Tanke om nytt utstyr i 2012

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
KONGKAHL
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 29 Jun 2010, 01:28
Hcp: 5
Hjemmeklubb: Larvik GK
Location: Larvik

Tanke om nytt utstyr i 2012

Post by KONGKAHL »

Hei.
Jeg har spilt golf i litt over et år nå med et lånt sett som er tilpasset en annen person. Så jeg vurderer å kjøpe alt nytt til neste sesong.
Jeg har kommet meg ned til 16 i hcp med dette settet. Og føler nå at det kanskje holder meg litt tilbake. Det er vel også et sett som snart er 5 år. Så uansett er det vel på tiden med noe nytt. Men det finnes jo så mange produsenter av golfutstyr, at jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Eneste er at jeg liker veldig godt Taylormade designet.
Jeg skal bruke et sted mellom 20.000 og 25.000 kr. Så man burde vel få et komplett sett for det?. Kanskje jeg også skal få settet tilpasset til meg. Men dette vet jeg ingen ting om, eller om det er noe nødvendig? innspill? Jeg har jo tenkt å høre med den lokale Proen. Men jeg er redd for at han skal presse på meg noe for å få solgt utstyr som kanskje ikke er så "hot" så det er greit å ha lit info om noe av det utstyret som finnes der ute.
Så om dere har noe innspill på utstyr, utstyr som kommer i 2012, eller andre råd så hadde jeg satt pris på det. :)

Hilsen
Ken
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Tanke om nytt utstyr i 2012

Post by emerica »

Kan lese deg til mykje av det som kjem på http://www.golfwrx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er viktig å teste litt forskjellig, proen din kan heilt sikkert hjelpe deg å velge riktig.
Det viktigaste er at du er liker det du velger!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Tanke om nytt utstyr i 2012

Post by furu »

Tilpasset utstyr er alltid en fordel. Beløpet du nevner strekker til og vel så det.

Så godt som alt av nyheter innen utstyr er nevnt på bloggen min så du trenger egentlig ikke sjekke golfwrx ;)

Hvis du liker TaylorMade så bør du se på både Burner og TP CB når du skal teste jern. Det kommer nyheter fra TM men de har faktisk klart å holde kortene tett til brystet denne gangen. Veldig lite som har sluppet ut.

En ting som er sikkert og som blir veldig populært er at det kommer forged insert til wedgen deres.

Callaway har som alltid mye spennende på gang. Razr fit driveren blir sikkert bra.

Nike har en helt ny linje på gang i VR S. De kommer også med ny driver og fw i VR serien.

Du må selvsagt også se på litt mer ukjente merker som Adams og Mizuno. Spesielt på jern lager disse to veldig mye bra. Adams er også kjent for gode hybrider til bedre spillere men nye a12 er spennende for alle (a12 peanut er ute allerede).

Cobra Puma blir garantert spennende i 2012. Har selv S3 jern og vet at det kommer mye bra.

I dag får du godt utstyr uansett hvilket merke du velger. Grundig testing og tilpassing gir deg riktige spesifikasjoner og det er viktig når du velger å bruke så mye penger.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
Post Reply