli bogey eller verre hvis inspillet bommer på feil sted (lang))
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Favorittbane/hull

Post by kevin »

For de som undrer på hvorfor Yorkie og jeg liker hull 2 på Valdres.....et bilde sier mer enn 1000 ord :D

Image
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Favorittbane/hull

Post by Hagean »

Den bana må prøves ser jeg :D
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Favorittbane/hull

Post by heikkih »

Må legge til hull 14 på Anfi Tauro som et av mine favoritthull. Nydelig utsikt, lang nedoverbakke og godt skjermet med vann foran green.

Traff perfekt for å få god rull på det ene forsøket mitt der og endte opp med en 294 meters drive. Fin pers :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Vegar
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 27 Jul 2017, 11:50
Hjemmeklubb: Borre GK

Re: Favorittbane/hull

Post by Vegar »

Bane : Santana (Mijas, Costa del Sol, Spania)
Banen er anlagt på en gammel avocado-plantasje, og er du der i riktig tid på året kan du plukke appelsiner og avocadoer fra trærne. Eldgamle murer og murhus er landemerker på banen.

Hederlig omtale til Rio Real, Marbella og Trentham Park Golf Club, Stoke-on-Trent

Par 3 : Tjøme hull 9, der fikk jeg min første birdie

Par 4 : Borre hull 8, rettfram hull fra høyt utslag til høy green. Grei mulighet for en høyhandikapper å klare par på.

Par 5 : Gloucester Golf Club hull 13. For en høyhandikapper er ikke par-5-hullene noen favoritter i det hele tatt, men dette hullets spesielle utforming gjorde det spennende å spille :) Dogleggen er dosert ;)
Image
Post Reply