Mann fikk £400 000 etter å ha blitt truffet av golfball

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Mann fikk £400 000 etter å ha blitt truffet av golfball

Post by raffener »

Går vel greit under definisjonen antigolf. Oppdaget saken først i golf monthly, men den er noen måneder gammel.

http://www.dailyrecord.co.uk/news/scott ... -23538576/

Forstår at å miste øyet er mildt sagt kjipt, men £400 000 GBP da.. Det er jo større enn stort sett alle voldsoffererstatninger, og dette skjer altså etter et uhell.
Klubbene eller spillerne blir vel etterhvert påtvunget ansvarsforsikring da, for å ikke havne i en tilsvarende situasjon.

Forøvrig sliter jeg litt med å forstå hvordan du blir truffet direkte i øyet når du faktisk hører at noen roper "fore". Mulig at man ikke lærer at det lønner seg å snu ryggen til i Skottland men..
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Mann fikk £400 000 etter å ha blitt truffet av golfball

Post by BomBom »

Ifølge utdraget av dommen som står i artikkelen, så bør man altså ikke slå et golfslag hvis man tror at det er en mikroskopisk sjanse for ballen ikke kommer til å gå i den retning man planlegger, men kanskje kan svinge inn på nabohullet.!! Da kan vel alle som en bare legge køllene i garasjen, og finne seg en annen hobby.. Jeg kan for eksempel aldri slå ut på hull 1 på Holtsmark, for det kan jo være folk på fairway på hull 6 som kan bli truffet av min ball, eller hull 2 for den saks skyld.. Helt latterlig tankegang av retten dette her..
Nå sto det ikke noe i artikkelen om spilleren ropte "fore", men jeg kan bare anta at han gjorde det. Er det ikke da lurt å snu ryggen til der hvor lyden kom fra, og huke seg ned..? Han her synes å ha stått og speidet etter ballen, og fått øye på den for sent.. Heldigvis tror jeg ikke dette ville skjedd i Norge, men man skal aldri si aldri..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
Post Reply