European Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Hehe, Sam, joda, trente 25 timer i uka den sesongen, i tillegg til full jobb, så det var stort sett bare jobb og petanque hele det året. Og faktisk klarte vi å spille opp mot vårt beste i VM i Algerie :-) Ikke det at vi var så gode, men jeg syns uansett jeg lærte noe om at man må være best når det gjelder.

... og så håper jeg du ikke var BARE ironisk, for det e'kke så lett å møte de beste i petanque heller :-)

Ellers er det vel hobbygolfere med alle mulige idrettsbakgrunner, fra omtrent alle særforbund som finnes, og det er gøy! Jeg spiller selv hobbygolf med tidligere topputøvere fra flere forskjellige idretter. Vi elsker jo å konkurrere, og selv om vi er dårlige i golf, så tror vi jo gjerne at vi vet noe generelt om idrett. Men hvor mye overføringsverdi ting har, det vet vi jo ikke, så kanskje sånne som meg burde bli litt flinkere til å holde kjeft, hehe??
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

European Tour 2012

Post by Smilende Sam »

Jeg er ikke ironisk om din sport. Jeg har sett gode franske lag og det er sykt imponerende.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Takk skal du ha :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Stor-turnering denne uka, på Fancourt i SA. Volvo golf champions, en turnering for vinnere fra i fjor

35 spillere i feltet, og alle spiller alle de 4 rundene. Paul Casey vant her i fjor, foran Peter Hanson og Jimenez. Casey får ikke forsvart tittelen siden han er skadet.

Golfingworld har fulgt Retief Goosen under en treningsrunde denne uka



Best å holde seg unna roughen her ;)
Image

Viasat golf sender fra kl.12 i morra
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Belgiske Colsaerts gikk på -9 i dag, imponerende. Robert Karlsson med sitt nye Adams utstyr ser ikke ut til å ha en god dag, +4 etter 9

Fancourt ser som vanlig ut som en fantastisk bane
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Det er vel de 64 beste i verden som får være med på WGC Matchplay turneringen i Arizona siste helgen i februar?

Da er det noen i lederskiktet i Sør-Afrika denne helgen som virkelig kan gjøre noe viktig for å komme inn der. Nicolas Colsaerts er nr.74 i verden, Thomas Aiken nr.83, Joost Luiten nr.64 og Padraig Harrington nr.89 av de som nå er topp-10 i turneringen og stort sett vil sikre en WGC-deltakelse med seier.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Branden Grace !!! 23 år gammel, karrierens første Europatour-seier for en uke siden, og nå er han fordundre meg i gang igjen. Jeg er veldig veldig veldig imponert!!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Er i samme stall (Team ISM) som Espen Kofstad, og de reiste mye sammen i fjor på CT. Er også veldig imponert, han spiller utrolig bra
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

... men hva skal man si om Colsaerts, som hadde dagens beste runde i går og dagens dårligste runde i dag?

Den type sprekk kvalifiserer vel nesten til å få norsk statsborgerskap :lol:
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Betydelig tøffere forhold på Fancourt i dag, Pablo Martin er +15 etter 15...
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Jeg har i hvert fall en ting til felles med proffene, og det er at jeg også spiller betydelig dårligere enn vanlig når det regner :?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Morsomt :-) Mitt selvironiske nickname "Snowman", dvs en 8-er på scorekortet, ikke ofte at den ene proffen etter den andre matcher det. Men i dag:

- Gonzalo Fdez-Castaño, hull 9
- Pablo Martin, hull 10
- Thomas Levet, hull 13
- Kenneth Ferrie, hull 15

It's a whole bunch of snowmen in South-Africa today :-D
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Raining snowmen altså. Har ikke fått med meg noe av sendingen i dag, må få sett reprisen. Artig bane, liker det hullet der greenen har vann på begge sider. 13? 15? Husker ikke helt. Liker også at de virkelig blir utfordret på par 5 hullene. De sliter rett og slett med å klare par på dem!
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

For min del har jeg dessuten ikke noe imot de engelskspråklige kommentatorene, for de har peiling og gjør en utmerket jobb. Men når det er nordmenn i feltet, da er det viktig at Viasat bruker en norsk, slik at vi får litt særnorsk oppdatering på våre egne, selv om de er et stykke unna første sider på leaderboarden!

Slik det ser ut nå, må man jo bare holde med vår Ryder Cup-kaptein i morgen, bare 2 slag unna ledelsen, og en kar jeg unner en seier av hele mitt hjerte! Synd når så store spillere får så mye helsemessig å slite med alt for tidlig, slik han har hatt!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Det regnet og blåst godt i dag. Schwartzels runde på -5 var utrolig imponerende. Colsaerts leverte også en knallrunde.

Grace sleit veldig i dag men hentet seg inn igjen, han er i kjempeform. Morsomt med Olli, han overrasker veldig synes jeg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Etter de to siste helgene, man må jo bare ...

http://www.youtube.com/watch?v=HsCp5LG_zNE&ob=av3e
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Dere som kjenner det norske toppnivået best; hva er den største forskjellen mellom en Grace og en Børsheim?

- Er det golfferdigheten, dvs. sving, slag-repertoar, osv.?
- Eller er det vinnerskalle, dvs. evnen til å være god under press, osv.?

Hvis det er lite som skiller på det første, da gjelder det jo å få best mulig hjelp med det siste! Der gjelder det også "å ha det"!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Jeg har sagt før at mitt inntrykk er at sving, lengde og generell teknikk ikke er det som skiller spillerne. Nærspill, putting og det mentale - der ligger forskjellen på #84 i verden og #598.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Teknisk sett vet jeg lite om, men Grace får mye skryt for svingen sin og har lenge vært ansett som et stort talent.

Sør-afrikanerne har lange golftradisjoner og har hatt mange store golfere. Det er har de fortsatt. De har sin egen tour, Sunshine tour, hvor unge golfere får matching tidlig.

Grace er, til tross for sin unge alder, en ganske erfaren golfer. Ble pro i -07 og har spilt mer enn 50 ET turneringer, samt et stort antall Challenge Tour og Sunshine Tour. Der er vel den største forskjellen på dette tidspunktet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:Grace er, til tross for sin unge alder, en ganske erfaren golfer. Ble pro i -07 og har spilt mer enn 50 ET turneringer, samt et stort antall Challenge Tour og Sunshine Tour. Der er vel den største forskjellen på dette tidspunktet.

Erfaring er oppskrytt, og kan like godt være negativt, dersom du har negative opplevelser i baggasjen! Så du Jeff Maggert i lederball forrige uke? Han har erfaring i bøtter og spann, og det var det som felte ham, siden erfaringen hans er at det gjerne går galt i sånne situasjoner.

Jeg er så enig med en canadisk hockeyspiller som bor her i Asker, som spilte i eliteserien for Frisk på 80-tallet, som en gang arresterte den norske holdningen med setningen: "Don't give me that crap about learning to lose!"

Det er ingen grunn til at ikke tour-debutanter som har spillet, skal kunne gå rett ut å spille som de pleier også på touren. Det sitter i hue! Er man sterk nok i hue, skal man kunne levere sitt beste der man er! Man trenger ikke å senke sitt eget nivå selv om omgivelsene er uvante!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply