Royal Golf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Royal Golf

Post by spiderboy »

Regner med at en del av nyvinningene er patentbeskyttet, jfr saken mellom Titleist og Callaway om ProV-ballene. Men det er vel ikke fullt så attraktivt å forfølge et lite selskap som selger etterligninger på nett. Produsentene gadd vel ikke engang å anmelde forholdet når mannen bak RG ble tatt for sine falske køller.

Når det er sagt er det vel få som tror at Royal golf-køllene er et bedre produkt enn Callaway eller Taylormade sine køller. Det er strenge toleranser på produksjonen av golfutstyr, og bare å ta en avstøpning av en driver vil ikke nødvendigvis føre til at den får samme trampolineeffekt, COR osv som originalen. Selv om man velger et mykere stål i kopien....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

Bare så det er sagt, Acer er ingen kølleprodusent, men derimot ett av merkenavnene til Hireko.
Golffreak wrote:Synes generelt ikke noe om at de bare kan kopiere hodedesignet ved å lage en støpeform, kopiere materialvalg, kopiere skaftmaterialer/spesifikasjoner, kopiere grep og bare slenge det ut på markedet selv om det er i et annet merkenavn.. Utstyrsfremgangen er drevet av de som driver med en viss forskning og utvikling, og jeg synes klonekøller ikke er noe særlig bedre enn piratkopier.
Utstyrsprodusentene synes det er helt greit, så jeg ser ikke helt problemet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Er litt usikker på om alle utstyrsprodusentene bare synes det er "helt greit", men ingen av oss vet hva de egentlig mener.. Min antakelse er at de ikke har tid og ressurser til å forfølge alle kloningene ift patenter, og at de konsentrerer seg om de andre store OEMene/hovedkonkurrenter. Det er vel også håpløst å ta alle "merkevarene" så lenge kopieringen ikke stopper i Kina. Det gjør det jo ikke mer legitimt selv om det ikke medfører så mange rettslige skritt.. At importørene i Norge ikke sørget for å anmelde piratkopi-salget etter razziaen de hadde sier jo sitt. Regner jo med at de konkluderte med at det hadde vært til liten nytte.

Helt enig i at det ikke bare er å lage en støpeform og produsere samme kvalitet, da det er mange detaljer og produksjonstekniske finesser de ikke nødvendigvis besitter. Med det sagt så produseres jo det meste fra OEMene i Kina, og de "stjeler" jo den kunnskapen som OEMene kommer med.

Jeg mener ikke at det er galt av mennesker å kjøpe klonekøller, men for meg ser det ut som patent- og produktbeskyttelsen er for dårlig. Riktignok er ikke alt patentbeskyttet, da man tross alt ikke kan patentbeskytte en jernkølle som er helt som alle andre køller i markedet. Grensene er litt tvetydige, og f.eks. SGI køller har vel blitt utviklet de seneste årene av de store OEMene. På hvilket tidspunkt er det kopiering eller produksjon av et helt ordinært produkt etter dagens standard? Synes ikke noe om selskaper som kan "sko seg" på andres produktutvikling.. Dette er jo et verdensomspennende problem som gjelder mange bransjer forøvrig.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Royal Golf

Post by Boogieman »

Tja... f.eks. klonemedisiner er livsnødvendige for å holde kostnadene i helsevesenet nede/kunne levere medisiner til u-land, legemiddelfirmaene tar fantasipriser i de x antall årene de får lov til å enerett/patent på det de har brukt FoU på, så kommer røkla og kopierer til en langt lavere pris. Der er det dog mye mer rettslig klartekst i når det er lov til å lage kloner, da denne informasjonen så vidt jeg forstår inngår i patentet.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Legemiddelprodusentene har ganske klare rammevilkår, ettersom deres F&U kan nedbetales innenfor patenttiden så kan de fortsette å forske på nye legemidler. Fantasiprisene kommer delvis av at de må nedbetale F&U, og at de har inntjeningskrav naturligvis. Ingen hemmelighet at mange de legemiddelselskapene tjener gode penger, men de er tross alt med på å uvikle medisin for deg og meg.. De fleste patenter har en tidsbegrensning vil jeg tro, men de som utvikler nye produkter må jo få betalt for den utviklingen de har gjort. Nye golfkøller kommer på markedet som piratkopier og kloner før OEMene i det hele tatt har fått dem på markedet. Fabrikkene i Kina lekker som siler til piratene med mange utro tjenere etc.

Mange golfkunder ønsker originalprodukter og har relativt høy betalingsevne, men mange lar seg også lure ved privatsalg via kanaler som finn.no etc. Klonekøller utgir seg ikke for å være et annet merkenavn (piratkopi), men likevel kopierer de OEM produkter relativt rått.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

Golffreak wrote:Er litt usikker på om alle utstyrsprodusentene bare synes det er "helt greit", men ingen av oss vet hva de egentlig mener.. Min antakelse er at de ikke har tid og ressurser til å forfølge alle kloningene ift patenter, og at de konsentrerer seg om de andre store OEMene/hovedkonkurrenter. Det er vel også håpløst å ta alle "merkevarene" så lenge kopieringen ikke stopper i Kina. Det gjør det jo ikke mer legitimt selv om det ikke medfører så mange rettslige skritt.. At importørene i Norge ikke sørget for å anmelde piratkopi-salget etter razziaen de hadde sier jo sitt. Regner jo med at de konkluderte med at det hadde vært til liten nytte.

Helt enig i at det ikke bare er å lage en støpeform og produsere samme kvalitet, da det er mange detaljer og produksjonstekniske finesser de ikke nødvendigvis besitter. Med det sagt så produseres jo det meste fra OEMene i Kina, og de "stjeler" jo den kunnskapen som OEMene kommer med.

Jeg mener ikke at det er galt av mennesker å kjøpe klonekøller, men for meg ser det ut som patent- og produktbeskyttelsen er for dårlig. Riktignok er ikke alt patentbeskyttet, da man tross alt ikke kan patentbeskytte en jernkølle som er helt som alle andre køller i markedet. Grensene er litt tvetydige, og f.eks. SGI køller har vel blitt utviklet de seneste årene av de store OEMene. På hvilket tidspunkt er det kopiering eller produksjon av et helt ordinært produkt etter dagens standard? Synes ikke noe om selskaper som kan "sko seg" på andres produktutvikling.. Dette er jo et verdensomspennende problem som gjelder mange bransjer forøvrig.
Hva med Newport 2? Det er jo en blåkopi av Ping Anser. Det er en bransje hvor alle kopierer alle, og det er ytterst få patenter. Wishon var de første med .83 COR i en FW i 2005, i år kommer Adams og sier at de er først. Lowpro hadde hvite drivere for 5-6 år siden, år er det plutselig et gjennombrudd fra Taylormade. Profound lagde et siktesystem som ingen hadde sett før, det tok få måneder før Cleveland hadde et som var helt likt. Det var en produsent på 90-tallet som lanserte en driver med justerbar hosel, i fjor var vel det også en "banebrytende" nyvinning fra de store OEM-ene.

Utstyrsprodusentene hadde sluppet mye av disse problemene om produksjonen hadde vært i et annet land enn Kina, for alle vet at der jobbes etter litt andre metoder enn i resten av verden. Ved å produsere der så aksepterer de følgende av det, og økt profitt på køllene veier høyere enn frykten mot piratkopier.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Mye sant der Veggiss. Som jeg nevnte så er grensene for når det er kopiering litt uklare, og selv om OEMene har relativt mange patenter så er det ikke alt som kan registreres. En hvitfarge på kølla kan neppe patentbeskyttes for å si det slik... Mener likevel at det er litt forskjell på de produsentene som selv driver F&U, men ser at andre også har gjort noe lurt og delvis designer samme produkt. De har likevel noe egenutviklet teknologi i det, eller andre produkter. Et relativt ordinært putterhode som Ping Anser (var jo ikke så ordinært når den kom ut da men..), kunne neppe patentbeskyttes uansett og Scotty Cameron hadde mulighet til å kopiere designet. Vet ikke om de justerbare hosels som OEMene har utviklet er patentbeskyttet, men det er en teknologisk innretning som skulle kunne la seg patentere muligens. Poenget jeg forsøker å få frem er at "kloneselskaper" har som forretningsstrategi å bruke 0, NULL, penger på produktutvikling. Selv om de kopierer produkter som ikke har latt seg patentbeskytte, og således har loven på sin side, så er det jo slik at hvis vi bare hadde hatt sånne selskaper så hadde vi fremdeles spilt med Persimondrivere.. Produktutvikling koster penger! Kopiering kan du gjøre iløpet av en dag, satt på spissen er alt du trenger er en støpeform og stål.. (jernkøller er jo utrolig enkelt å kopiere, bare å gjøre et avtrykk og lese på OEMen sin nettside hvilket stål de benytter..).

Foruten OEMene så brukes det jo betydelig summer i F&U hos komponentprodusentene også. Skaftene har hatt stor utvikling, grep er nesten en vitenskap også med flere materialer og mindre vekt, Wishon og de andre som lager køllehoder designer jo ikke disse på "måfå".. OEMene har vel så mye ressurser at det ikke er noen andre som tør å spesialisere seg på baller alene og ta opp konkurransen?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Royal Golf

Post by Ichbin »

Vel det er patenter ute å går, jeg fikk nettopp ett winn grep i posten. På baksiden står det listet opp 68!! ulike patent koder.
Så at det brukes penger på patenter og utvikling er det ikke tvil om.

Men i mitt ståsted finnes det rom for både kloner og OEM.

Skal inngangsprisen på ett golfsett være 5000,- for ett ok helsett jern. Vil dette automatisk begrense tilgangen til nye spillere. Her har kloner en viktig rolle.
OEM bruker så mye penger på markedsføring, at de rett å slett vil være de mest anerkjente merkene å ha livets rett uansett.

Jeg er selv spent å prøve kvaliteten på Acer sine køller.
Har en kompis som har kjøpt seg nytt jernsett, wedger, driver, hybrider og putter. Total pris på rett over 4000,- inkl Aldilla NV skaft i driver og hybrid.
Jeg selv har en wedge stående til tørk nå, og gleder meg til å prøve den i morgen :D

Har også ett annet byggeprosjekt på en annen wedge som bygges kun på utsende, bilder kommer senere ;)
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Vel, OEMene MÅ jo bruke penger på markedsføring ettersom de både tar kostnadene med å utvikle nye produkter og markedsføre dette ut mot kundene.. Kloneselskapene har relativt beskjeden markedsføring, selger sikkert en god del mindre enn OEMene men har samtidig liten risiko og "skummer fløten" av andres arbeid.. Min antakelse er at OEMene av golfutstyr ikke har ressurser nok til å forfølge alle som kopierer/bryter patenter. De fleste er relativt små selskaper i forhold til hvilke ressurser de hadde trengt til dette, kanskje med unntak av Nike. Kloning av køller medfører at de ikke bryter varemerkebeskyttelsen, men de kan fremdeles bryte patenter.

At inngangsprisen for nye spillere blir lavere rettferdiggjør ikke kopiering/eventuelle patentbrudd.. Det finnes merker som ikke "kloner", men som tilbyr rimeligere utstyr. Hvem som "kloner" og ikke kan jo alltids være en diskusjon sikkert, men det er enkelte som til og med innrømmer at de kloner/kopierer andre merker... (som Royal golf).

Sikkert helt greie køller mye av det, men jeg mistenker at mange patenter blir brutt i denne businessen..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Royal Golf

Post by veggiss »

Samtidig har du f.eks. Hireko. De er et kjempestort selskap, som da med merkenavnet Acer lager køller som er "comparable to..." f.eks. en Callaway modell. Hadde det vært ulovlig, eller brudd på noen patenter etc så hadde rettsapparatet vært involvert for lenge siden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Ang replicakøller golfhandelen solgte. Jeg kjøpte et callaway x20 jernsett for 2 år siden. Fikk det relativt billig, ca. 3500, men det var jo et utgått sett. Men var det slik at alt han solgte var fake? I såfall er jo ikke 3500 for replica av utgått modell noe godt kjøp. Vurderer å selge det, men vil ikke selge det videre om det er fake. Sendte mail til ham, men regner vel ikke med svar.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Det jeg har hørt er at de solgte begge deler - noe viste seg å være falske køller mens noe var ekte. Var de helt nye?
Instagram @christianfuru
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Satt vel ikke noe plast på de som jeg kan huske. Mener han sa han kjøpte det som demoprodukter fra USA. Men kunne vel ikke se at de var særlig brukt. Nå har jeg brukt de godt i 2 sessonger så det har jo vært grei kvalitet selv om det skal vise seg å være fake. Men er jo ikke noe arti å ha fake i baggen, selge fake vil jeg heller ikke gjøre.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Sjekk dette;
The serial numbers for Callaway clubs are located on the heels of their clubheads near the hosel. Please note that the serial number for a set of Callaway irons will only be on the clubhead of the 8 iron. Additionally, at this time Callaway is only serializing the 3 woods and 3H hybrids in our fairway wood and hybrid lines.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Hvis du kjenner/finner noen som har samme køller, og som vet at de er ekte, så sjekk detaljene nøye. Ofte er det mulig å se ørsmå produksjonsglipp på kopiene, da støpeformer etc ikke er like bra som i originalproduksjonen. Var en sak om dette i Norsk Golf ifjor eller noe såvidt jeg husker.

Er vel ganske mange X20 sett i Norge, så burde ikke være så vanskelig å finne noen som har disse køllene..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Takk for hjelp. Ja det er serienummer på 8ern. Jeg får ta å sammenligne med noen. Sendt inn mail til callaway med serienr. Kjett med slike karer.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Vil bare informere om at jeg har fått svar fra golfhandelen. Synes det var veldig bra av de. Han hadde full oversikt over alt jeg hadde handlet, noe jeg må si jeg ikke hadde. De påpekte at det var i hovedsak x-20 settene som det hadde vært problemer med. Siden de ikke var autorisert callaway forhandler var det vanskelig for dem å foreta grundig sjekk av utstyret.
Han tok fult ansvar for det han hadde solgt, selv om de ikke forhandlet det lenger, og 12 mnd garanti for lengst er utgått. Så om det viser seg vanskelig å selge (om det er falsk går jeg ut i fra) var han villig til å gi kompensasjon.

Det her synes jeg var veldig realt av ham. Skal nok ikke se bort i fra at han også ble lurt.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Royal Golf

Post by Golffreak »

Det hørtes jo bra ut:-). Du får finne ut om settet er fake, og hvis det er det så ville jeg nok krevd en kompensasjon for det. I utgangspunktet har du krav på pengene tilbake ettersom varen er ulovlig å omsette og du har blitt lurt. Om han har blitt lurt selv, som parallelimportør, er irrelevant da det er en risiko han må bære når han handler utenom vanlige distribusjonskanaler. Å selge det videre, selv om du skulle informere kjøper om at det er fake selvsagt, er heller ikke så bra da det fremdeles er piratkopier som er i markedet... Vil ikke tro at det er lov for deg å selge dem videre heller, selv om det nok ikke er så mange som kommer til å anmelde deg for det hvis du er ærlig på at det er kopier.. Han bør ta tilbake køllene, destruere de og gi deg pengene tilbake hvis det skulle vise seg å være piratkopier.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Har du sendt mail til Callaway med serienummeret? Eller bare til Golfhandelen? Noen ganger finner man piratkopier med serienummer men det er først den siste tiden dette har blitt et stort problem. Før var dette et sikkert tegn på falsk vs. ekte, altså at det i det hele tatt var serienummer på køllene. At det også er serienummer på riktig kølle i settet er også positivt.
Instagram @christianfuru
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Sendte mail til Callaway for en par dager siden uten at jeg har fått noe svar. Men nå er det ikke så lenge til Callaway turnerer i mine trakter, så da får jeg vel sjekket det.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Post Reply