Nettbutikker - utenlandske og norske

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Riktig at de trekker fra moms på 17.5% ja. Du skal betale 25% av varen+frakt.

Så skal du betale 10.5% tollavgift for klær. Denne er de ikke like ivrig etter å bruke. Sjelden jeg har betalt dette på klær.

Fortollingsgebyr på 108,- kommer i tillegg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Solaar »

Ok, men akkurat her blir jeg litt forvirret:
furu wrote:Riktig at de trekker fra moms på 17.5% ja. Du skal betale 25% av varen+frakt.
Blir dette riktig: En vare koster 1000,- og frakten er på 100,-

Jeg skal trekke fra 17.5 % på varen, dvs da er prisen 825,-

Så skal jeg betale norsk moms på 25 % av varen (825,-) + frakt (100,-) - dvs 25 % av 925,-

Da blir prisen 1156.25 - stemmer det?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Det stemmer. Dersom det er klær skal du også betale 10.5% av 825,- som varen koster. Men dette skjer som sagt sjelden.
Instagram @christianfuru
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Tajkern »

Bestilte nettopp Nike SQ jernsett, Callaway reisebag, TM R9 og Nike Victory Fairway woods fra onlinegolf.co.uk. Dette kostet tilsammen 6033kr. Men jeg fikk rabatt på rabatten så når jeg kom til kassen trengte jeg kun å betale 5116 kr :-)

Denne sida må vel være av den bedre når det gjelder golf utstyr? I tillegg er det fri frakt siden jeg handlet for over 500 pund.

Har fra før handlet putter fra denne sida, og det gikk som smurt. Har bare positive ting å si om http://www.onlinegolf.co.uk.
Kan sterkt anbefales!

Mvh
Tajkern
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Procli »

furu wrote: Tar med noe selgere på ebay.

The Putterman
En klassiker, "alle" handler hos ham. Ikke regn med kundeservice her, de svarer aldri på mail. Får sikkert 1000 hver eneste dag så det er forståelig.
Gode priser, grei frakt. Vareutvalget varierer etter hva de får tak i. En del demoprodukter til veldig god pris. Disse er oftest som nye.
Gikk for Callaway BB Diablo 3w og 5w (begge i draw) hos puttermannen.
Fikk de 2 køllene for tilsammen 108 $ (51+57) på auction hos han, syns det var en fin pris! :)

Frakten var på
UPS Worldwide Expedited (Varies): US $55.00
USPS Priority Mail International (Varies): US $40.00

Jeg regnet jo med at han kunne sende begge køllene for 50 $ (eller 40 $ for USPS), men neida :x
Gikk inn på "See discounts" så står det Save up to $25.00 on shipping when you buy additional eligible items from timtheputterman., så jeg må ut med 85 $ i Shipping & handling (blodpris) - er ihvertfall den prisen som kommer opp når jeg skal betale.

Jaja, ble vell en grei totalpris på de 2 køllene! :)

Nytter det å Requeste total from seller?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Du får garantert ikke begge køllene for fraktprisen av en, selv om det sikkert ikke koster mer for ham å sende to. De legger inn "gebyrer" i disse kostnadene; kartong, tape, reise til postkontor osv. Putterman er umulig å få svar fra. Jeg har prøvd mange ganger, de svarer ikke på mail. Mottar sikkert enormt mange henvendelser hver eneste dag.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Procli »

Den er grei.
Takk Furu
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Procli »

Forresten - hva er forskjellen på de 2 fraktmåtene? (hva i påkkern betyr Expedited? :? )

UPS Worldwide Expedited (Varies): US $55.00
USPS Priority Mail International (Varies): US $40.00

UPS leverer på døren? Hvis de gjør det, kanskje jeg burde få den levert hit på jobben (så slipper dama å si "ENDA en golf kølle?" :lol: )
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

UPS tar noen få dager og som du sier leverer de på døren. USPS Pri. er uten sporing og tar fra fem til veldig mange dager.

Tapatalk!
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by kevin »

Har brukt 3balls.com noen ganger. Dukker ofte opp svært gode tilbud der. Har endel brukt utstyr også. Bestillte nylig en 3wood til meg selv og en baffler hybrid til fruen i huset. Frakten kommer på 47$ med fedex
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Procli »

Der fikk jeg sannelig 2 mailer;

1. Køllene er sendt
2. Putterman har overført 35 $ tilbake til min PayPal konto, som betyr at jeg fikk begge køllene for 50 $ frakt... me like! :)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Utrolig :D Det tror jeg er ganske enestående!
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by Procli »

Kanskje han mente jeg fortjente det! ;)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
WeAreLeeds78
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2011, 20:05
Hcp: 25
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by WeAreLeeds78 »

furu wrote:
Solaar wrote:Er det noen som vet om noen utenlandske nettbutikker som trekker fra moms? Litt kjipt hvis man må betale moms både der man kjøper produktet og når det kommer til Norge ...
Golf Store Europe trekker fra. Uten at jeg kan nevne det her og nå så er det også andre som gjør det men man ser det ikke alltid på prisene før man går til betaling. På European Tour sin butikk blir totalen oppdatert når man velger frakt til Norge.
Ja, dette var jo stregt tatt min første post her på forumet. Kanskje ikke så rart at den dreier seg om utstyr. Det er jo ofte det som trekker en stakker rundt omkring på nettet for å titte og vurdere forskjellige måter å blakke seg på. Men denne GolfStoreEurope virker da unektelig ganske så bra? Ferdig fratrukket moms, som du sier furu, og i tillegg med en gratis customfitting. Det lønner seg jo nesten å ta en customfittingtest hos Losby eller Golflink og så bestille settet herfra etter de specs man kommer fram til?
Eller er det noe jeg ikke tenker over her som gjør det dumt? Bortsett fra at Losby eller Golflink setter mer pris på at jeg kjøper gjennom dem selvfølgelig.
Et titleist AP2 sett med project x etc til ca 3500 ink frakt? Så legger man til moms og toll og det er fortsatt akseptable ca 4500? Høres da meget bra ut spør du meg, men hva vet jeg.

Eller er det andre nettbutikker som er enda bedre?

Takker for evt svar
I Ogio Grom bagen:
Driver: Nickent 4DX
Hybrider: Cleveland Mashie 20,5gr, Callaway Diablo Edge 24gr
Jern: Titleist AP2 710 m/Project X Rifle 5,5 (litt drøye for en høy-hcp'er som meg)
Wedger: Titleist Vokey SM 54/11 og 58/08
Putter: Odyssey White Hot XG
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Velkommen Leeds :D

GSE har noen veldig gode priser, det er det ikke tvil om. Vær forberedt på at det kan ta veldig lang tid å få varer de ikke har på lager. Jeg ville faktisk sendt mail før jeg bestilte for å sjekke om de faktisk har varen inne.

Problemet med testing lokalt og kjøp på nett er selvsagt rent moralsk. Er det riktig? Jeg er ikke i en posisjon der jeg kan kjøpe mye utstyr lokalt. Jeg må handle på nett for å spare litt. Prøver å begrense testingen min hos lokal forhandler siden jeg ikke vil at de skal tro jeg gjør det med hensikt å kjøpe på ebay. Det er helt opp til hver enkelt hva man gjør.

Apropos ebay, du kan sjekke om noen har bra pris på AP2 for tiden. Hvis du skal ha spesielle spec så ligger det kanskje noe for salg. Kommer ny modell i november så det er mulig at prisene faller litt (selv om Titleist normalt holder seg veldig godt i pris).
Instagram @christianfuru
WeAreLeeds78
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2011, 20:05
Hcp: 25
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by WeAreLeeds78 »

furu wrote:Velkommen Leeds :D

GSE har noen veldig gode priser, det er det ikke tvil om. Vær forberedt på at det kan ta veldig lang tid å få varer de ikke har på lager. Jeg ville faktisk sendt mail før jeg bestilte for å sjekke om de faktisk har varen inne.

Problemet med testing lokalt og kjøp på nett er selvsagt rent moralsk. Er det riktig? Jeg er ikke i en posisjon der jeg kan kjøpe mye utstyr lokalt. Jeg må handle på nett for å spare litt. Prøver å begrense testingen min hos lokal forhandler siden jeg ikke vil at de skal tro jeg gjør det med hensikt å kjøpe på ebay. Det er helt opp til hver enkelt hva man gjør.

Apropos ebay, du kan sjekke om noen har bra pris på AP2 for tiden. Hvis du skal ha spesielle spec så ligger det kanskje noe for salg. Kommer ny modell i november så det er mulig at prisene faller litt (selv om Titleist normalt holder seg veldig godt i pris).
Takk for det, og takker for svar. Ja det er faktisk noe med det moralske jeg ikke liker heller. Jeg vil gjerne støtte de som bygger og golfrelaterte bedrifter og satsinger så jeg gjør det gjerne, og har i grunn kjøpt alt jeg har i Norge i proshoper etc, så jeg har ikke "juksa" hittil. Samtidig blir det straks ganske så dyrt når man ser på enkelte jernsett og annet. Men jeg leste flere steder også, nå etter at jeg skrev første innlegget, at mange hadde erfaringer med at det tok tid pluss annet kjas fra denne butikken. Nei jeg får se. Kjenner jeg meg selv rett, sparer jeg en måned til og kjøper noe fra leverandørene i Norge. Ja, det kommer jo nye titleist sett også, men neppe før til våren i Norge kanskje. Skulle gjerne hatt dem i vinter til trening :) vi får se. Takk igjen for svar
I Ogio Grom bagen:
Driver: Nickent 4DX
Hybrider: Cleveland Mashie 20,5gr, Callaway Diablo Edge 24gr
Jern: Titleist AP2 710 m/Project X Rifle 5,5 (litt drøye for en høy-hcp'er som meg)
Wedger: Titleist Vokey SM 54/11 og 58/08
Putter: Odyssey White Hot XG
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

Det er lov å gjøre det og noen ganger er det slik man må gjøre det. En "løsning" kan være å gå et sted der de tar betalt for fitting. Da får man muligens ekstra god fitting og i hvert fall ikke dårlig samvittighet :D
Instagram @christianfuru
leire
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2011, 11:05
Hcp: 4
Hjemmeklubb: Moss & Rygge

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by leire »

Kom over denne nettbutikken da jeg lette etter nye jern: http://www.feelgolfclubs.com" onclick="window.open(this.href);return false; Ser ut til å ha noen veldig gode priser på enkelte varer. F.eks de splitter nye Mizuno mp-59 og mp-69 jernene til $449. Noe som er halv pris i forhold til andre utenlandske nettbutikker jeg har funnet. I tillegg hevder de at det er gratis frakt til Vesteuropa. Noen som har erfaringer eller handlet fra denne butikken?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by furu »

leire wrote:Kom over denne nettbutikken da jeg lette etter nye jern: http://www.feelgolfclubs.com" onclick="window.open(this.href);return false; Ser ut til å ha noen veldig gode priser på enkelte varer. F.eks de splitter nye Mizuno mp-59 og mp-69 jernene til $449. Noe som er halv pris i forhold til andre utenlandske nettbutikker jeg har funnet. I tillegg hevder de at det er gratis frakt til Vesteuropa. Noen som har erfaringer eller handlet fra denne butikken?
Hei og velkommen leire :D

I den nettbutikken finner du garantert kun falske varer. Ikke kjøp noe der :!:

Det første du sjekker med disse nettbutikkene er hva en Scotty Cameron putter koster. Jeg ofrer høyre lillefinger hvis du noen gang finner en butikk som selger ekte Scotty til $148 :D Jeg har skrevet litt om falske køller på bloggen min og lagt ut en del nettbutikker som selger falske køller. De skifter ofte navn så listen er ikke oppdatert. Du finner den her.

Viktige kjennetegn;
- Selger drittbillig Scotty Cameron
- Har nyhetene før de egentlig er i butikk
- Har alltid live hjelp, gjerne med et eget vindu som popper opp
- Kjører realistiske priser på noen få produkter for å virke troverdig
Instagram @christianfuru
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Nettbutikker - utenlandske og norske

Post by oddbjarne »

Om du skal handle klær og annet småplukk, så ta turen innom http://www.function18.com/.
Makan til service skal man lete lenge etter, prisene er heller ikke så stive.

Kjøpte bag, paraply og div for litt siden. Ca. 30min etter at jeg hadde betalt (PayPal), så sendte jeg en mail om å få returnert britisk MVA. 20min senere var MVA satt tilbake til min konto. 3 dager etter var pakken på postkontoret.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
Post Reply