PGA Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Amatører? Det er dine ord vegiss :lol: . Badds gikk -2 på sisterunden for å vinne. Ganske solid spør du meg.

Forskjellen på amatører og proffer er ikke fra tee med driver for å si det slik.


Uansett kult med Baddeley. Husker han var den siste som spilte med MacGregor-køller på touren.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

@ Vi var nok ikke helt seriøse når vi omtalte dem på den måten.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Nei jeg skjønte det.

Ville egentlig bare påpeke at driver er ikke er de proene trener mest med. En amatør derimot... :lol:
No laying up
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Er det flere som synes det har vært mange kjedelige vinnere i år? De tre siste: Baddeley, DA Points, Wilson... Wilson har til og med vunnet to ganger!

Tar vi med J. Byrd som også har vunnet i år så har vi virkelig en flight ingen skrur på TV'en for å se?

Mine favoritter faller som oftest av slik at det ofte blir et antiklimaks hver søndag :-(
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Jeg er faktisk helt enig Mc.

Dustin Johnson har vært skuffende.
Mickelson klarer å ikke å utfordre skikkelig. Bortsett fra nesten på Torrey Pines.
Fowler skuffer faktisk stort.
Kim, Mahan, Rose, Moore og Holmes er folk jeg vil se mer til.

PGA Tour er stort sett bønnemøter og familiekos :roll:
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Jeps; alle de du nevnte der skuffer. Samme med spillere som Tiger og Anthony Kim. Må innrømme at jeg har sittet klistret mang en torsdag og fredag, for så å miste litt interessen lørdag... og så bare drite i hele greia på søndag.

Det er en klar overvekt av kjempekjedelige amerikanere på PGA touren dessverre. Alt de snakker om er hvor glade de er i familien sin og jesus kristus. Fint det, altså, men underholdende er det jo ikke!
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Tiger er ute av drift foreløpig. Han kommer tilbake men det kan ta tid. Mickelson vil også komme etterhvert.

Synes det er morsomt og interessant når Baddeley vinner. Jeg kjenner forhistorien. Gutten var spådd å bli den nye store fra Australia på linje med Norman for 4-5 år siden. Han byttet sving og coach og ble helt borte. Nå vinner han igjen og det er morsomt i mine øyne. Ikke kjedelig.

Synes det var morsomt når Bubba vant på Torrey Pines. Faren hans døde, han sliter med psyken/ADHD etc. men klarer likevel å vinne på touren. Moro og interessant.

Og hva med Johnny Vegas da? Var ikke det morsomt så vet ikke jeg. :D

Synes ikke akkurat disse står tilbake for SSP Chowrasia??? og Thomas Björn (som nekter å snakke med media?)
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Badds er ikke kjedelig. Han er urkjedelig :lol: Trente han ikke stack&tilt før? Ikke rart det gikk dårlig.

Bubba sliter med ADHD - hva så? Watney har garantert ADHD :lol: Ben Crane har narkolepsi. Han sovner litt hver gang han skal slå :lol:


Bjørn er for meg en tragisk type. Bare det at han røyker tett på banen er så teit at jeg ikke kan begripe det.

Vegas er en fin historie, der har du absolutt rett Friedman.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Presten var jo poster boy'en for S&T tidligere. Tror han har byttet trener nå, men svingen hans er jo fortsatt like kjedelig som alt annet med han

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal like Bubba eller ikke. Liker at han er litt rar og slår jævlig langt, men jeg ser for meg at han er litt usympatisk. Vet ikke om det stemmer... men Thorp fortalte en sending om en mindre side av Bubba

Ok, for å ikke bare være negativ:

Topp 5: Kuleste golfspillere (både PGA og ET):

1. Rory McIlroy (ikke fordi han har de kuleste buksene eller den største beltespenna , men du kommer langt med en easy attitude og en magisk sving)

2. Dustin Johnson (tror faktisk han er så avslappet som han ser ut)

3. Rickie Fowler (man kan like han eller ikke, men kul er han jo... Justin Beaber)

4. Ian Pouter (er ikke noe stor fan selv, men han er jo en cool customer)

5. Freddy Couples (silkemyk sving og lite stressa fyr)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Bubba fant Jesus. Eller Jesus fant ham. Vet ikke helt. Men han hadde visst nok en usympatisk side tidligere.

Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

mciljoy wrote:Presten var jo poster boy'en for S&T tidligere. Tror han har byttet trener nå, men svingen hans er jo fortsatt like kjedelig som alt annet med han

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal like Bubba eller ikke. Liker at han er litt rar og slår jævlig langt, men jeg ser for meg at han er litt usympatisk. Vet ikke om det stemmer... men Thorp fortalte en sending om en mindre side av Bubba

Ok, for å ikke bare være negativ:

Topp 5: Kuleste golfspillere (både PGA og ET):

1. Rory McIlroy (ikke fordi han har de kuleste buksene eller den største beltespenna , men du kommer langt med en easy attitude og en magisk sving)

2. Dustin Johnson (tror faktisk han er så avslappet som han ser ut)

3. Rickie Fowler (man kan like han eller ikke, men kul er han jo... Justin Beaber)

4. Ian Pouter (er ikke noe stor fan selv, men han er jo en cool customer)

5. Freddy Couples (silkemyk sving og lite stressa fyr)
Skjønner ikke at det er så negativt at noen av gutta er kristne. Jeg er ikke det selv, men det må jo være lov eller?

Thorp? Er det Marius Thorp du sikter til?

Freddie Couples...Han er cool, men han har sin historie han også. Han var vel utro mot kona i sin tid så vidt jeg vet.
furu wrote:Bubba fant Jesus. Eller Jesus fant ham. Vet ikke helt. Men han hadde visst nok en usympatisk side tidligere.

Hehe, Elkington har i alle år figurert høt oppe på listene som "least favorite playing partner" på PGA touren.
No laying up
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Det eneste problemet jeg har med kristne utdøvere (og dette gjelder alle sporter) er at de på død og liv skal takke gud for hver jævla ting. Det er da for faen ikke han som slår ballen eller landet et headkick!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Har ikke noe problem med at de er kristne jeg men det blir bare så kårny som veggiss sier når de alltid skal takke gud for at de vant.

Samme for meg om folk er kristne men de trenger ikke å prate om det hver gang de er på TV. Jeg prøver ikke å presse på folk ateismen min jeg heller ;-)

Thorp fortale en Viasat-sending (via SMS var det vel) om en episode med Bubba Watson hvor han hadde vært ufin med en gjeng nordmenn som ville se han trene. Sånne utro-rykter finnes det vel om alle kjendiser uten at det trenger å være sant
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Kommer an på ståstedet. For oss nordmenn kan det virke rart å takke høyere makter etter store prestasjoner på idrettsbanen. I USA er det ikke rart.

Er sikkert mange andre rykter om andre spillere også ja, men det med Couples er fakta. Uansett, jeg dømmer ingen. Driter i hva de gjør utenfor golfbanen, men litt morsomt at Couples kommer unna med å spytte på greenen under helgens turnering og utroskap uten at media nevner det, når vi vet hva som skjer med Tiger. Media har makt når det gjelder vår persepsjon av splllerne, det er helt sikkert.
No laying up
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: PGA Tour 2011

Post by Ichbin »

Hadde jo vært kult om neste mann som vinner takker familien og Human Etisk Forbund :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: PGA Tour 2011

Post by AkE »

Eller hva med en som takker seg selv for all trening, innsats og alt annet man har forsaket for å komme dit han ville!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: PGA Tour 2011

Post by TinCup »

Det med å takke Human-etisk forbund hadde vært ekstreeemt morsomt!
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Takker humanetisk forbund for styrken det har gitt ham og dedikerer seieren til mora som har hatt det tøft etter en overtråkk uka før!

Er jo ikke noe kritikk av at folk er kristne eller at de takker gud osv.... men jeg og alle andre må jo få lov til å si at vi synes at de er driiiitkjedelige!?

Det finnes jo mange morsomme kristne! Jeg kan nevne i fleng:.... eh... nei, men det finnes veldig mange morsomme jøder og de er jo nesten kristne :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Det er kanskje ikke den store interessen for ukas PGA turnering i Mexico men kan jo lage en liten update på den siden noen sikkert følger med pga Fantasy golf.

Turneringen spilles på El Camaleon Golf Club i Playa del Carmen.
Image

Banen er designet av Greg Norman. Par 71 og ca.6900 yards lang. Ranket som 14.vanskeligste bane på touren. Banen ligger på Fairmont Mayakoba resort,ca.45min unna Cancun
Så endel av fjorårets turnering på tv og det er en utrolig vakker bane, den er vanskelig, det kan blåse kraftig spesielt på hullene som ligger rett ved sjøen.
Norman er svært stolt av banen sin og er alltid tilstede her. I går under pro-am`n spillte Lorena Ochoa også, nasjonalhelten som egentlig har lagt opp.
Her sammen med årets komet,Jhonattan Vegas
Image

I fjor vant Cameron Beckmann. Siden den går samtidig med WGC turneringen er naturligvis ikke startfeltet av det beste. Men det er noen spennende spillere som Vegas,Romero,Baddeley,Imada.Sabbatini,Petterson,Johnson,Parnevik,Jacobson,Toms,Daly og hjemmehåpet Esteban Toledo.

Livescore
Last edited by kevin on 24 Feb 2011, 19:05, edited 1 time in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Som du sier kevin så er det en fin bane men det blåser jo alltid! Ikke bare litt heller.

Noen andre som ville satt pengene sine på Vegas?
Instagram @christianfuru
Post Reply