Dårlig dekning av Titleist Tour

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by furu »

Landets beste juniorspillere var på Meland i helgen og spilte Titleist Tour.

Vetle Marøy vant med imponerende 71-74-75, altså +1 etter tre runder. Også Kristoffer Ventura endte på +1, regner med det ble omspill. Daniel Jansen ble nr.3 med +2.
Maria Tønnesen vant jenteklassen på +7 foran Annette Lyche og Marthe Wold på +8.
I det hele tatt var det veldig mange imponerende runder denne helgen.

Og hvordan var så dekningen fra "golfmedia" når de beste juniorene spilte;
- Norsk Golf :arrow: ikke et ord
- Golfnews :arrow: ingenting
- Golferen :arrow: like mye som de andre
- NGF :arrow: skriver følgende (lite imponerende)
Titleist Tour: Marøy og Tønnesen best på Meland

Vetle Marøy fra Bergen GK og Maria Tønnesen fra Grimsatd GK vant tredje runde av Titleist Tour 26.- 27. juni.


Se endelig resulatetliste HER
- Golfsiden :arrow: ros til AR som faktisk skriver litt

Alt i alt lite imponerende. Noen vil kanskje si at jeg skulle tatt turen ut men enmanns hobbysider er ikke de første jeg tenker på når det kommer til dekning av våre største håp for fremtiden. Denne manglende dekningen er gjerne ikke overraskende men allikevel skuffende? Som nevnt i annen tråd må vi ta et tak selv og få opp status på turneringer her i Norge. Mer oppmerksomhet fra våre egne talerør skulle bare mangle. Vi har ingen rett til å skrike på NRK, TV2 og store aviser når vi ikke klarer å gjøre en halvgod jobb selv.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by kevin »

Ser ikke ut til å være mye dekning av Titleist Tour på Fana i helgen

Unge Marøy imponerte med 67 slag i går og han spiller bra i dag og, er -2 etter 12 hull. Han er i klar ledelse foran Gjesteby fra Drammen.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by Grønne greener »

Marøy har spilt veldig godt i dag, ja.
De spilte ikke i går. To runder i dag og en i morgen. :)
Jeg har vært fore-caddy på hull 6 i dag. I morgen skal jeg ha med meg stol!
Trenger sikkert paraply også for det har regnet litt nå i ettermiddag og da stopper det vel ikke før ut i juni engang? 8-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by kevin »

aha, leste bare at det var spillt 1 runde tidligere,tenkte det var i går. Har de gitt seg for dagen nå? livescoren har ikke vært oppdatert på ca.40min
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by Grønne greener »

Skal vi se.. jeg gikk fra hull 6 ca. kl 15.00. Da var første flight på vei opp til tee.. tenke regne gruble
Noen burde ihvertfall være være ferdige nå.
Tar det som en selvfølge at de ikke har stoppet pga litt regn. Men det var kanskje noe torden i luften.
Står ikke noe på forsiden til fana (fanagolf.no).
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by furu »

Jeg har jobbet litt som ufrivillig i dag. Det lynte og tordnet litt for kort tid siden og spillet ble blåst av. De sjekket værmeldingen (ringte, ikke bare sjekket yr.no) og det er meldt ustabilt vær de neste to timene. Spillet gjenopptas i morgen og andrerunden blir altså spilt ferdig. De spiller kun 9 hull på sisterunden, slik jeg tolket det grunnet reiseplaner for deltakerne.

Vetle Marøy ligger veldig godt an.

Jeg skal prøve å ta noen bilder og kan også få noen av Fanas offisielle bilder. Kommer i tilfelle både her og på bloggen min.
Instagram @christianfuru
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by TomShanks »

NG.no er ute med en liten sak om det nå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by kevin »

Bra det. Marøy var -5 frem til hull 7(startet på hull 10) men fikk en 8`er på par 3 hullet og kastet bort mye av kjempeledelsen. Men han har 5 slags ledelse fortsatt nå etter runde 2 og han roter ikke bort det på de 9 hullene i finalerunden
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by Knut »

Nå sier ryktene at 3.runden er kansellert.
Hva i ALLE dager er det som skjer? Dette ble jo en skandaleturnering.

Synd for Fana GK som har gjort en kjempejobb.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by kevin »

Fra Titleist tour`s FB side:
Turneringskomiteen for Titleist Tour på Fana Gk har bestemt at runde 3 blir kanselert.
Og resultatet for turneringen vil bli etter 2 fullførte runder, dette pga at spillerne skal spille under like forhold i oppsett av starthull og vi hadde ikke klart å få alle spillerne igjennom i forhold på tid til bl.a. hjemreiser osv...
Premiesermoni vil bli avholdt på klubbhuset kl. 12:00
Mvh TD Kay Harlem.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by furu »

Dette er litt krise. Jeg kan ikke helt forstå avgjørelsen. At det føles og er urettferdig at noen måtte spilt back og noen front nine er helt greit. Hvis man kun spiller ni hull kan man ikke dele det opp på denne måten. Jeg sitter her og tenker at det må være en eller annen måte å løse det slik at alle spiller de samme hullene. På denne linken ser dere hvordan de satt opp 3.runde. I stedet for å spre det på denne måten kunne de sendt jentene ut på front nine og guttene på back. Eller? Hvis man sender ut guttene på #10 kl.10 og de spiller 10-18 så hadde de vært ferdig kl.12.30. Nå avlyser de for å ha premieseremoni kl.12.

Det er utrolig kjedelig dette siden vi har hatt veldig bra vær de siste ukene. Klubben har jobbet hardt for å lage et bra arrangement og fikk veldig gode tilbakemeldinger fra spillerne.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by Grønne greener »

Knut: det var ikke en skandaleturnering.
Det var riktig å avblåse i går pga lyn og torden.
Slik jeg ser det burde de startet tidlig i dag for å fullføre gårsdagens runde og så spilt 3. runden til ca. riktig tid. Evt. kun 9 hull.
Hvis jeg har forstått det riktig så er det forbundet som ikke godtar en slik avvikling. Det står visstnok ett eller annet i statuttene for turneringen. Jeg vet ikke sikkert!
Uansett mener jeg det ville blitt feil hvis turneringen skulle blitt utsatt på finaledagen. Mange av juniorene ville da brutt turneringen for å komme seg hjem i tide.
De skal sikkert tidlig opp på skole og da kan man ikke kreve at de evt. skal booke om flyet og komme hjem etter midnatt. Det var også noen som kom østfra med bil...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by furu »

I andre idrettsgrener er det ikke uvanlig at utøvere på topp nasjonalt nivå faktisk får en fridag fra skolen dersom det er nødvendig. Da tenker jeg på kampsport, turn, sykling, ski, friidrett, bordtennis og håndball, det er de eneste jeg har kjennskap til når det kommer til dette.

Selve turneringen var veldig bra avviklet. Alt var supert og tilbakemeldingene var gode. Det som kan kalles en mini-skandale er at dommere/representanter for forbundet tar en beslutning som åpenbart gikk mot reglene for avvikling av slike turneringer. Det er jo litt merkelig.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by kevin »

Hvis man deltar i denne turneringen og forventer å kunne reise hjem kl.14 på søndagen med det startfeltet, så har man vel litt problemer med matematikken. Hjemreise alt annet enn før kl.16 er jo idioti å bestille/planlegge

Dessuten kunne de vil sendt ut folk enda tidligere i dag? Det er jo tidlig lyst
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by furu »

Med soloppgang kl.05.00 så kunne de nok begynt tidligere ja.

Jeg vet ikke helt når de hadde beregnet å reise hjem men jeg er virkelig forundret over dette. Hvis de hadde startet 3.runde kl.10.00 så burde de være ferdig før kl.15. Da kunne de reist hjem med bil kl.16. Er jeg helt borte vekke nå? Virker det fullstendig ufornuftig?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dårlig dekning av Titleist Tour

Post by Kaffekannen »

Enig med kevin. Flesland er faktisk 5 minutter unna og det går fly utover hele kvelden. Bra at Fana fikk gjennomført en god turnering, men den avslutningen gir en bismak.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply