Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Hei!

Vurderer å kjøpe en Taylormade Rossa Corza Ghost putter på nett, og har funnet en på eBay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT.
Er det noen sjans for at det kan være fake? Vil dere si det er trygt å handle slikt på nett? Er jo ganske store besparelser hvis jeg kan få den til 7-800 kr.

Og har dere ellers noe å si om putteren? :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by sumo »

denne selgeren sender jo kun i USA. altså ikke til utlandet.
ellers er selgere som er top rated til og stole på.

velkommen til oss :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

Velkommen til forumet golfS :D

Falske Corza Ghost er ikke et problem. De man må passe på er Daytona, 770 og andre av de nyere modellene.

Den modellen du linker til her er 2010-versjonen. 2011 har litt fastere/hardere insert og litt annerledes design på sålen. 2011 kan gjenkjennes ved at inserten ikke er rød i endene. Corza Ghost er forøvrig en utrolig god putter. Du blir garantert fornøyd også med 2010-modellen.

Du får den nok ikke for 7-800,- inkl. frakt og mva. Det er selvsagt mulig å slippe unna mva men regnestykket er pris + frakt x 1.25 + gebyr ( ca.100,- ). Det blir nok nærmere 1.000,- men fremdeles et bra kjøp. Koster vel 1.400,- ++ her i Norge.
Instagram @christianfuru
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Tusen takk! Har forhørt meg med selgeren, han skal ha 35 dollar for frakt til Norge :)
Det som er spesielt er at en annen selger, hvor navnet også starter med "sly" selger den samme, og auksjonene er særdeles like: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT

De svarte også omtrent samtidig, så dette må jo være samme person. Vet ikke hvorvidt det bør være urovekkende eller ei...

--
Utrolig raske og gode svar da! Tusen takk, får inntrykk av at dette er et godt forum!
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by spiderboy »

Det er litt penger å spare, kanskje. Men frakten fra USA vil sikkert bli litt, og evt moms oppå - både for frakt og kost så ender du ikke opp med å spare så skrekkelig mye.
Jeg har testet denne og synes den var fin. Stabil og god å putte med, selv om jeg ikke er noen fan av AGSI-inserten de bruker. Men det er smak og behag.
Er du sikker på at det er 34 tommers lengde du skal ha? Hvis du kjøper i proshop vil du kunne få hjelp til å vurdere hvor lang putteren din skal være. Det kan fort være verdt de ekstra hundrelappene synes jeg. Nå er det jo dessverre ikke alle shopper som tilbyr fitting av putter, og isåfall er det lite poeng i å handle der. Hvis du sier hvor du bor kan sikkert noen på forumet anbefale et bra sted å handle.
Velkommen til golfsnakk :-)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

Godt mulig at denne selgeren har en konto for internasjonale auksjoner og en for kun USA. Det er veldig vanlig å få høyere pris på internasjonale auksjoner siden vi tross alt er villig til å betale mer enn de amerikanske brukerne. Ser at han har solgt en del golfting før - bl.a. Ghost puttere - og andre sportsgreier.

Her er forresten en auksjon med 2011-modellen.

Jeg er enig med spiderboy i det han sier men samtidig vil jeg si at du ikke tar noen stor risk ved å kjøpe en Corza Ghost på internett i 34' lengde.
Instagram @christianfuru
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Jeg bor i Trondheim.

Moms tror jeg jeg skal slippe unna ved at han merker pakken som gave. Har mye erfaring med handel fra USA.

Det med fitting av putter er et poeng. Jeg har testet forskjellige lengder og synes 34" virker som en passe lengde. Forresten meget vanskelig å finne noe annet enn 35" i butikker á la XXL ol.!
Kan være greit å si at jeg er ny innen golf, tok grøntkort forrige sommer. Har lyst på en bedre putter (har en svært dårlig, slitt putter som ikke gir meg særlig god selvtillit :) ), og har hørt mye bra om denne putteren. Liker denne typen putter, men har ikke prøvd akkurat denne. Jeg tenkte at jeg kan gå for en slik om jeg får den til en god pris, så får jeg heller se an puttervalget mitt når jeg blir (mye) bedre, og har en klar formening om akkurat hvilken jeg spiller best med.

Furu: Tror du det vil være verdt prisdifferansen å gå for 2011-modellen? Har den merkbare forbedringer ift. 2010-modellen?
Jeg mener også at risikoen er liten, skulle jeg finne en annen putter jeg liker bedre får jeg vel solgt denne igjen til nogenlunde lik pris. Ser de gjerne går for oppimot en tusenlapp på finn.no.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

Det jeg har lest om 2010 vs. 2011 er altså at inserten skal være litt fastere. Hvis man er typen som liker insert så er det ikke noe problem med 2010-modellen. For dem som vil ha en Corza Ghost men foretrekker puttere i rent stål (som f.eks. Scotty, Cleveland Classic og Bettinardi) så er trolig 2011 litt bedre. Jeg har prøvd 2010-modellen ganske mye i butikk og syns den er helt glimrende. Skal ha en slik selv, har flere på ebaylisten min :D Vet ikke om det blir 2011 eller 2010. Hvis jeg snubler over en 2010 til god pris så tar jeg trolig den.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by Grønne greener »

Hvis 2011 modellen har en hardere insert så ville jeg gått for den.
Jeg skal aldri mer ha en putter med myk insert!
..tror eg
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Hva er egentlig en god pris på fjorårets Corza Ghost nå? Er dette et godt tilbud? http://www.golfwrx.com/forums/topic/468 ... -for-sale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han skal ha $30 i frakt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

$100 er fair pris. Den ser ut til å være i veldig god stand. $30 i frakt er også greit.
2010-modellen falt veldig i fjor men på slutten av året steg prisen igjen. Var faktisk helt nede i $90-95 for en helt ny Corza Ghost!

Jeg har nettopp hatt en treningsøkt med min Corza Ghost 2011. Veldig god putter. To andre som prøvde den ble veldig imponert. Han ene senket to av tre fra 4 meter, den tredje lå på hullkant. Så satt han en på 7-8 meter helt inntil :D
Instagram @christianfuru
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Har store forventninger til putteren!
Kan du nå si noe mer ang. 2011-modellen i forhold til 2010-modellen?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

Nesten identiske. Inserten i 2011 skal være litt fastere/hardere. Inserten er nå helt svart, ikke alle som liker det røde i kantene.
Instagram @christianfuru
golfS
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 10 Apr 2011, 19:05

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by golfS »

Når du sier inserten skal være litt fastere/hardere tolker jeg det slik at de fleste (inkl. deg) i praksis vil merke liten forskjell? :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylormade Rossa Corza Ghost putter

Post by furu »

Jeg sier det fordi det er veldig liten forskjell. Jeg syns 2010 virker litt mykere, 2011 er litt mer "aggressiv".
Instagram @christianfuru
Post Reply