Planer om golfreise i 2011?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

Sykt som jeg gleder meg til Irland turen nå.
Bare 19 dager igjen og kan nesten ikke vente til det står 16.september på kalenderen.

Men dagene kommer fort og har mye å rette opp på golfsvingen :)
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by stianm »

Husk reisebrev fra Irland. Det står på lista over steder jeg vil golfe :)

For egen del nærmer det seg avreise til Orlando. Da blir det spill på ett knippe gode baner, som topper seg med spill på Panther Lake og Crooked Cat på Orange County National. Dagene kan liksom ikke gå fort nok nå!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by furu »

Vet ikke om jeg har lov til å si det..........men det kommer masse info om Irland i et nummer av iGOLF. Jobbes med det nå.
Instagram @christianfuru
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

Å fy faen som jeg gleder meg folkens. Irland here I come. Friday cant come faster...

Sjekk ut siden vår og reiseprogram: http://www.backtobasic.co/index.php?cat ... ticleid=38" onclick="window.open(this.href);return false;

K-Club
Image

PGA The Heritage
Image

Palmerstown House Golf
Image
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by furu »

Håper du får en strålende tur oka :D

Jeg har oversatt en haug med artikler om Irland for magasinet iGOLF. Får vanvittig lyst til å reise når jeg leser om irsk gjestfrihet og utrolig flotte baner.
Instagram @christianfuru
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

furu wrote:Håper du får en strålende tur oka :D

Jeg har oversatt en haug med artikler om Irland for magasinet iGOLF. Får vanvittig lyst til å reise når jeg leser om irsk gjestfrihet og utrolig flotte baner.
Takk for det. Gleder meg til å lese artiklene.
Synd de ikke kommer før vi reiser.

Har du selv spilt noen av de banene vi skal spille og står det noe om dem ?
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by furu »

Anders Kolberg - som er mannen bak iGOLF - har vært på tur og spilt noen baner. Er usikker på hvilke. Du kan kanskje poste et spørsmål på facebooksiden til iGOLF.
Instagram @christianfuru
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

furu wrote:Anders Kolberg - som er mannen bak iGOLF - har vært på tur og spilt noen baner. Er usikker på hvilke. Du kan kanskje poste et spørsmål på facebooksiden til iGOLF.
Supert. Tenkte jeg ikke på.

Posta en melding der nå. Følger de både på Ipaden og Iphone min :)
Golfhilsen
OKA_Woods :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by kevin »

sånne innlegg burde vært sensurert.... :lol:
koheim
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 15 Sep 2011, 11:02
Hcp: 11

Golfreise Irland

Post by koheim »

Hei, dette er min første post, men jeg har vært innom å lest litt tidligere. Jeg har en spesiell interesse i Irland :)

Jeg flyttet (emigrerte) nemlig til Irland for 6 år siden og som "keen" golfer har jeg rimelig god oversikt over Golf her borte. Jeg har spilt ca 45 ulike baner, men kjenner til hva slags standard og rykte de fleste baner i Irland har.
Jeg bor bare 10 minutter fra K-Club, men de eneste gangene jeg har vært der er for å se golf; European Open og Ryder Cup. Jeg har heller ikke spilt The Heritage, men den skal være super (har bodd på hotellet). Palmerstown har jeg spilt flere ganger, og det er en fantastisk bane, skal spille der igjen om et par uker. Den er dimensjonert for å ta imot European Tour og designmessig helt i toppklasse.

Bare en liten digresjon, golf i Irland er veldig forskjellig fra Norge. Her kan du kun endre Hcp i turnering, dessuten spilles det alltid om penger. Derfor først og fremst er Irene mye bedre konkurransegolfere, på alle nivåer, og dette forebygger også juks. Selskapsrunde er derfor et ukjent ord... De har heller ingen sloping så du får egentlig ingen ekstra slag uansett hvor vanskelig banen måtte være (SSS kan gi deg +/-1 eller 2).
Irene er som kjent fantastisk gjestfrie og veldig høflige, og de forventer å bli behandlet med respekt, særlig på og i rundt golfbanene.

Hvis noen lurer på noe angående golf i Irland så kan jeg svare på det meste, eller sende linker til Golf sider og ressurser her borte.

koheim
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

Tilbake fra noen herlige dager i Irland.
Lørdag spilte vi Palmerstown... fantastik bane. Fikk en skikkelig regnskur som varte i 2 min på hull 17. Stod litt under noen trær og klarte oss bra.
Søndag spilte vi PGA The Herritage som var enda bedre..litt kjedelig at de hadde sandet greenene men var ikke noe problem. Fantastisk klubbhus.
K-Club var bare magisk å være på..vi spilte Smurfit og Palmer Course på mandagen. Helt sykt sykt sykt.
Problemet der var at vi fikk utrolig dårlig tid mellom rundene. De hadde dekket bordene med egne menyer og navna våres..men vi hadde ikke fått maten og måtte gå til 2 runde.
Jeg ble igjen for å betale for ølen og forklare situasjon men det var ikke noe problem. De fiksa fader i meg mat ut på runden til oss. På hull 3 kom de med våre biff og pome frites.. :) Vi er kanskje de første som har spist den type mat ute på banen. Og ikke nok med det. Når vi var ferdig med 2 runde stod de og tok oss i mot på hull 18 og vi fikk gratis Ryder Cup bok og K-Club golfhåndkle.

Referat og bilder fra turen vil komme på vår hjemmeside http://www.backtobasic.co" onclick="window.open(this.href);return false; for de som er interessert.

Har en ting å si om Irland. Fantastiske baner og fantastisk service. Maken til folk skal dere lete lenge etter. Norske golfbaner har masse å lære..

Dette var en syk opplevelse :)
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by rroger »

Belek, Tyrkia er en flott destinasjon året rundt. Her finner du mange baner innenfor en 10 minutters kjøretur. Beste prisene er i desember/januar.
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by norrbaggen »

rroger wrote:Belek, Tyrkia er en flott destinasjon året rundt. Her finner du mange baner innenfor en 10 minutters kjøretur. Beste prisene er i desember/januar.
Belek är underbart, särskilt om man gillar 6 timmars rundor, god mat och fina hotell.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by oka »

Turen for 2012 er bestilt :)
3-6 mars går turen til La Finca :)

Om dere ønsker kan dere lese rapport fra Irland turen på http://www.backtobasic.co" onclick="window.open(this.href);return false; og bilder i bildearkivet :)
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by Golffreak »

Belek är underbart, särskilt om man gillar 6 timmars rundor, god mat och fina hotell.
Seriøst? Er det så ille, og mye (treige) folk på banene? Hadde jo håpet å få klemt inn 36 hull noen dager :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by Seve »

Ja, det er helt forferdelig. Vi var vel ca 30 min forsinket før vi vi fikk slått på hull 1 den ene dagen. Bortsett fra dette er det ikke mye å sette fingeren på der nede. Flotte baner og hotell.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by Smilende Sam »

Ser at tråden bare gjelder 2011 - men må bare rope ut i glede over at det nå er booket golftur både i november 2011 og januar 2012. Godt å ha det å glede seg til nå! Portugal begge gangene, bl.a. med hyggelige forumdeltagere.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by veggiss »

Smilende Sam wrote:bl.a. med hyggelige forumdeltagere.
Du blir med andre ord ikke med oss?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by Golffreak »

Ja, det er helt forferdelig. Vi var vel ca 30 min forsinket før vi vi fikk slått på hull 1 den ene dagen. Bortsett fra dette er det ikke mye å sette fingeren på der nede. Flotte baner og hotell.
Seve
Rookie


Posts: 22
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset
Virket jo en del styr med teetimes, da vi måtte pushe litt på reisebyrået til å få booket stort sett de banene vi ønsket. Det var visstnok avbestillinger etc daglig, og de måtte ringe ned hver dag.. Typisk Tyrkia.
Faen, hvis det tar så lang tid så mister jeg litt rytmen, man blir sulten/sliten og småirritert. Noe av opplegget er jo å slå ut tidlig for å rekke 36 hull, og kan jo hende vi unngår verste køen når vi dæljer ut kl.07.

Uansett, begynner å se frem til det nå. Noen uker enda...sukk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Planer om golfreise i 2011?

Post by GunnarBull »

Jeg var der noen dager i forfjor, og da fikk vi jævlig tidlige starttider (rundt 7-8). Da jeg ba om senere tider, fikk jeg som svar at det neppe var smart, fordi da ble det mer kø og sakte spill utover dagen. Så vi gikk for de opprinnelige tidene, og opplevde aldri kø.

Vi ble derimot veldig tidlig ferdige da. Vi gikk to runder en dag, og da var det mer køproblematikk.

Men såvidt jeg erfarte, var det eneste ulempen med Tyrkiaturen. Alt ellers var topp.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply