ET 2021

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: ET 2021

Post by liverglimt »

Så video fra hull 16, en som kom seg på green i medvind. Det blåste friskt! :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2021

Post by eivaan »

Da er Olesen tilbake...!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2021

Post by kevin »

Herlig å se. Har vist noen enkelte gode runder, men den 61-runden er noe spesielt. Mange lave scorer i går. Besseling som er på 2.plass sa i intervjuet at banen er ganske lett når det ikke blåser. Var ikke mye vind i går. Cut gikk på lave -5

Olesen har blitt pappa nylig, kanskje det kan få karrieren tilbake på sporet?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2021

Post by Freud »

Beklager Kevin, men for meg blir bilder av Olesen på banen en påminnelse om en idrettsmann som beruset står og pisser i midtgangen på et fly, og som seksuelt trakasserer en kvinnelig medpassasjer. Selvforskyldt stigmatisering. Tilgivelse og "la oss glemme det hele"? Ikke for meg. Og jeg er ikke puritansk.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2021

Post by kevin »

Tyngre for Olesen i dag, men DK har mange andre som spiller bra.

Nok en dag med lave scorer på Meloneras. Den som skal vinne i morra må nok dra i en skikkelig lav runde. 14 spillere innenfor 4 slag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2021

Post by kevin »

Luiten gjorde HIO sist uke og gjorde jammen en til i dag, ganske rått!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2021

Post by Freud »

En flott og utrolig spennende ET-turnering (British Masters) på The Belfry er nettopp avsluttet. Alle de nest-beste europeerne deltok, altså uten de som spiller på PGA. Men nivået var/er høyt nok. Vinneren ble utrolig nok briten Richard Bland, i omspill mot Migliozzi. Bland er 48 år, han har spilt 487 ET-turneringer (!) og aldri vunnet. Blitt top10 31 ganger. Han blir den eldste førstegangsvinner på ET noensinne.
Bland er et av mange eksempler på sliterne på ET, som tjener til livets opphold der, men som liksom ingen kjenner. Nå har også han fått sine "15 minutter med berømmelse". Og mer enn det.

Hvor mange i Norge som følger disse ET-turneringene vet jeg ikke. Jeg gjør det, takket være abonnementet på Viasat Golf. En glede å følge alle disse sympatiske spillerne, på europeernes egen turnering. Dessverre uten nordmenn, selv om Reitan kunne ha spilt en del turneringer om han hadde valgt den veien.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2021

Post by Freud »

Fortsatt ingen interesse her for ET-turneringene. Jeg følge de fleste av dem, siden jeg er så heldig å være hjemme om ettermiddagen. Ukens turnering gikk på Valderrama; en fryktelig bane. Bare 14 av spillerne endte under par! Det skjedde dramatiske ting på slutten, da top5 ble snudd på hodet. Lederne sviktet kapitalt, og den eneste som holdt hodet kaldt var Fitzpatrick, som vant med tre slag. Det krydde ellers med bogeys, og sjelden har vi sett bedre bevis på at "golf er et mentalt spill". Korte putter ble misset i hopetall.
Mer kunne sies, men ingen vil delta i diskusjonen.
Post Reply