Mgolf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Mgolf

Post by furu »

Mgolf gjenoppstår :D Golfshopen har gitt merket nytt liv og kommer med mange interessante køller. De har sendt meg noen for testing;
- to drivere med Aldila RIP og NVS skaft
- to wedger
- 5, 7 og PW i SGI jernsett
- 3 wood
- hybrid

Førsteinntrykket er basert på bilder men det ser veldig bra ut. Aldila grafittskaft og Golf Pride MC grep er veldig bra :D
Testene kommer på bloggen min. Mottar køllene om noen dager så første test kommer om ca.10 dager.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder. Køllene kommer snart i nettbutikken til Golfshopen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Image
Image
Image
Image
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Mgolf

Post by veggiss »

De har vel bare kjøpt rettighetene til merkenavnet fra konkursboet?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Stemmer det.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Mgolf

Post by veggiss »

Har de gjort noen egen R&D eller er dette "Royal Golf-køller" med MGolf-logo?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Inntrykket er at de ligger på et litt høyere nivå. Valget av grafittskaft - Aldila RIP og NVS - sier litt om det. Etter det de sier så har de også sjekket markedet i tillegg til egen erfaring om hva spillere vil ha.

Tror bagen på bildet også kommer.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Mgolf

Post by spiderboy »

Får håpe de lager bra saker. De gamle m-golf køllene er virkelig bra saker. De satset knallhardt, med Swix-skaft (visstnok cutting edge den gangen) og full linje med alle køller. Det ser dessverre ikke ut som de viderefører noe av den gamle designen. Gamle m-golf både så bra ut og var knallgode køller. Som Veggiss håper jeg de ikke kjører Kina-ræl med norsk navn....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mgolf

Post by mciljoy »

Jernene minner om de gamle Big Bertha køllene og woodene er vel inspirert av Titleist 910-serien. Wedgene så ganske classy ut.

Men hvorfor setter alle kølleprodusenter intetsigende navn som "Speed" på køllene sine?? Ser jo helt latterlig ut. De store køllemerkene gjør det jo også og det er jo bare harry!?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Er litt rart dette med navnene. De mindre merkene kaller dem Speed og lignende navn og da virker det litt harry ja. Men når Callaway kaller en driver Octane. Eller Diablo. Eller Razr. Det er jo like harry men vi reagerer ikke så voldsomt på det? Kanskje de skulle startet en serie, gitt den første køllen en betegnelse og beholdt navnet for å vise at det har kommet en ny bedre versjon. Kunne stjålet Callaways bokstav-ide med X og kalt jernserien Z? Z20, Z30 osv? En driverserie som heter B hadde jo vært greit; B32, B52 osv.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Mgolf

Post by stianm »

Når Mgolf kom på markedet fikk de gode tilbakemeldinger, ikke minst p.ga det Swix produserte skaftet deres. Robert Karlsson spilte med Mgolf køller bl.a. Hvorfor Mgolf gikk ad undas vet jeg ikke, men det var trist. Mgolf køllene fikk gode tilbakemeldinger fra alle kanter.

Nå fikk jeg i nostalgiens navn lyst til å glane litt på M golf Classic settet mitt..Pene er de!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Mgolf

Post by Friedman »

Jepp, både Karlson og Per Haugsrud spilte mgolf.

Mener å huske prisene var ganske stive eller?
No laying up
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Mgolf

Post by stianm »

Jau, mener å huske det samme. Når jeg kjøpte mitt sett, i 2001 så betalte jeg 7K for Mgolf Classic grafitt. Kanskje ikke i drøyeste laget det, men tour settene kostet nok pent over 10. Men den gangen så var vel ikke det egentlig så uhørt på et jern/grafittsett ?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mgolf

Post by mciljoy »

furu wrote:Er litt rart dette med navnene. De mindre merkene kaller dem Speed og lignende navn og da virker det litt harry ja. Men når Callaway kaller en driver Octane. Eller Diablo. Eller Razr. Det er jo like harry men vi reagerer ikke så voldsomt på det? Kanskje de skulle startet en serie, gitt den første køllen en betegnelse og beholdt navnet for å vise at det har kommet en ny bedre versjon. Kunne stjålet Callaways bokstav-ide med X og kalt jernserien Z? Z20, Z30 osv? En driverserie som heter B hadde jo vært greit; B32, B52 osv.
Ser poenget, men for min del synes jeg "Superfast" og "Razr" er like tacky som "Speed". Synd de (nesten) alltid må ødelegge fine køller med sånne håpløse navn over hele køllehodet
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Jeg har fått demokøller og startet litt testing. En meget god spiller har fått låne med både Mgolf wedgen og Royal Golf RG20 på banen. Førsteinntrykket mitt er veldig bra. Mange på rangen som kommenterte at driveren i matt svart så meget bra ut.
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Mgolf

Post by Knut »

Jeg synes det er nitrist at MGolf er blitt et nytt Olyo,Acer eller RoyalGolf - merke.
Like trist som at MacGregor og RAM er forsvunnet fra stjernehimmelen.
Thom
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 14 May 2011, 12:47
Hcp: 6

Re: Mgolf

Post by Thom »

Kanskje du skulle prøvd køllene først, Knut?

Og ikke bare bruke forumet her som din egen markedsplass, ref onlinegolf reklame!
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Mgolf

Post by Knut »

Fett å si. Kanskje 10% av mine poster er reklame.

Jeg ser at køllene kommer med kjipe stålskaft.
Holder for meg.

Og jeg mener seriøst at det er synd at MGolf som var superkvalitet og meget flotte køller nå skal være et billigmerke.
Samme som RAM og MacGregor.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Mgolf

Post by veggiss »

Thom wrote:Kanskje du skulle prøvd køllene først, Knut?
Det er jo sant som han sier da. MGolf ble utviklet i Skandinavia. Design etc ble også gjort her. Nå består utvklingen i å titte i en kinesisk katalog, finne passende hoder, og be en foundry støpe de med MGolf logo.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Mgolf

Post by kevin »

Noen som kan komme med litt mer info om hva som skjedde med Mgolf etter at de flyttet produksjonen fra Holmestrand til Sverige? Fant denne saken om det fra 2004, men hva skjedde etter det?

Har ikke helt fått det med meg.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mgolf

Post by furu »

Kan vi prøve å unngå å være så voldsomt nedlatende, overdrevent skeptiske, negative og allvitende om utstyr vi ikke har hverken prøvd eller sett i levende live? Kan veggiss og Knut si noe som helst om hva som faktisk er forskjellen på Mgolf i dag og før? Kan de peke på konkrete punkt som er negative? Eller er det bare generell holdning til produktet?

"Designet og utviklet i Skandinavia" - Hva i all verden har nå det å si for produktet?

Royal Golf og Mgolf er ikke dårligere enn det man får i helsettene fra f.eks. TopFlite og Wilson. Hvis norske butikker selger disse settene fordi de selv mener at de er bra for nybegynnere så må de rett og slett bare akseptere RG og Mgolf. I mange tilfeller er produktene deres faktisk bedre enn helsettene. RG og Mgolf tilbyr bra produkter til god pris og dette er positivt for norsk golf. Noen vil i disse tider sikkert verne om sine egne interesser, jeg ser det fra utsiden og opplever at folk er fornøyd med å kjøpe billig og bra utstyr.

I testene på bloggen min vil forskjellene i forhold til dyrere køller nevnes. Jeg må understreke at det ikke er bare meg selv som tester. Ta f.eks. RG og Mgolf wedgene som nettopp har vært til test (sistnevnte kommer på bloggen om noen dager), begge disse har vært ute på banen med to av de beste unge spillerne på Fana.
Instagram @christianfuru
Post Reply