PGA Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Så lenge feilslaget hans med driver er en lav lav lav hook så passer det fint å ha et slikt slag med 2i i bagen :lol: Han har virkelig imponert i år. Tapet i omspill med Vegas var kjedelig for ham og et punkt der man enten faller sammen videre i sesongen eller tar seg i nakken og ser at her er det muligheter. Han puttet greit denne uken og nærspillet var bra, noe som ikke alltid er tilfelle med ham.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Han virker som en fornuftig type ja. Får han litt orden på wedgene fra 120 yds og inn samt puttingen MÅ han jo vinne mer. Jeg mener, han kan jo spille 2-jern/wedge uansett hvor lange hull og baner det er snakk om :lol:
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Imponerende spiller men for en kjedelig type :lol: Ikke alle er utadvendt, det er helt greit, men jeg tror at PGA håper på en ny stjerne med karisma som appellerer til et stort publikum. Har vært litt snakk om det i det siste - hvem blir den nye stjernen. Tror de nesten Fowler har skuffet dem litt. Tror ikke Woodland er det de håper på heller. I 2011 så holder det ikke å spille blendende god golf, man må ha (unnskyld klisjeen) "det lille ekstra".

Rose skuffet men jeg var ikke voldsomt overrasket. Har ikke virket 100% komfortabel til nå i år.

Tror de Jonge kommer til å vinne før eller siden.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Woodland snitter 187mph på drivene sine, helt grei hastighet det:) Gøy at han vant, har hatt en utrolig bra sesongstart

Imponert over rookien Stallings også, holdt spillet sitt bra sammen selv om han gjorde en DB på hull 16 etter vannbesøk. På det ene par 5 hullet spillte han inn fra 251 yards med jern, og tror ikke det var så lavt som 2-er jern, han har 3-er jern som laveste normalt. Han fikk sponsorinvitasjon til denne turneringen og fikk virkelig vist seg fram.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: PGA Tour 2011

Post by mciljoy »

Mye god golf i helga men jeg må innrømme at jeg begynner å miste interessen litt faktisk. Trist å innrømme det, men spillerne i toppen er så kjedelige at jeg ender med å slå av TV'n nesten hver helg. For en gjeng med tristkjekser!?

Woodland, Simpson, Stallings, Snedeker, Couch, de Jonge på de første plassene. Trenger vel egentlig ikke å si mer enn det.

Dette er ikke noe kritikk så klart, resultatene blir som de blir. Men jeg tipper PGA-ledelsen river seg i håret, spesielt med tanke på at sponsoravtaler skal reforhandles osv.

Jeg må nesten le når de legger på en kul hip hop beat i bakgrunnen og viser Brendon de Jonge i slow motion går oppover fairwayen... Det føles jo ironisk, mens alle pauseinnslag er bilder av Dustin Johnsen, Rickie Fowler, Rory Mcilroy og alle de kule gutta. Tror PGA-turen er avhengig av at disse fortsetter å vinne (og vinner flere) turneringer, spesielt så lenge Tiger ikke vinner.

Når det er sagt... gleder meg som en unge til major-turneringene!
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PGA Tour 2011

Post by norrbaggen »

[quote="kevin"]Woodland snitter 187mph på drivene sine, helt grei hastighet det:) quote]

Ball speed. Ikke clubhead speed.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

ja,selvfølgelig :)
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: PGA Tour 2011

Post by Boogieman »

Spennende ball med Woodland, DJ og Tiger i morgen, satser på at det ikke blir noe treig start og surmuling for Tiger når han parres med relativt formsterke spillere.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Spencer Levin som leder på Bay Hill er jammen en skikkelig morroklump. Var like før han smilte da han chippet i fra 15 meter.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Kjipt å gå 18 hull uten sigg sikkert. Fyren røyker som en skorstein :lol:
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Imponerende score iallefall, -6 såpass sent på dagen var det ingen som var i nærheten av. Spent på om det blir likedan i dag, at morgengruppen går under par mens de på ettermiddagen får vinden å stri med. Eller om det blir mye bedre forhold i dag og da vil mange allerede være ute.

McDowell har mistet formen helt jo, samme med Vegas. Men cut kan fort gå på +4/+5.

Synes Tiger viste mye bra i går, virker å være litt på gang.

58 år gamle Andy Bean må vel ha vært dagens overraskelse? Gikk på +2 og kan klare cut med en brukbar dag i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Levin er imponerende bra i dag og sålangt, -3 etter 10 og i klaaaaaar ledelse.

Tiger er på jakt, -2 etter 7

Rapporteres om fine forhold nå på morgenen
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: PGA Tour 2011

Post by Zeph »

Betre scoring av Tiger i dag, men driveren er jo heilt på tur. 29% av fairwayene i går og 43 i dag. Jernspelet er derimot langt betre, han ligg på 67% GIR. Satt ein del putter og i dag med 26 totalt. Utslagene, og spesielt driveren er der han mister flest slag. Putteren kjem seg, det er snakk om å trene meir. Enn så lenge driveren og woodene ikkje er gode nok vil han slite med å vinne ein turnering.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Bedre scoring generelt i dag, blåser ikke som i går. Gammern Bean fikk det tyngre i dag og gikk på 81, misser cut klart. Cut er +4 for øyeblikket
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Under sendingen fra ET i dag rapporterte Flatland om en god runde av Charles Howell de Tørd :D Ser jo at det stemte og navnet er bare en klassiker når det kommer fra Flatland 8-) Som forøvrig var litt bedre i boksen i dag.

Tiger-fansen er vel fornøyd med dagens runde? Er han tilbake? For 17e gang siden comebacket?

Har troen på Mahan nå etter disse to rundene. Levin holder vel neppe hele veien. Han var nervøs da han lå i teten i Mayakoba. Kanskje han har lært noe men mest sannsynlig takler han det ikke.
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: PGA Tour 2011

Post by Ichbin »

Var gøy at jeg bytta inn choi før dagens runde :)

Ellers er jeg enig med deg furu, mahan ser sterk ut.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Mahan svinger fordømt bra...bare lære seg å mestre presset litt bedre (bl.a. når han chipper...) så tror jeg han kan vinne jevnlig.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

veggiss wrote:Mahan svinger fordømt bra...bare lære seg å mestre presset litt bedre (bl.a. når han chipper...) så tror jeg han kan vinne jevnlig.
En chip som virkelig teller på slutten av en runde er Mahans mareritt ja :lol: Litt merkelig det der, at han skal gjenta en slik feil. Går det bare på å beholde fokus? Ha nervene under kontroll? Skulle jo egentlig tror det siden han er en utrolig god spiller. Kan ikke være teknikken som svikter.

Hva syns dere om Phil? Svikter igjen? Er storhetstiden over?

Noen av dem som misset cuten;
Manassero
DJ
Villegas
Ishikawa
Woodland
McDowell
Vegas
Leonard

Webb Simpson viser at det oftest er enten eller uken etter at man har tapt en turnering på målstreken. Røk mot Woodland forrige uke, i dag misset han cuten grundig.

Michael Sim misset også cuten. Enorm dominans da han vant pengelisten på Nationwide men han klarer ikke å følge opp. Egentlig det samme vi ser med Lovemark. Sistnevnte har forresten en Sean Foley-sving ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Synd med Manassero, hadde hatt mulighet for deltakelse i Masters med en topp 20 her.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Sant det. Har han mulighet for å bli invitert? De har vel kanskje delt ut disse allerede.
Instagram @christianfuru
Post Reply