Generalsekretær

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Generalsekretær

Post by kevin »

Tor-Anders Hansen er den nye generalsekretæren. Les pressemeldingen fra NGF

Jeg har ingen peiling om det er et bra valg eller ikke, men legger merke til at de rekrutterte internt. Han er utviklingssjef i NGF
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by furu »

Sikkert en flink fyr. Det som kan bli et problem er at han er en "del av systemet". Hvis det skal fikses feil så må det erkjennes at han selv gjerne har gjort feil. Og folk han har jobbet med i mange år. Og på toppen av det hele så skal vel (hvis jeg ikke husker feil) den gamle generalsekretæren fremdeles jobbe i NGF. Blir det for vanskelig for Hanssen å gjennomføre endringer selv om han gjerne vil?

Fint intervju på Golferen.
Instagram @christianfuru
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Generalsekretær

Post by ZPaaMaken »

Det er sikkert gode grunner for å rekruttere internt. Som det sikkert også ville vært for å rekruttere eksternt. Tor-Anders Hanssen har lenge vært en het kandidat, og når de valgte å gå løpet med internt opprykk, så finnes det ingen bedre innen NGF-systemet.

De første uttalelsene fra han tyder på ydmykhet, åpenhet, toleranse og vilje til forandring. Det er en god start!
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Generalsekretær

Post by Smilende Sam »

Som sagt på et annet nettsted;

Han er ansatt og skal få sjansen til å bevise. Det er det klare utgangspunktet. Beslutningen er tatt og da er det alt for negativt å ikke gi ham sjansen.

Jeg er som noen andre skeptisk til internrekruttering i et skakkjørt forbund (særlig i lys av at Berg blir sittende i forbundet). Du skal være mer enn tøff for å få snudd skuta når den forrige kapteinen sitter på en krakk ved siden av roret og du selv har vært med på å bestemme kursen de siste 7 årene. Når det også ryktes at det har vært andre interne kandidater i "finalen" så blir det ikke enklere.

Uansett; jeg håper dette er et godt valg og ønsker ham lykke til!

...og så kan jeg legge til etter å ha lest intervjuet med ham at det er undertoner i det han sier som virker bra, men at jeg gjerne skulle visst hvordan han tenker rundt golf som idrett.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Generalsekretær

Post by kevin »

Ja, man får vel bare vente og se om det skjer noe nytt. Er relativt enkelt å gi et godt første-inntrykk gjennom et intervju. Men han må få sjansen til å vise seg fram, og det er vel fortsatt en stund til 1.januar også så man må være tålmodig
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Generalsekretær

Post by CharlieB »

Jo, det vil nok ta litt tid før vi ser at noe blir annerledes, det er som andre har sagt en stund til 1. Januar. I tillegg til at det sikkert tar tid før eventuelle endringer har effekt. Må si at jeg synes det var interessant det sitatet som var i pressemeldingen:

Tiden da mennesker stod i kø for å begynne med golf er over. Skal vi lykkes i fremtiden, er det helt sentralt at vi ivaretar og utvikler den enkelte golfer. Det krever hardt arbeid av alle, NGF, klubber, baneselskap og trenere, sier Hanssen.

Det er vel enighet om at det er viktig å rekrutere nye golfere, men det må da være minst like viktig å få de 50% som bare har "grønt kort" til å spille mer og etablere hpc.
Post Reply