3wood vs rescue

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 3wood vs rescue

Post by furu »

Mashie er litt lukket men absolutt ingen opplever at det er en hook-maskin slik som mange andre hybrider. Du kan lese om den på Hackers Paradise, tråden er vel på 220 sider nå :D Jeg har hatt noen hybrider jeg har hooket mye, bl.a. en TM CGB som gikk like langt til venstre som rett fram....... Kan med hånden på hjertet si at Mashie - selv om den er litt lukket - ikke er en slik type hybrid.
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: 3wood vs rescue

Post by Ichbin »

Jeg personlig er fan av wood'er og vurderer å skifte ut min 19 grader hybrid mot en 5'er wood. Har også en G10 18 hybrid, men har aldri blitt fortrolig med denne.

Jeg har 210-215m med 3w og 195 med hybrid. Så lengdemessig kan ikke disse sammenlignes.
Jeg har kappet min 3w en tomme, så det bidrar til bedre kontroll og presisjon, akkurat som jeg har kappet driveren til 44 tommer.

Jeg heller mot å gå tilbake mot wood'er, pga jeg sliter med presisjon på hybrid, i tillegg taper jeg lengde uten at det egentlig har noe å si.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: 3wood vs rescue

Post by spiderboy »

Jeg har en Ping 4-wood du kan prøve. Bor også i trondheim. Jeg har heller ikke sjans til å slå en 3-wood skikkelig. Det launcher for lavt, sikkert fordi svinghastigheten min er for lav.

Jeg ville kanskje ventet til det ble åpnet en range ihvertfall før jeg kjøpte. Greit å se forskjeller i flight, kanskje spille en runde også?
Jeg stiller gjerne med wood du kan prøve når banene åpner :)

Ellers prøvde jeg en Taylormade wood her om dagen på Golfsenteret. Husker ikke hva den het, men det var en av de nye hvite. Burner? Føltes fantastisk ihvertfall, så kan også være verdt å sjekke ut. Jeg tror hvilket skaft du velger er viktigere enn hvilken wood egentlig. Har mye å si for at du skal få den ballflukten du leter etter. Jeg har forresten ikke sansen for Nike sine wooder, men det er jo en smakssak.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: 3wood vs rescue

Post by veggiss »

Hvis lengde er viktig, finn en kølle med max (0,83 COR). Deretter må du vurdere om du vil slå denne mye fra fairway eller ikke. Skal den kun brukes fra tee så kan hodet være litt høyere for å gjøre den litt lettere å slå. Utover det må du velge det skaftet som du tror gir deg ønsket ballbane.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: 3wood vs rescue

Post by Ichbin »

Bør legge til at 3w min er 16grader, og fungerer utmerket for meg. Er en Ping Rapture v2. Kan absolut anbefales! utrolig lettslått, og har ett stort køllehode 229 cm3 viiss jeg ikke husker feil. Lett å slå både fra fairway og tee.

Men Ping har vel sluttet med serien, men bør enkelt fåes ta i på ebay eller lignede, eller kansje golfbidder for en brukt.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 3wood vs rescue

Post by mciljoy »

veggiss wrote:Hvis lengde er viktig, finn en kølle med max (0,83 COR). Deretter må du vurdere om du vil slå denne mye fra fairway eller ikke. Skal den kun brukes fra tee så kan hodet være litt høyere for å gjøre den litt lettere å slå. Utover det må du velge det skaftet som du tror gir deg ønsket ballbane.
Hvis jeg går for wood ser jeg absolutt etter en med et høyere hode. Tror også jeg går for et stivt skaft for kontroll. Kanskje også et kortere skaft.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 3wood vs rescue

Post by mciljoy »

spiderboy wrote:Jeg har en Ping 4-wood du kan prøve. Bor også i trondheim. Jeg har heller ikke sjans til å slå en 3-wood skikkelig. Det launcher for lavt, sikkert fordi svinghastigheten min er for lav.

Jeg ville kanskje ventet til det ble åpnet en range ihvertfall før jeg kjøpte. Greit å se forskjeller i flight, kanskje spille en runde også?
Jeg stiller gjerne med wood du kan prøve når banene åpner :)

Ellers prøvde jeg en Taylormade wood her om dagen på Golfsenteret. Husker ikke hva den het, men det var en av de nye hvite. Burner? Føltes fantastisk ihvertfall, så kan også være verdt å sjekke ut. Jeg tror hvilket skaft du velger er viktigere enn hvilken wood egentlig. Har mye å si for at du skal få den ballflukten du leter etter. Jeg har forresten ikke sansen for Nike sine wooder, men det er jo en smakssak.
TaylorMade Burner har jeg også sett litt på ja, den ser jo veldig lettspilt ut. Får prøve den på golfsenteret jeg også da :-)

Får teste litt forskjellig når banene åpner. Står forresten på hjemmesidene til Byneset at de satser på å åpne rangen så fort snøen forsvinner og det bør vel bli om en ukes tid :-D
Post Reply