Nye baller...

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Nye baller...

Post by veggiss »

Liker Pro V1, men er åpen for å vurdere noe nytt. Noen erfaringer med Nike 20XI-X?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Nye baller...

Post by DuffyDuck »

Callway ix, brukte de hele sesongen. Like bra som Pro V1 i mine øyne.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nye baller...

Post by furu »

20XI får kritikk for at den er ekstremt lite holdbar. Skallet blir altfor fort ødelagt, mange skriver at den varer kun 2-3 hull. Jeg har spilt litt med 20XI (siste protoypen før produksjon, helt lik en av de ferdige versjonene). Den tåler lite, jeg fikk merkbart kortere slag enn med andre baller og den føles ikke like bra rundt og på greenen. Andre som fikk teste den sier det samme.

Det er så mange gode alternativ der ute at jeg helt klart ville valgt en av dem framfor Nikeballen. Bridgestone 330, TM Penta og ikke minst Callaway i(s). Til og med Srixon er bedre.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Nye baller...

Post by DuffyDuck »

DuffyDuck wrote:Callway ix, brukte de hele sesongen. Like bra som Pro V1 i mine øyne.

Rettelse callaway i(z)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nye baller...

Post by sirandrew214 »

Tilogmed Srixon du... Jeg har brukt Srixon i hele år, og må si jeg er kjempefornøyd med de. Ihvertfall ikke de som har ødelagt rundene mine. ;) De er å sammenligne med ProV1 og ProV1x, og tåler relativt mye.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nye baller...

Post by veggiss »

furu wrote:20XI får kritikk for at den er ekstremt lite holdbar. Skallet blir altfor fort ødelagt, mange skriver at den varer kun 2-3 hull. Jeg har spilt litt med 20XI (siste protoypen før produksjon, helt lik en av de ferdige versjonene). Den tåler lite, jeg fikk merkbart kortere slag enn med andre baller og den føles ikke like bra rundt og på greenen. Andre som fikk teste den sier det samme.

Det er så mange gode alternativ der ute at jeg helt klart ville valgt en av dem framfor Nikeballen. Bridgestone 330, TM Penta og ikke minst Callaway i(s). Til og med Srixon er bedre.


iPad Tap
Da utgår hvert fall den ballen med god margin. Cally i(s) likte jeg ikke i det hele tatt, og Penta var so-so. Får se om det er mulig å få noen gode deals på Srixon eller Bridgestone kanskje da.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye baller...

Post by furu »

Srixon Z-Star er en veldig god ball. Var en litt dum måte å si det på, men de er under radaren til de aller fleste så det kan være overraskende for mange at de er så bra.

Bridgestone får du god deal på hvis du sjekke ebay. Noen selgere har grei fraktpris på 6-8 dusin og auksjoner som går ganske lavt. Her hjemme er vel Viaposten en av få forhandlere, i hvert fall på nett.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nye baller...

Post by spiderboy »

Jeg digger Pro-V1x, mer enn V1 pga av den har mindre spinn med driver slik jeg opplever det.
Av andre baller jeg har prøvd:
Srixon z-star er en helt ok ball. De er også mer holdbare enn noe annet jeg har prøvd (av premiumballer vel og merke). Jeg synes kanskje de mangler litt spinn, får et hopp eller to mer på wedgeinnspill med disse enn med ProV. Og så kan du få de i gult, deilig og harry!
Penta blir jeg liksom ikke helt godvenner med, synes den føles død på en måte. Men den er jo lang fra tee...
Liker også Callaway tour i(x), de billige på xxl. Det synes jeg er ekstremt mye ball for penga. De har lite spinn med driver. Tilstrekkelig stopp med jern, men mangler kanskje noe spinn (sammenlignet med ProV) rundt greenen. Det kan jeg fint leve med.
Bridgestone B330 liker jeg ikke! Jeg synes de er harde og ufølsomme, kjipe å putte med, lite spinn. Da kan du like godt bruke NXT Tour. Det blir omtrent det samme, spør du meg.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye baller...

Post by furu »

B330 er så mangt. Kan være du har brukt en som ikke passet deg. De har fire forskjellige baller i serien.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nye baller...

Post by spiderboy »

Poeng det. Men har prøvd B330- rx og -s. Likte ihverfall ingen av dem.
Men ball er mye følelse og lite vitenskap for min del.
Jeg har spilt en hel runde med 330-s. Scoren var helt ok, men jeg likte ikke ballen. Synes ikke den bet godt nok på innspill, og hadde ikke den gode følelsen med puttinga. RX var enda kjipere.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye baller...

Post by furu »

Smak og behag :D

Jeg leste en artikkel om ball fitting hos Titleist. Hovedpoenget deres er at du skal bruke den ballen som gir deg best resultat på innspill og rundt greenen. Ikke tenke på kompresjon og andre tall, men rett og slett går for den som føles riktig fordi det i så godt som alle tilfeller har direkte sammenheng med innspill og nærspill. På nettsiden deres har de noen skjema der man kan føre statistikk over hvilke resultater man får med forskjellige baller. Ikke bare runde og hullscore, men misset green osv.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Nye baller...

Post by kevin »

Noen flere som har prøvd Nike 20XI nå? Vurderer å kjøpe noen i Sverige til uka. 299,- sek på Stadium og Dormy. Men hvis flere har de erfaringene som nevnt over her så vet jeg ikke helt...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nye baller...

Post by veggiss »

Spilte litt med 20XI-X i sommer, grei nok.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Nye baller...

Post by JanB »

Dette er min ball i år. En Wilson Staff DX2 Soft (med klubb logo ;-) ) http://www.costablancagolfclub.com
Image
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply