9hulls-baner på Østlandet

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

9hulls-baner på Østlandet

Post by Freud »

Av og til må man bare spille 9 hull, av ulike årsaker. I disse dager kan det være at man ikke orker/gidder spille 18 hull p.g.a.varmen. Fra Oslo sentrum har jeg Grønmo, Grini, Son og Krokhol 30-40 min. unna. Forrige uke spilte jeg på en "ukjent perle", Gjersjøen, for første gang. Dit kommer jeg garantert tilbake. Fine forhold, utfordrende bane, 2 600 m. fra gul, ulike utslagssteder på hvert hull, hullfordeling 2-5-2. Hull 1, 5 og 6 er flotte.
Disse fem banene rangerer jeg slik:
Gjersjøen
Grønmo (varierende bane, alltid gode forhold, lett å gå)
Grini (noen "dumme" hull)
Son (kjedelig og ensformig)
Krokhol (mye klatring og dårlige avslutningshull)

Noen som vil kommentere?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by kevin »

Enig ang Gjersjøen, fin bane som jeg besøkte for første gang i fjor. Banestatus fra den gang viewtopic.php?f=25&t=6129

Kommentarene dine på de andre banene er vel ganske dekkende. Grønmo har jeg faktisk ikke spilt ennå.

Ellers så finnes jo par 3 banen på Ballerud som er ganske bra. 9-hullsbanen på Losby(Vestmork) er vel en ganske bra bane.

Hvis du har spilt alle de i år, kanskje du kan skrive noe om tilstanden på de i banestatus-trådene?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by Freud »

Takk for respons. Jeg spiller aldri par3-baner!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by kevin »

Kan anbefales, veldig bra for nærspillet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tja
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 24 Mar 2014, 20:39
Has thanked: 1 time

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by Tja »

Kan anbefale Nordhaug ved siden av Toppgolf/Haga. Par 29, flotte grener og fin trening for nærspill og presise slag
Enhanced
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 08 Aug 2014, 11:56
Hcp: 19
Has thanked: 7 times

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by Enhanced »

En annen veldig bra 9-hulls nær Oslo er Gjerdrum.


Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: 9hulls-baner på Østlandet

Post by Freud »

Ski Golfklubb!
I forrige uke spilte jeg Ski for første gang. Hullfordeling 3-4-2, samlet lengde ca. 2 300 m. fra gul. To ulike utslag på hvert hull, dersom man vil spille to runder. Grunnen til at jeg skriver om denne banen er at jeg ikke har opplevd så gode fairwayer på noen bane på mange år. Det finnes ikke en eneste bar flekk på de brede fairwayene. Gressteppet er fantastisk.
Ulempen er at det dessverre er kunstgress på alle greener, og det er svært uvant. 12 på stimpen! Likevel var det en liten opplevelse å spille der. Klubben har ca. 400 medlemmer, og få GF-spillere. Liten trafikk er vel en av årsakene til at fairwayene er så gode, men mest skyldes det vel godt arbeide, gode vekstvilkår og klimatiske forhold, og passende gresstype.

Jeg tror vel at Ski ikke passer for dere som leser dette, siden banen er vel kort. Men det er to fine par5-hull der (den lengste er 460 m.) og tre gode par4-hull. Par3-hullene er korte og kjedelige. GF er kr. 250.
Post Reply