Jakten på sesongen 2011

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by sumo »

hvor langt sånn ca til orust fra oslo..? antall timer/mil.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Tipper maks 2 timer fra Oslo, er var litt over en time herfra.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by sumo »

er det ikke mer...? da er det sterkt mulig det blir en tur veldig snart altså... virket så mye lenger på kartet.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

mener google mente det var 1 time og 20 minutter herfra, og det går alltid litt fortere enn det, og 40 minutter i tillegg for Oslo turen så skal ikke det være så ille.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Det stemmer nok ganske bra. Går radig ned til Torp-senteret og så er det litt dårligere vei utover til Orust

Du kan evt sjekke med Lyckorna GK som ligger ved Lysekil, den er snøfri og de har oppdatert info om greenene på hjemmesiden sin. Men det står ingenting om banen er åpen med vintergreener, det pleier den å være. Bruker kortere tid dit siden det er kun få meter fra motorveien
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Sendte mail til Lyckorna Gk på mandag, og da var de åpne med vintergreener å alle hull untatt 3 og 6.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Yorkie »

Sjekka http://www.webbkameror.se/golfkameror/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; og der så jeg to duder med golfbag på Uddevalla. Ingen info på klubbens hjemmeside. Tror nok man kan satse på en helgetur til Sotenäs, Torreby, Fjällbacka, Dagsholm eller noe deromkring neste helg :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by veggiss »

dagstur? :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Yorkie »

veggiss wrote:dagstur? :)
Fin søndagstur ned til Sotenäs (de pleier å åpne tidlig med sommergreener), og så blir det fläsk og snus på tilbaketuren
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by veggiss »

Søndag 10 april?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Yorkie »

Neste helg er vel søndagen strengt tatt 3 April. Men, er rimelig sikker på at det blir en tur helgen etter, og helgen etter.... Er det noe som er åpent med årntli greener innen kjøreavstand så blir det tur! Så enkelt er det ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by MatsJ »

himmel og hav! Makset på rundt 15 grader i skyggen i dag i Oslo, og det er fortsatt 10 grader ute når jeg skriver dette. skal bli en mild natt, så snøen raser unna nå!

Ikke lenge til vi ser gresset!
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by sumo »

hadde det bare fortsatt i dette tempoet, så hadde det vært golfe muligheter fra 1.april.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by bentzen »

Jeg har på følelsen av at dagens vær ikke hjelper noe særlig i jakten på sesongen 2011

Image

:cry:

Legg merke til Grundig-radioen, det er en RR275 Mono Radio Recorder, one touch recording. F**k yeah!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Yorkie »

Du bor hen da?, Nordpolen ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by bentzen »

Akkurat nå er jeg usikker hvor jeg er, ser ingenting ut av vinduet... Jeg er tydeligvis altfor langt nord :( I fjor åpnet ikke Stiklestad før 8.mai, håper på 2-3 uker tidligere åpning i år men det ser ut til å kunne holde hardt!
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

I dag tok abstinensene overhånd, hev meg i bilen og kjørte nedover Sverige. Bestemte meg for Orust gk siden de hadde alle hullene åpne men med vintergreener. Neste gang så hadde jeg valgt Lyckorna gk, var som Kevin skrev, ganske langt unna e6. Banen i seg selv var ganske ålreit, men likte ikke helt riksveien på høyre side av hull en og samt en kirke med parkeringsplass, landet det første slaget mitt ob ikke langt unna en Nissan Navara. På hull 2 så gikk det en vei i framkant litt under utslaget, som iallefall ikke jeg la merke til før det kom en bil der da jeg la ned drivern i bagen igjen, kunne vært opplyst. Resten var egentlig bra syns jeg, endel morsomme vannhinder, selv om en del var tatt ut av spill pga vintergreenene. Tror nok jeg kommer til å prøve på ett besøk når de får igang banen for fullt. Veldig bra baneguide som fulgte med i greenfee prisen på 150,-

Var turen egentlig verdt det? Njaei, egentlig ikke. Hadde nok fått mer ut av å tatt ett par ekstra timer på simulatoren og heller ventet en uke fjorten dager til så sommergreener og forholdene blir bedre. Er nok ikke lenge før det åpner baner nærmere Norge nå heller.

Tok ett par bilder på Orust Gk før kameraet streiket.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Yorkie »

Ser ut som du slapp å slite med en masete ball i ryggen ivhertfall ;) Og heldig med været var du også. Hull 4 (første bildet ditt) synes jeg er ett glimrende hull, den steinhaugen i midten er akkurat på feil sted, så man må tenke litt. Likte også hull 16. De to hullene langs veien synes jeg ikke var plagsomme, mulig det er fordi jeg ser litt dårlig :)
Orust er en bedre bane enn Lyckorna, altså Lyckorna er en litt mere opp og ned bane, og helt grei, men jeg holder en knapp på mere variert design på Orust, og, det er ikke så langt fra veien da, når man kommer til avkjøringa ut, så har man jo kjørt ett stykke allerede.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Slapp absolutt å ha noen masende bak meg, slapp også heldigvis unna å stå å vente på trege spillere foran meg også! :D Har ikke prøvd Lyckorna men tenkte egentlig mest vist noen skal hive seg i bilen for å spille en bane med vintergreener, så hadde jeg satset på en jeg kom meg raskest mulig til. Været var topp, men blåste noe vannvittig, på hull 4 så var det rett i mot, så det ble ikke akkurat lettere av den grunnen. Likte også vannhindret på hull 2, over bekken. Er nok ikke så alt for lenge før de åpner med sommergreener vil jeg tro. Blir ny tur så fort noen av banene i det området åpner med sommergreener!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Hull 1 er vel et slikt hull man bør ha spillt tidligere for å vite helt hvor man bør gå. Stiller man seg opp rett nedover mot fw kan OB og veien fort bli resultatet. Mens hvis man går hardt venstre og lander nede foran fw bunkerne som ligger i dogleggen, har man ingen problemer. Foruten om innspillet når man spiller mot sommergreen :)

Synd du ikke ble helt fornøyd da, men fikk ihvertfall vært i snøfritt område....og gått på "gress". Det er nydelig der om sommeren, man kan legge til med båt nede i havna der og rusle opp til banen
Post Reply