European Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2011

Post by furu »

Avantha Masters i India denne uken. Ser ikke ut til at Tage eller Thorp er inne på listen. Noen som har oversikt over dette med kategorier? Får Thorp være med (11c)?

I denne turneringen ser man fordelen med å arrangere en stor turnering. Det er bl.a. 20 ukjente indiske spillere, en fra Sri Lanka og en fra Bangladesh i feltet. Det er egentlig helt tåpelig at disse fyller opp feltet når spillere som Tage og Thorp endelig skal få muligheten til å spille. Spillerne som ligger i "vannskorpen" på ET får forferdelig få sjanser.

Jeg har laget en liten konkurranse. Dere finner den her.
Last edited by furu on 14 Feb 2011, 20:26, edited 1 time in total.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: European Tour 2011

Post by Friedman »

Et klassisk problem på ET ja.

Uten å sammenligne Nationwide Tour og ET forøvrig vil påstå at fulle Nationwide rettigheter er bedre enn dårlig ranking på ET. I alle fall for unge spillere som trenger turneringserfaring på jevn basis.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

synd at ingen av de norske kom med. Den 16.plassen på CTR i fjor for Thorp kan vise seg å være skjebnesvanger i flere turneringer. Topp 15 kommer oftere med i turneringer, det skjedde denne uka også. Danske Nørret som ble nr.17 i ET-kvalet kom med i siste liten til turneringen i India. Mens Tages ranking på 29.plass var et stykke unna å komme med.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Den indiske spilleren Suijan Singh, som ikke har noen R2D eller verdensranking poeng, ligger på 5.plass når det nærmer seg slutten i India.

La merke til det litt originale hodeplagget hans.....kanskje ikke så uvanlig i India, men på golfbanen tror jeg ikke jeg har sett det før. Ikke på golfmessene heller, blir dette årets hit på golfbanen? :lol:

Image

Image
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: European Tour 2011

Post by TinCup »

Syns jeg har sett han før... som tilskuer under Ryder Cup 2010, mangler bare sigaren denne gangen.. :)
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: European Tour 2011

Post by Boris »

Hahaha!!

Nå er ikke jeg verdens fremste ekspert på golf og golfspillere akkurat, men de som sier ET er like bra eller bedre enn PGA-touren nå bør ta seg en bolle. Sjekk verdensrankingen for hvem som spiller hvor denne uka.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2011

Post by furu »

Boris wrote:Hahaha!!

Nå er ikke jeg verdens fremste ekspert på golf og golfspillere akkurat, men de som sier ET er like bra eller bedre enn PGA-touren nå bør ta seg en bolle. Sjekk verdensrankingen for hvem som spiller hvor denne uka.
Slapp av Boris. Du må nok spise en bolle selv. PGA og ET har begge sine "miniturneringer". Hvordan er startfeltet i Mayakoba Classic? Eller Puerto Rico Open? Jo, det holder NW-nivå, ikke PGA. Kan ta med Viking Classic og Reno-Tahoe Open i samme kategori.

Å sammenligne Avantha Masters med Northern Trust Open er som å sammenligne Abu Dhabi GC med Mayakoba Classic.
Instagram @christianfuru
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: European Tour 2011

Post by Boris »

Er ingen ekspert akkurat som sagt, men tviler på at en kis med turban blir nummer fem på den der Mayakoba Classic heller. Vi får sjå.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2011

Post by furu »

Kisen i turban kan sikkert vinne Mayakoba Classic :D Og jeg tuller ikke.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: European Tour 2011

Post by Friedman »

furu wrote:
Boris wrote:Hahaha!!

Nå er ikke jeg verdens fremste ekspert på golf og golfspillere akkurat, men de som sier ET er like bra eller bedre enn PGA-touren nå bør ta seg en bolle. Sjekk verdensrankingen for hvem som spiller hvor denne uka.
Slapp av Boris. Du må nok spise en bolle selv. PGA og ET har begge sine "miniturneringer". Hvordan er startfeltet i Mayakoba Classic? Eller Puerto Rico Open? Jo, det holder NW-nivå, ikke PGA. Kan ta med Viking Classic og Reno-Tahoe Open i samme kategori.

Å sammenligne Avantha Masters med Northern Trust Open er som å sammenligne Abu Dhabi GC med Mayakoba Classic.
Starfeltet i B-turneringene på PGA-touren er bedre enn i B-turneringene på ET. Bredden er større.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2011

Post by furu »

Friedman wrote:
furu wrote:
Boris wrote:Hahaha!!

Nå er ikke jeg verdens fremste ekspert på golf og golfspillere akkurat, men de som sier ET er like bra eller bedre enn PGA-touren nå bør ta seg en bolle. Sjekk verdensrankingen for hvem som spiller hvor denne uka.
Slapp av Boris. Du må nok spise en bolle selv. PGA og ET har begge sine "miniturneringer". Hvordan er startfeltet i Mayakoba Classic? Eller Puerto Rico Open? Jo, det holder NW-nivå, ikke PGA. Kan ta med Viking Classic og Reno-Tahoe Open i samme kategori.

Å sammenligne Avantha Masters med Northern Trust Open er som å sammenligne Abu Dhabi GC med Mayakoba Classic.
Starfeltet i B-turneringene på PGA-touren er bedre enn i B-turneringene på ET. Bredden er større.
Si det til Tage, Thorp, Larsen, McGinley, Hutsby, Lucquin, Lee, Del Moral, Edberg osv osv :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Gode nyheter denne uka, Thorp og Tage skal spille neste turnering som er på Sicilia,Italia.

En annen svært god nyhet er at Bubba Watson kommer til Bro Hof i sommer og skal spille Nordea Scandinavian Masters på ET. Og den turneringen skal jeg være publikum på :D
Skal bli kult å se Bubba bombe i vei på en av Europas lengste baner
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European Tour 2011

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Gode nyheter denne uka, Thorp og Tage skal spille neste turnering som er på Sicilia,Italia.

En annen svært god nyhet er at Bubba Watson kommer til Bro Hof i sommer og skal spille Nordea Scandinavian Masters på ET. Og den turneringen skal jeg være publikum på :D
Skal bli kult å se Bubba bombe i vei på en av Europas lengste baner
Kanskje jeg burde hive meg i bilen jeg også. Hvordan er det priser for turnering, kost og losji i nærheten av Bro Hof?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Pris info Du finner mer info om hvordan man kommer seg dit på hjemmesiden

Er ikke så kjent i området i nærheten av banen, vi skal selv bo inne i Stockholm sentrum. Sist var Scandic Anglais spillerhotellet, vet ikke om det skal være det i år. Isåfall kan det bli vanskelig å få rom der kanskje. Men Choice har sin lavpriskalender på Comfort hotellene og der kan du få svært rimelige rom i perioder. Ellers har vel byen ganske mange hoteller.

Kanskje lønner det seg å bo utenfor sentrum, kan være verdt å sjekke også
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2011

Post by furu »

Hører at Haugsrud avdramatiserer at Thorp trakk seg fra Sicilia. Hvis de tar så lett på det så kan de bare ha det så godt når de ikke får spille nok turneringer. Med dårlig kategori og null wild cards så må må må de gripe slike sjanser.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Ble bare Tage denne uka på ET etter det mye omtalte forfallet fra Thorp.

Tage går ut kl.0720 i morgen med Van Zyl og Korhonen. Det spilles på Donnafaguta Golf resort på Sicilia, Italia
De spiller Parkland course som er designet av Gary Player og som åpnet først sist høst, så den er ganske fersk

Image

Håper Tage får til en god plassering denne uka, klarer cut og kanskje spiller seg opp mot topp-30 eller topp-20 slik at det gir utslag på ranking/konto. Det er ikke et spesielt sterkt startfelt i ET-sammenheng, men det er nok av gode spillere.

Livescore
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Bra start av Tage som er -1 etter 7 hull. har gjort 2 birdies og 1 bogey
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European Tour 2011

Post by Sticho »

Finfin start. Trenger litt penger denne uken da det ikke ser ut som han kommer med neste uke.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European Tour 2011

Post by Sticho »

For øvrig ser jeg at hverken Manassero eller Molinari-brødrene er på startstreken på Sicilia. Må være skuffende både på arrangøren og det italienske golfpublikummet at disse ikke stiller når ET kommer til hjemlandet. Vet at det ikke er mye penger i potten denne uken, men det handler mer om å stille opp for golfen i hjemlandet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2011

Post by kevin »

Ja,det var skuffende. Gode gamle Rocca fenger kanskje ikke like mye. -1 etter 11 nå på Tage
Post Reply