Årets hybrid 2011

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Årets hybrid 2011

Post by furu »

Tenkte vi kunne ha en liten tråd om hver enkelt type kølle - årets driver, hybrid, fw osv. Her diskuterer vi nyhetene og hvor dårlig/bra de er.

Cleveland Mashie
Årets overraskelse. En tradisjonell hybrid. Ingen justeringer, bare enkelt og greit en utrolig bra kølle.
Supert skaft, ingen andre kan stille med noe som matcher Miyazaki C.Kua. Man får det i 59 eller 83 gram. Jeg liker lette skaft så 59 passer meg glimrende. Tror skaftene er litt lengre enn standard. En ting som er verd å legge merke til er at skaftet visst nok er tykkere i enden enn standard. Vanlige 0.600 grep vil ikke passe på C.Kua. Jeg skal sjekke dette nærmere, er motstridene info på nettsidene.

Headcoveret er skikkelig stilig og meget god kvalitet. Ikke alle liker sokker men dette bør de like 8-)

Jeg har en M2 som er 18*. En utrolig bra kølle som i hvert fall på sim i vinter har fungert utmerket fra tee og matte. Opptil 215 meter fra matte/fairway er greit å ha :D

Noen andre som har kjøpt en Mashie? Hva syns dere?

Image


Nike VR Pro
Ingen justeringer på denne heller. Veldig annerledes fasong enn det man forventer fra en hybrid. Lite hode som minner mer om et driving iron.
Standard skaft er Project X, absolutt mer enn godkjent.
Føles ikke like eksplosiv som Mashie men får utrolig bra lengde med den. Det beste er at den bare vil gå rett fram :D

Jeg liker den kompakte fasongen. Var litt usikker siden jeg liker større hybrider men VR Pro er noe for seg selv.

Image

Noen som har testet andre hybrider? Callaway Razr? R11? Superfast? 910h?
Instagram @christianfuru
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Årets hybrid 2011

Post by bentzen »

Har ikke testet andre hybrider enn den jeg har i bagen, og den kjøpte jeg på slutten av fjorårssesongen, så jeg har ikke fått testet den stort annet enn innendørs på en kort range i vinter. Har god tro på den da, jeg slår masse flotte, fiksjonelle fades og draws ;)

Mashie får veldig mye skryt på TheHackersParadise har jeg inntrykk av.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Årets hybrid 2011

Post by TinCup »

Hører gjerne fra noen som har prøvd Adams Pro Idea Black... anyone??

Blir å kjøpe min første hybrid noensinne denne sesongen. Har såpass lengde i slagene mine at jeg skrinlegger 3-wooden min (solgte den i går) og kjøper meg en 16-17 graders hybrid, men skal få prøvd litt først. Er veldig sugen på Adams PIB. Evt så kan det bli Mashie. Skal få prøvd den på den lokale proshopen, og i tillegg høster den jo godord fra velrennomerte Furu :-)

Godt initiatitv til tråd.. håper folk følger opp på hva de har prøvd!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets hybrid 2011

Post by furu »

Du har vel hatt lyst på Pro Black en stund. Jeg må nesten kjøpe og teste en slik at vi vet mer om den :D

Mashie M1 eller M2 erstatter fint en fw. M1 er 15.5* så du kan droppe 3w.

Jeg er veldig nysgjerrig på R11. Den slippes vel i disse dager så jeg regner med at vi kan få noen tilbakemeldinger etter hvert.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Årets hybrid 2011

Post by sumo »

kjenner jeg er veldig fristet på superfast 2.0 hybriden. den er så deilig :D
jeg bruker jo selv burner 07 hybridene, og disse er rågode, ihvertfall for meg.
men som alltid så vil man jo gjerne oppgradere, i håp om at det gjør deg til en bedre golfer :lol:

blir det ny(e) hybrider på meg, så er sjansen stor for superfast 2.0. digger profilen generellt til alle burner hybridene.

proshopen på fornebu har R11. hybriden virker fin, men litt lite hode for min del. minner mer om 09 TP hybriden.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Årets hybrid 2011

Post by Yngvebol »

furu wrote:Tenkte vi kunne ha en liten tråd om hver enkelt type kølle - årets driver, hybrid, fw osv. Her diskuterer vi nyhetene og hvor dårlig/bra de er.
3-jernet mitt er ikke noe særlig, men jeg har byttet til en Cobra 3h. Den er fantastisk :)

De nye Cobra Baffler/ Rail har helt superfantastiske skaft, vannvittig fin snert. Jeg prøvde en 2h/4h combo og 2h går vel bortimot som en 4/3-wood.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets hybrid 2011

Post by furu »

Baffler Rail har et Fujikura Motore skaft. Og det er veldig bra ja.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Årets hybrid 2011

Post by Long-Hit-Wonder »

Får håpe den nye Baffler er bedre enn den forrige. Den klarte jeg aldri å like, ennå så mange sjanser jeg ga den. It simply was not meant to be... :(
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets hybrid 2011

Post by furu »

Hadde nok en økt med mine utvalgte hybrider i dag. VR Pro imponerer meg stadig mer. Bunnsolid hybrid. Jeg kan sikkert hooke og slice den med den drittdårlige svingen min men til nå har jeg ikke gjort det. Utrolig :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Årets hybrid 2011

Post by kevin »

tror jeg må teste noen av disse nye hybridene ved neste besøk i en golfbutikk, litt spent på hvordan de er kontra min callaway x-hybrid som er noen år gammel
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Årets hybrid 2011

Post by furu »

Jeg er sikker på at de slår Callaway X. Slår lengre med dem og skaftene er bedre.
Instagram @christianfuru
Post Reply