Challenge tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2012

Post by Kaffekannen »

Lyn og torden er grunnen til utsettelsen. Hva som skjer nå vet jeg ikke. 36 er ikke nok mener jeg. Minimum 54 hull for å være tellende
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Challenge tour 2012

Post by kevin »

blir visst 54 hulls
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Snowman »

Kofstad har 9 hull igjen å spille, bare 4 slag bak lederen, så nå er det å gå opp i ringa !! Kom igjen nå !!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Challenge tour 2012

Post by Golffreak »

Noen som vet hvorfor Kofstad ikke spiller CT i helga? Ryggen? Kan vel ikke ta pause nå med så få turneringer igjen?!? Topp 10 på CTR er jo målet, og vil jo være fantastisk så han slipper re-ranking og press umiddelbart på ET neste år. Det er vel ikke akkurat sikret det, så motivasjonen burde jo være der..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2012

Post by Kaffekannen »

Jeg har ikke snakket med Espen om det i dette tilfellet, men han hatt en litt skrøpelig rygg lenge og han lærte på den harde måten at for mange turneringer på rad gjør vondt verre. Det er lett å peke på at han ideelt sett skulle spilt så mye som mulig, men han vet nok at han må ta en pause i innspurten og da var denne turneringen den greieste å stå over
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Challenge tour 2012

Post by Golffreak »

Jævlig kjipt om ryggen skulle ødelegge i innspurten for topp 10 på CT... Han trenger vel en seriøs rehab på den ryggen, men regner med at han er i de beste hender. Får håpe han får følge av minst en til på ET, og er vel Q-school som er håpet for de andre. Kofstad har vunnet på CT og Børsheim har vært i ledelsen på ET. Gutta ser det er mulig, og mye erfaring og selvtillit som er uvurderlig for fremtiden. Får bare håpe at de blomstrer, for mange talenter har visnet etter litt motgang og usikkerhet.

Bare synd at det hadde vært "enklere" å følge gutta på PGA fremfor ET, ettersom TV-sendingene er på kvelden her, men får ta det man får:-). Får i tilfellet sette ET på opptak og se det istedetfor PGA på kvelden..

Vurderer å reise til Stockholm neste år for å støtte de norske spiller(ne) på Scandinavian Masters.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2012

Post by Franz »

Han tok vel en pause denne uken nettopp for å være i form til innspurten?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2012

Post by Franz »

Står forsåvidt ikke noe om formen pr nå:

"Ukens Challenge Tour-turnering i Lyon blir uten nordmenn i feltet. Espen Kofstad er bestemt seg for å lytte til kroppen og tar en uke fri før årets tre siste turneringer".

Fra norskgolf.no
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Snowman »

Franz wrote:Står forsåvidt ikke noe om formen pr nå:

"Ukens Challenge Tour-turnering i Lyon blir uten nordmenn i feltet. Espen Kofstad er bestemt seg for å lytte til kroppen og tar en uke fri før årets tre siste turneringer".

Fra norskgolf.no
Han detter vel fra 10. og ned til 12. plass, gjetter jeg på, dvs slipper Chris Doak og J.B. Hansen forbi seg.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Challenge tour 2012

Post by kevin »

Er nr.12 nå ja. At han hviler er vel et sikkert tegn på at han ikke er helt skadefri. Kun 3 turneringer igjen og kan fort havne utenfor topp-15 også
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:Er nr.12 nå ja. At han hviler er vel et sikkert tegn på at han ikke er helt skadefri. Kun 3 turneringer igjen og kan fort havne utenfor topp-15 også
De beste spillerne i verden er stort sett enige om at turnering mer enn tre helger på rad er uheldig for prestasjonene. Det kan også en CT-spiller lære av. Antakelig var det lurt å stå over nå før det skal spilles om 630.000 på tre uker, de to siste turneringene med begrensede felt.

Nå skal det ikke ses nedover lista, men oppover! Han bør ikke tenke et sekund på om han evt kan dette ut av topp-15, derimot ha hele sitt fokus offensivt rettet mot at han nå skal godt innenfor topp-10!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2012

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:
kevin wrote:Er nr.12 nå ja. At han hviler er vel et sikkert tegn på at han ikke er helt skadefri. Kun 3 turneringer igjen og kan fort havne utenfor topp-15 også
De beste spillerne i verden er stort sett enige om at turnering mer enn tre helger på rad er uheldig for prestasjonene. Det kan også en CT-spiller lære av. Antakelig var det lurt å stå over nå før det skal spilles om 630.000 på tre uker, de to siste turneringene med begrensede felt.

Nå skal det ikke ses nedover lista, men oppover! Han bør ikke tenke et sekund på om han evt kan dette ut av topp-15, derimot ha hele sitt fokus offensivt rettet mot at han nå skal godt innenfor topp-10!
+1
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Challenge tour 2012

Post by Franz »

Kaffekannen wrote:
Snowman wrote:
kevin wrote:Er nr.12 nå ja. At han hviler er vel et sikkert tegn på at han ikke er helt skadefri. Kun 3 turneringer igjen og kan fort havne utenfor topp-15 også
De beste spillerne i verden er stort sett enige om at turnering mer enn tre helger på rad er uheldig for prestasjonene. Det kan også en CT-spiller lære av. Antakelig var det lurt å stå over nå før det skal spilles om 630.000 på tre uker, de to siste turneringene med begrensede felt.

Nå skal det ikke ses nedover lista, men oppover! Han bør ikke tenke et sekund på om han evt kan dette ut av topp-15, derimot ha hele sitt fokus offensivt rettet mot at han nå skal godt innenfor topp-10!
+1
Endelig noen som snakker med litt idrettsforståelse.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Snowman »

Skal vi ta noen synspunkter på hva vi vil være fornøyde med av Espen Kofstad denne helgen? Slik supportere gjerne tillater seg i andre idretter? Jeg tenker dette:

- Topp-5 er kjempebra, noe som gir minst 8000 Euro.
- En svakere plassering kan likevel være ok hvis heller ikke de verste konkurrentene gjør det bra, for da kan han ta dem neste gang.
- Men utenfor topp-5 dersom folk som Hartø, JB Hansen og Doak er i toppen, det er ikke bra hvis han skal ende på topp-10 til slutt.

Er jeg for streng i mine forventninger og i hva jeg definerer som bra??
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge tour 2012

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Skal vi ta noen synspunkter på hva vi vil være fornøyde med av Espen Kofstad denne helgen? Slik supportere gjerne tillater seg i andre idretter? Jeg tenker dette:

- Topp-5 er kjempebra, noe som gir minst 8000 Euro.
- En svakere plassering kan likevel være ok hvis heller ikke de verste konkurrentene gjør det bra, for da kan han ta dem neste gang.
- Men utenfor topp-5 dersom folk som Hartø, JB Hansen og Doak er i toppen, det er ikke bra hvis han skal ende på topp-10 til slutt.

Er jeg for streng i mine forventninger og i hva jeg definerer som bra??
Jeg synes du er for streng rett og slett fordi marginene er så små. Jeg er mer der at alt innenfor T20 er ok og T5 er strålende.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Drizzit »

Espen gjør iallefall sitt beste for å komme så høyt på listene som mulig. I dag har han begynt helt strålende og er 3 under etter 6 spilte.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Challenge tour 2012

Post by TinCup »

EK ferdig for dagen på 69, -5 totalt. Ligger foreløpig på T17 6 slag bak lederen Tiley på -11.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Challenge tour 2012

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:
Snowman wrote:Skal vi ta noen synspunkter på hva vi vil være fornøyde med av Espen Kofstad denne helgen? Slik supportere gjerne tillater seg i andre idretter? Jeg tenker dette:

- Topp-5 er kjempebra, noe som gir minst 8000 Euro.
- En svakere plassering kan likevel være ok hvis heller ikke de verste konkurrentene gjør det bra, for da kan han ta dem neste gang.
- Men utenfor topp-5 dersom folk som Hartø, JB Hansen og Doak er i toppen, det er ikke bra hvis han skal ende på topp-10 til slutt.

Er jeg for streng i mine forventninger og i hva jeg definerer som bra??
Jeg synes du er for streng rett og slett fordi marginene er så små. Jeg er mer der at alt innenfor T20 er ok og T5 er strålende.
Det er jo så viktig at han kommer blant de 10 beste etter sesongen, fordi nr.11 i praksis får langt færre store turneringer enn nr.10 på lista. Det er derfor det er så viktig at han hevder seg bra nå sammenlignet med spillere som Hartø, JB Hansen og Doak, dvs den type spillere han må ta igjen et par av.

Akkurat nå er Kofstad T19, og det høres ikke så verst ut, men problemet er at Hartø leder, Doak er nr.4 og og Hansen T5. Han må helst klare å konkurrere bra med de gutta der nå i helgen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Challenge tour 2012

Post by kevin »

Bra runde av EK i dag. Imponerende av Aronsen også, og ikke minst rookie`n Engell. Tøft å klare cut i sin første turnering som pro
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Challenge tour 2012

Post by Golffreak »

Dessverre "bare" -1 (71) idag på EK, og ligger nå på T36. Mange av konkurrentene om 10.plassen på rankingen ligger høyt oppe. Her gjelder det å få inn en knallrunde imorgen og begrense tapet på rankinglistene. Hadde vært greit å sikre topp 15 så han kunne spilt med senkede skuldre om topp 10 de siste 2 turneringene. Noen som har regnet på om topp 15 er utenfor fare snart?

Han hadde trengt å få tilbake flyten han hadde rundt de ukene han vant!
Krøsser fingrene imorgen :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply