Franz wrote:En reg-flex driver gikk i hytt og pine for et par sesonger siden. Da MÅTTE jeg ha stiff eller x. Nå, når jeg slår ballen bedre kan jeg slå konas Callaway HL med L-flex uten problemer.
Når du slår bra og har en god sving så kan du spille med hva som helst ja. Likevel vil en driver som er tilpasset deg medføre enda bedre resultater.
Jeg mener ikke at man trenger å slå gamle persimmon-drivere, men kanskje en helt vanlig 10.5 reg. Og kanskje en bladsekser. Hadde man trent med sånt utstyr ville man avslørt feilene tidligere, og blitt mer teknisk solid.
Forstår hva du mener, men jeg ville heller ha trent med en hengslet driver/kølle for å bedre tempo og impact posisjon enn å kjøpe en 10,5 reg driver. Trene balltreff med blade-jern er jo greit nok, men hvorfor da ikke tour striker evt? Disse blir billigere enn å kjøpe køller kun for trening.
http://www.golfsmith.com/product/300393 ... ged-driver
http://www.golfsmith.com/product/300506 ... teel-shaft
Hvorfor gå rett til 7.5 x-flex? Kanskje gå til en 10.5 stiff. Når gutta på touren spiller tigraders drivere og x-flex, og launcher ballen 12 grader med 2600 rpm, da trenger ingen her på berget 7.5 x, med mindre man driver med long driving. Det kan hjelpe, ja, helt sant. Men det hadde vært mye bedre å få hendene frem i impact og slutte å flippe.
Gutta på touren bruke alt mulig fra 7,5 og helt sikkert opp til 11,5 (sikkert noen som har 12 også). Poenget er at det er individuelt, og det er jo like individuelt hva som passer blant vanlige dødelige. Ja, har man åpenbare svingfeil som man bør fikse først så er det å starte i feil ende med utstyret. Og ja, man kan helt sikkert endre svingen og teknikken til å passe utstyret. På ett eller annet tidspunkt så lønner det seg å tilpasse utstyret til teknikken du faktisk har, og alle svinger ikke likt og ikke alle som har fysikk til å klare en "perfekt" sving heller..
Derfor mener jeg tilpasset utstyr ofte er en bjørnetjeneste.
Ref over, litt bjørnetjeneste kan det være. Likevel, hvis du hver helg sliter med å komme helt frem til hytta opp de glatte og bratte veiene så kan det jo være greit å kjøpe seg en 4WD selv om det
skal være mulig å komme seg opp hvis man kjører "perfekt"..