Golfbaner Danmark

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by GunnarBull »

Stensballe kommer jeg nok aldri til å spille. Får vondt i hendene bare ved tanken.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Har aldri vært på Himmerland men nå når New course er bygget om og oppgradert, bør det vel bli en tur neste år. Åpner vel offisielt neste år, men har hatt diverse arrangement og turneringer allerede. Ecco tour finalen går der denne uka og flere skryter av banen. Den har visst blitt mye bedre

Fant et lite bildegalleri på hjemmesiden

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Kom over denne fine presentasjonen av Stensballegaard Gc. Den kan kanskje inspirere noen til å ta turen i sommer

kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Spilte Aalborg gk sist fredag. Klassisk, gammel skogsbane. Det var rød og blå sløyfe som var dagens 18-hulls. De har en gul sløyfe i tillegg.

Rød sløyfe var i veldig bra stand. Flotte fairways og veldig bra greener. Ingenting å utsette på kondisjonen. Blå sløyfe var litt tørrere etter den varme sommeren. Det så man bare på fairways, mens greenene stod i stil med rød sløyfe.

Ingen wow-faktor på denne banen, men jevnt bra klassisk design. Og veldig bra kondisjon. Anbefales om du er i området.

Brukte golfhäftet og betalte ikke mer enn 175,- dk.

Linker til et nytt review jeg fant på http://top100golfcourses.co.uk/htmlsite ... sp?id=1538
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

Jeg spilte 3 nye baner i Danmark forrige uka, Sebber Kloster, Volstrup og Aars :) Alle ligger en ca 10-20 min fra Himmerland. Aars ble jeg veldig overrasket over, god kondisjon og mange bra hull. Volstrup var også fin, dog et par litt korte par 4 hull. Sebber Kloster som jeg har hørt mye om skuffet, ikke så bra kondisjon og mange blinde hull :(
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

D
Last edited by eivaan on 11 Jul 2015, 11:02, edited 1 time in total.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

eivaan wrote:Da er jeg tilbake etter 3 uker i Danmark, fikk spilt et par nye baner også. Hvalpsund var veldig bra, god kondisjon og spennende layout. Den har mix av noen lette par 4/3 og spennede par 5 kombinasjoner. Absolutt en bane å anbefale, betalt 700 danske for 18 hull 2 pers. inkl. boogie!!! Løgstør var en fin linksbane nede ved Limfjorden, litt så der på fairways og litt hjemmesnekret, men ok. Lubker var skuffende, dårlige fairways!!!! Silkeborg var i topp kondisjon som vanlig :) Himmerland var topp, men nesten uspillbar grunnet vind...var faktisk sterk vind i 2 av ukene så blei mindre spilling en planlagt :(
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by GolfMickey »

noen snasne på vest-Jylland?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

GolfMickey wrote:noen snasne på vest-Jylland?
Holstebro er ranket som nr 4 i Danmark, en veldig fin skogsbane som blir brukt hvert år på Nordic league/Ecco touren. Jeg likte den veldig godt :)
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Golfbaner Danmark

Post by Tron »

Var en uke på øya Rømø, som ligger helt sør på vestkysten av Jylland, ned mot grensen til Tyskland. Der finner man Rømø Golf Links http://www.romo-golfklub.dk

http://youtu.be/1zZBYdPVxyQ

En utfordrende bane, med en hel del vann i spill, og ikke minst mye vind i spill. Det blåser brukbart nede på øya når det står på!

Image
Greenen på åpmingshullet, et par 4 på 315 meter.

Image
Hull 2 i brukbar vind, et kort par 4 på 315 meter, men utfordrende nok med mye vann og ikke minst vind i spill.

Image
Tror det var vann i spill på de aller fleste hullene.

Image
Greenområdet på et av de siste ni hullene, sett fra fairway på et annet hull. Ikke så lurt med vannskrekk på denne banen.

Image
Greenområdet på hull 16 sett fra siden. Et par 5 på 481 meter, med et heftig innspill. spilles inn fra venstre side av bildet.

Alt i alt en grei opplevelse å spille Rømø. Vinden er en stor utfording på denne banen, og en bane i god stand. Kan anbefale en tur hvis du er på de kantene.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by GolfMickey »

Holsterbro er i vurderingsonen ja, Vurderer også Ikast, Herning eller Trehøje Gk. Spilt på Holmsland Klit Golf og Dejbjerg før ikke direkte imponert av de.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Great Northern i Kerteminde åpner i juli. Første bane i Norden som er designet av Jack Nicklaus. Bortsett fra re-designet på Ullna da.

Kopi av hull 17 på Sawgrass?

Image

Nicklaus bunker-design

Image
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner Danmark

Post by Yorkie »

Snakka med en greenkeeper i sommer som var kompis med headgreenkeeperen på Great Northern og det var visst bygd 100% ordentlig fra bunnen av, var ikke spart på noe mht drenering, capping osv. Greit å bygge en bane når eieren er Legoarving og har greit med penger :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
cathrineal
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Oct 2016, 23:02

Re: Golfbaner Danmark

Post by cathrineal »

Noen som har erfaringer fra Himmerland de par siste årene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by kevin »

Har ennå ikke spilt den, men har vært og sett på Europatour der 2 år. Da har banen vært i kanonstand. Sånn sett lønner det seg kanskje å spille den noen uker før touren kommer dit, evt i ukene etter. Har gått mange mil der og sett på, og lysten på å spille den har ikke blitt mindre iallefall
User avatar
cathrineal
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Oct 2016, 23:02

Re: Golfbaner Danmark

Post by cathrineal »

kevin wrote:Har ennå ikke spilt den, men har vært og sett på Europatour der 2 år. Da har banen vært i kanonstand. Sånn sett lønner det seg kanskje å spille den noen uker før touren kommer dit, evt i ukene etter. Har gått mange mil der og sett på, og lysten på å spille den har ikke blitt mindre iallefall
Takk :) Det blir nok en tur dit enten i år eller neste år. Skal tenke på det med touren med tanke på når vi drar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

Da har jeg booket starttid på Great Northern i juli!! Blir stas å spille denne ;)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

cathrineal wrote:Noen som har erfaringer fra Himmerland de par siste årene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Begge banene er topp, New Course er sef strøken! Pass på vinden....
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by eivaan »

Da var 2 runder på Great Northern unnagjort og 1 runde på Esbjerg. Great Northern var heilt sinnsykt bra, ALT var topp notch, absolutt alt! Fantastisk bane, anlegg, mat og service!!! Esbjerg synes jeg skuffet litt ut i fra forventningene, minner litt om Holstebro, som jeg likte bedre. Mitt tips for sommeren/høsten....lykke til og hadde jeg bare satt eaglen på hull 18!!!!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner Danmark

Post by GolfMickey »

Spilt Løkken og Løgstør nå nylig og det er helt fantatiske forhold, til tross for en elendig sommer, veldig bra baner også forøvrig.
Post Reply