Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Jan E. Espelid »

Det er en voksen målsetting Finn H. Andreassen lanserer i artikkelen på Golferen.no i dag.

Det er mulig målsettingen er for høy, men uten noe å strekke seg etter kommer man som kjent ingen vei. Det er absolutt en prisverdig målsetting.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by kevin »

Liker den offensive tankegangen til Finn H. Er helt enig i at vi må få frem en eller flere "enere" på herresiden også. Noen som tør å stikke haka fram og si at de vil bli best, og som samtidig viser det gjennom knallhard satsing

Men først må Finn H. bli valgt, og så får vi se hvilke konkrete planer som kommer.
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Jan E. Espelid »

Nettopp! Det å stikke haka fram og være tøff nok til å si til all verden at du skal bli best er avgjørende. Tutta sa det allerede som 17-åring.

Fikk i forbindelse med Finn H.-artikkelen et tips om hjemmesiden til Andreas Tendenes. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner særlig mye mer til han annet enn at jeg sett navnet på noen resultatlister. Jeg aner derfor ikke om det er mulig for han å bli så god som han sier han skal bli.

Men jeg trekker han fram fordi han er tøff nok i trynet til å si hvor god han skal bli. Han er virkelig frisk i profilen han har publisert. Og det virker også som om han i det minste legger ned nok tid på å nå målene.
Vagrant
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 11 Jun 2011, 08:01
Hcp: 26,0
Location: Nesodden

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Vagrant »

Tøff i trynet er vel en karakteristikk som i denne forbindelse like godt kler intervjuobjektet. Finn H. stikker haken frem så det holder. Han våger å peke på uløste problemområder og etablerer med det etterspurt optimisme. Nye og høyst velkomne toner i GolfNorge. Måtte han få den hjelp han trenger.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by kevin »

Interessant lesning om unggutten Tendenes, han virker å ha store ambisjoner. Det liker jeg. Imponerende treningsmengder

Nå skal det sies at Marius Thorp var litt sånn, hadde en 5-årsplan om ET og sammenlignet seg selv med McIlroy, som av de beste ballstrikerne av de unge og lovende. De fikk en litt forskjellig utvikling, selv om Thorp nådde målet sitt til slutt, for så å legge opp etter kort tid.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Smilende Sam »

Herlig utspill av Finn H dette - viser en klar retningsendring mot golf som sport og det synes jeg er veldig bra!!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by CharlieB »

Leste intervjuet med interesse. Petter Northug har gått mange barneskirenn for å komme dit han er i dag. (Og hatt mange, mange små og store støttespillere). Virker som om Finn H ser den dimensjonen og er interessert i å finne ut hvor skoene trykker og bidra til å fjerne skoen, på flere områder. Det er veldig veldig bra.

Har vi som golfnasjon litt medvind og nedoverbakke fremover så kan vi ha tidenes største tropp på ET neste år. (Selv om det ikke nødvendigvis er krise hvis vi ikke får det).
User avatar
rroger
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2010, 11:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Jæren GK
Location: Nærbø
Contact:

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by rroger »

Ønsker å fortelle litt kort om Andreas Tendenes.

Dette er en gutt fra Jæren, som begynte å spille golf i 13-års alderen.
Han etablerte seg i telt på golfbanen, og spilte så mye som mulg. Dette sier litt om pågangsmot for en 13 åring!!!!!
Med fantastisk hjelp, og støtte fra vår lokale PGA-pro Gunnar Husveg, samt en utrolig støtte fra sine foreldre, har han i løpet av 6 år markert seg i toppen blandt norske juniorer.
Dette er oppnådd uten støtte fra sentralt hold, og personlig så mener jeg at dette står det respekt av.

Men, som de fleste vet, så er det nå alvoret begynner.
Når du beveger deg fra en "beskyttet" junior, og over i "de voksnes rekker", så blir alt mye tyngre, ikke minst med tanke på det økonomiske.
Det er dessverre her mange av de "lovende" faller fra.
Vi jobber iherdig med å etablere et støtteapparat rundt Andreas, og håper på at vi skal klare dette med lokal hjelp, og JÆRSK DUGNADSÅND!!!!
http://www.DinGolfReise.no og Melkebaren i Sandnes (ved Mikal Tengesdal) har nå sendt gutten på treningsleir i Belek, Tyrkia, hvor han skal trene frem til 20. desember.
Vi gleder oss til å følge med på hans nettsider: http://www.andreastendenes.com/

Golfens Northug????
Jeg tror Andreas har det som trengs!!!!!

Mvh Roger Lode
http://www.DinGolfReise.no. Størst og best på Belek.
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Jan E. Espelid »

Bra Roger! Prisverdig tiltak av dere som turoperatør!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by furu »

Dette er et velment råd - 7 treningstimer i snitt per dag er altfor mye. Nesten 50 timer i uken altså, håper han får gode råd underveis.

Jeg tror vi har flere med Northug-mentalitet, det er bare det at mange unge holder dette inni seg framfor å dele det med hele verden. Flott at Tendenes kjører blogg og viser seg fram.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by kevin »

Finn H ble enstemmig valgt ser jeg og han sier visst at målet er å få Solheim Cup til Norge. Ambisiøst :)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by CharlieB »

En ting jeg lurer på i forhold til Andreas Tendenes er jo hvorfor han eventuelt ikke er med i noe av de sportslige opplegget til NGF? Treningsviljen er det jo ingenting å si på. Det høres riktignok ut som om det er i meste laget - men det høres jo også ut som han har gode folk rundt seg.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Finn H. vil jobbe for å får fram en golfens Northug

Post by Ichbin »

Tendenes er vel med i overvåkningsgruppen til NGF om jeg ikke husker feil.
Hadde han bodd på østlandet, er det vel en overhengende fare for at han hadde vært ennå mere innvolvert.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Post Reply