Mine tanker etter en demodag.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Mine tanker etter en demodag.

Post by AkE »

Har fått testet en del forskjellige køller i dag, og valget har egentlig ikke blitt lettere. Eller hvis jeg skulle gå for sgi køller så hadde valget falt på Wilson Di11, uten tvil. Men hadde tenkt meg noe litt "vanskeligere" nå. Testet Ci9 fra wilson, ok kølle men ga meg ikke det lille ekstra. Tm Burner 2.0 skuffet meg faktisk, helt grei den også men ikke det lille ekstra her heller. Testet også Titleist AP1, mest for moro skyld siden den ikke egentlig var med i vurderingen min, og jeg likte den veldig godt, nydelig kølle å slå med rett å slett. Men manglet litt lengde i forhold til vinnerne (for meg) i testen min. Razr X tour er helt rå, kan egentlig ikke si noe negativt om den, har også fått tallene for tilpassing (kjekt å ha ;) ) Men den største overraskelsen var absolutt Cobra S3(ikke max), den kan også egentlig bare beskrives som helrå og sykt lang, kanskje testens absolutt lengste for min del, absolutt nydelig å slå med. Prismessig er jo S3`en også litt snillere enn Razr X tour, men valget er ikke lett uansett. Det står uten tvil mellom s3 og razr x tour, "hvis" det blir handel så står det mellom de to og da får det bli litt mer testing.

Testet også ett par drivere fra Cobra, hadde egentlig ikke tenkt til det men klarte ikke å la være, og den kom best ut for meg var Zl i 9,5* stiff satt til open på det justerbare. Testet også s3 drivern og den var ikke langt bak, men zl var hakket vassere for min del. Men ny driver står ikke på planen.

Tok også å testet ut backstryke putterne fra odyssey og må si at jeg digget blade varianten av den, dart var ikke verst den heller men blade varianten stakk seg frem prestasjonsmessig. Absolutt puttere å teste ut hvis man er i markedet for en ny putter og ikke bryr seg om at det ser litt annerledes ut.

Så har egentlig fått utrettet ganske mye i dag, har fått knust ett par motforestillinger for godt ( Titleist, Callaway og Wilson) Men har egentlig gjort valget bare enda vanskeligere for meg selv.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mine tanker etter en demodag.

Post by furu »

Jeg har veldig lyst til å prøve S3. Har lest mye bra om dem. Cobra skal ha demo på Fana Kirke i slutten av mai så da får jeg nok sving litt med dem. De satser bra på det norske markedet og har en god del bra produkter.

S3 5-PW koster forøvrig 2.700,- + mva fra golfstoreeurope.......
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Mine tanker etter en demodag.

Post by AkE »

Jeg syns S3 var helt supre iallefall, det var ikke en verst pris.. Blir jo halve prisen av Razr Tour køllene. Tror de skulle ha 4200 for 5-aw i Norge jeg. Og 6300 for callaway køllene, kunne fått 10% hvis jeg handlet i dag. Da vil jeg si at du får vannvittig mye for pengene hvis en går for s3 køllene.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Post Reply