Spanske leiebilfirmaer

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Spanske leiebilfirmaer

Post by Yngvebol »

Jeg har vært i Spania en uke, hadde et håp om å få en runde med Kaffekannen og Grønne Greener, men det gikk ikke denne gangen...

Men, til temaet. Vi bestillte leiebil via "supersaver" og fikk en kjempepris for en liten bil med €88 for en uke. Når jeg kom til luken (etter 45min venting fordi det var 7 stykker foran meg i køen) krevde de €35 i forsikring og €53 for bensin i tillegg til forhåndsbetalt pris for bilen. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noen form for forsikring inkl. i prisen og betaling for bensin var obligatorisk. Vi klarte nesten å bruke en 1/3 tank på denne uken så literprisen ble ganske høy.

Er det andre som har lignende erfaringer og kan noen gi et tips om et firma som har bedre forhåndsinformasjon om totalprisen?

Kommentarer og tips mottas med takk.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Spanske leiebilfirmaer

Post by furu »

I Portugal sier folk at firmaene er langt mer oppfinnsomme nå når det gjelder å finne måter å tjene penger. For noen år siden var det ikke noe problem. Så ble det litt tøffere tider men de fleste overlevde, bl.a. har turistnæringen i mange land fått rentefrie lån fra staten. Det siste året har virkeligheten innhentet dem og de må tenke nytt. Jeg hører oftere enn før om folk som opplever at de etter egen oppfatning blir lurt.

En av de beste måtene å finne et bra leiebilfirma er å sjekke forum. De aller fleste turiststeder blir omtalt på forskjellige forum. Algarvekysten/Albufeira har et der spesielt engelskmenn skriver om bilfirma, restauranter osv.

Leiebilfirmaene har forøvrig solgt unna ganske mange biler. Det har blitt veldig vanlig at små firma går sammen om en sentral booking og deler på bilparken.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Spanske leiebilfirmaer

Post by kevin »

Har ikke samme erfaringer men har aldri leid av det firmaet. Normalt sett så får man velge om man vil levere bilen uten å måtte tenke på å fylle tanken, da tar de fleste et saftig gebyr for det. Derfor sier jeg alltid ifra om at jeg skal levere bilen med full tank. De fleste bilutleie firmaer har en grunnforsikring inkludert, så får man velge om man vil sikre seg mer. Høres ut som et useriøst firma. Jeg styrer stort sett alltid unna slike og velger de store aktørene, som gjerne er litt dyrere.

Men når vi har vært i spania har vi leid gjennom nettstedet Spanskan.com og alltid vært fornøyd.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Spanske leiebilfirmaer

Post by Kaffekannen »

Skulle gjerne blitt mer golf på meg der nede, men jeg hadde med meg en selskapssyk kone som jeg måtte gi min oppmerksomhet. ble mest 3 timersrunder på meg før hun var skikkelig våken.

on-topic. Opplevde akkurat det samme som deg, men jeg hadde heldigvis bestilt hos ett selskap som var mindre populært slik at jeg slapp køen. Vi kjørte nok en del mer enn dere for jeg brukte en og en halv tank i løpet av uken og leverte tilbake bilen med kun damp på tanken :D Forsikring leste jeg om på forhånd og jeg var forberedt på 3$ ekstra pr. dag. Bilen, en ny peugeot 308, var for øvrig ett hyggelig bekjentskap.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Spanske leiebilfirmaer

Post by stooy »

Jeg bruker å bestille på eleiebil.no. Får ganske grei info der. Med alle untatt ett leiefirma har jeg betalt bensin ved avhenting, og skulle leverte tilbake med så tom tank som mulig. De jeg leide med sist leverte med full tank, og jeg måtte levere tilbake med full tank. Det var vel med "Alamo" eller "National"...?
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Spanske leiebilfirmaer

Post by Sticho »

Jeg bruker alltid 3.partsleverandøren Economycarrentals.com uansett hvor jeg er i verden.
Kun gode erfaringer. De har forsikring som dekker det meste (mulig den ikke dekker glass og dekk). Ingen egenandel. De opplyser også om at det er gode muligheter for at selskapet du treffer på flyplassen vil prøve å prakke på deg forsikring, men at dette bare er å avfeie.
Post Reply