Ny bladputter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Ny bladputter

Post by Fairway »

Har planer om å kjøpe ny bladputter til sommeren.

Er nok mange gode bladputtere der ute, og veldig mange individuelle meninger om hva som er best..

Har uansett veldig lyst på en Scotty Cameron Studio Select putter.

Men det finnes jo veldig mange varianter på denne..

Hva er forskjellen på disse?

http://www.golfstoreeurope.com/Categori ... BrandID=11" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan dessverre ikke kjøpe fra denne siden, pga de ikke sender disse putterne til norge..

Har funnet en jeg liker på ebay: http://cgi.ebay.com/NEW-Scotty-Cameron- ... 43a532cc5c" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan noen enkelt forklare forskjellen på f.eks Scotty Cameron Studio Select Newport 2.6 og Scotty Cameron Studio Select Newport 2 ?

Min første tanke rundt forsjellen må være forsjell på vekt, eller forskjell på putterhodet med at den ene har lenger bakstykke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny bladputter

Post by furu »

Newport 2.6 er en "center shaft" putter. Skaftet går rett ned i toppen av putteren. Ingen bøy. 2.6 har litt rettere kanter på hodet enn NP 2.

Newport 2 er klassisk Anser, altså samme fasong som 2.6, men med "plumbers neck skaft". Svingvekt, hodevekt og materiale er identisk i disse to putterne.

Jeg kan desverre ikke ta en gjennomgang av forskjellen på alle de putterne. Det første du må finne ut er hvilken fasong og hvilken type skaft du foretrekker.
Er det en slik du foretrekker?
Image
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Ny bladputter

Post by Fairway »

Det er vel akkurat slik jeg har tenkt på ja...
Ser nå at dette kan bli vanskelig å bestemme seg for... utrolig mange varianter det skulle være da..

Men jeg ønsker ikke en som har et rett skaft ned i puttehodet.

Får søke litt mere på google og se litt på videoer+tester...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny bladputter

Post by furu »

Ingen steder i nærheten av deg der du kan prøve puttere?
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Ny bladputter

Post by Fairway »

jo.. Men utvalget er ikke godt, samt at mange ikke har mange demo-køller til å teste på treningsområdet for putting..Har prøvd noen newport av kjente, men husker jo aldri hvilken type det var...

har god tid på meg da jeg ikke har tenkt å kjøpe før sommeren om jeg ikke kommer over et supert tilbud..
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Ny bladputter

Post by JanB »

mitt råd igjen blir å kjenne hva du liker med stålet / instet og den ballen du vil velge å bruke.
Ball med bløt overflate (flere lag, dyrere baller) har en helt annen opplevelse enn hardere baller. Prøv deg fram og kjenn hva du liker, hvilken kontroll du har etc.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply