Golfsett for "rookie"?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Bingo
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 28 Sep 2011, 10:49
Hcp: 31
Hjemmeklubb: Alta

Golfsett for "rookie"?

Post by Bingo »

Hei

Jeg er en rimelig nyhektet spiller og ønsker å oppgradere utstyret. Jeg har i løpet av sommeren spilt meg ned til 31 i handicap med et reklamesett jeg har fått av en kompis. Køllene er gamle og slitt og trenger å bli byttet ut for at jeg skal komme meg videre. Siden jeg ikke er så veldig inne på utstyrsfronten ønsker jeg å få noen tips fra dere.

Jeg har sett meg ut Cobra s3 og callaway diablo edge, begge 4-sw. Er ute etter et sett som er tilgivende og med bra lengde. Sagt på en annen måte, lettspilte, men fortsatt gode slik at jeg kan bruke de på min vei nedover handicap- stigen. Disse er ikke så høyt i pris og er i følge anmeldelsene bra, men har ikke hatt mulighet til å fått prøve de. Noen som har noen forslag til disse eller eventuelle andre sett? Og hva er forskjellen på cobra s3 custom og graphite?


På forhånd, takk! :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Velkommen til forumet :)

Jeg spiller med Cobra S3. Det er herlige golfkøller :D Litt sterk loft (44* PW) gjør at man slår langt med dem. Det hadde man sikkert gjort uansett, det er noe spesielt med dem som gjør at de går langt. Det er tilgivende ved feiltreff på tå og hæl men man mister ganske mye lengde på tynne treff. Nippon stålskaftene er de beste jeg har prøvd. Føles utrolig bra. Mindre støt og bedre for armene, føles nesten like bra som grafitt på det området.

Diablo Edge er litt mer klumpete enn S3. Ikke like pene hoder. Ikke sikkert at de har mer offset men det føles i hvert fall slik. Kan være fordi det sorte hodet på S3 kamuflerer at det er et litt stort hode med offset.

Av disse to ville jeg kjøpt S3. Det er rå køller og prisen er veldig bra for tiden. Du får 4-PW eller faktisk også 4-GW på ebay for $300-350 + frakt og mva. "Custom" og "Graphite" som du viser til er vel fra golfstoreeurope.com. Custom betyr at du selv velger hvilke køller som skal være i settet + skaft, grep, tape, lengde osv. Graphite er med grafittskaft.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by kristianffs »

Hvor kan man få tak i det for 350 $ + frakt? Og som er et sikkert kjøp i tillegg.. :)
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Skal finne noen linker senere når jeg kommer hjem. Mener at jeg betalte $329. Har gått mange sett på auksjon, flere helt ned i $300.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Det er veldig få S3 sett på ebay akkurat nå. Fant disse som kan være aktuelle. Alle er auksjoner og tidligere har disse settene gått veldig lavt.

4-GW reg flex stål
4-GW stiff flex grafitt
4-GW stiff flex stål

Disse er auksjon med start på $360. Tiden går snart ut, kan være verd å følge med om selgeren relister for lavere pris.

Hvis det dukker opp flere sett så faller selvsagt prisen. Akkurat nå var det som sagt få til salgs. Da jeg kjøpte var det sikkert 25-30 sett ute samtidig.
Instagram @christianfuru
Bingo
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 28 Sep 2011, 10:49
Hcp: 31
Hjemmeklubb: Alta

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by Bingo »

Da tror jeg at det blir Cobra S3.

Takk for tilbakemeldingen :)
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg tror ikke du vil angre på det kjøpet, Bingo. :)
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by kristianffs »

Ser bra ut! Hvis det er lurt å vente så gjør jeg heller det, da de ikke skal brukes før neste sesong.
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Ikke nødvendigvis vente, det er jo bra priser på de jeg la ut link til. Følg de tre auksjonene, godt mulig at de selges til veldig god pris. Hvis man trenger regular flex er det bare en å følge men det dukker nok opp flere. Sjekk om selgeren Monsters golf har S3.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by kristianffs »

Usikker på hvilket skaft som er riktig, kan ikke så mye om det. Slår ikke så langt (140 med 7'er, ca 200 med driver f.eks), så tror vel regular er mest riktig.

Skal følge med på auksjonene iallfall. Takk for tipset !
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Regular fungerer greit. Det beste er alltid å få tilpasset skikkelig, men Nippon stålskaft i regular flex er veldig gode skaft som du sikkert kommer til å like.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by kristianffs »

Ligger på $350 nå ser jeg med 2 h igjen. Bør nok smelle til på en av de i løpet av høsten!
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by furu »

Det er rett og slett for få S3 sett til salgs til at prisen skal bli skikkelig lav og bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Golfsett for "rookie"?

Post by JonasB »

Hei,

jeg vant nettopp en auksjon med disse http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... OC:US:1123" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; for den nette summ av 355 junaiten daler. Det er da med inkludert frakt. Vil si at det er en meget hyggelig pris.

Ser at prisene har falt litt bare den siste måneden Så er bare å kline til. (eller vente litt da det sikkert blir billigere midt på vintern, jeg klarte ikke å vente...)
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Post Reply