Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by Robban »

Jeg spør ekspertene :lol:

Jeg var igang med å bestille custommade på golfstoreurope, men stopper opp når jeg kommer til skaft. Det blir rett og slett litt for mye å velge mellom. :roll:

Jeg skal ha 9,5 grader stivt skaft. Jeg kan for lite om torqe og slike ting, og har heller ikke testet disse i custom fit butikk. Jeg ønsker derfor ikke å gjøre det mer komplisert enn å velge gode skaft som er 9,5 grader og stivt.

Noen forslag til hva jeg bør velge?

http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=5084
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by furu »

Den er vrien vet du :) Fjernfitting!

Hva har du i dag? Fornøyd med det?
Hva har du brukt før som har fungert bra?
Liker du tunge skaft eller lette skaft?

denne linken finner du Cleveland/Srixon/Miyazakis oversikt over flexkoder og ballbane på en rekke skaft. Det gir deg en liten pekepinn.

Jeg er glad i Project X. Det virker å være et bra valg for veldig mange.

Litt kult at de har alle skaftene "in stock" :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
rayramon
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 14 Sep 2012, 08:59
Hjemmeklubb: Salten Golfklubb

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by rayramon »

Jeg sliter med det samme selv, men har slått meg til ro med at jeg må dra å få testet svingen min hos noen som kan teste (måle) den. Har etter hvert skjønt hvor viktig det er med rett skaft.

Problemet mitt er at jeg må hoppe på et fly og reise sørover for å få gjort dette... :/
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by veggiss »

Skaft koster en slikk og ingenting da, så om du må fly for å teste hadde jeg heller kjøpt hode og noen løse skaft for å teste selv.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by eivaan »

Jeg kjøpte samme driver med Aldila rip phenom stiff 70, kommer bra ut i tester, også har jeg samme skaft i wooder fra før og er fornøyd. Sjekk ut test av 913 på you tube(snainton golf) her tester han driveren med forskjellige skaft :)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by Franz »

Med all respekt: Dette er helt meningsløst. Du aner ikke om du skal ha 9.5 grader loft med et visst skaft, eller 10.5 med et annet, eller 11.5 med et tredje. Hvis du ikke skal gjøre dette skikkelig kan du like gjerne bare gamble på et skaft du syns ser tøft ut.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by eivaan »

Franz wrote:Med all respekt: Dette er helt meningsløst. Du aner ikke om du skal ha 9.5 grader loft med et visst skaft, eller 10.5 med et annet, eller 11.5 med et tredje. Hvis du ikke skal gjøre dette skikkelig kan du like gjerne bare gamble på et skaft du syns ser tøft ut.
Den var vel litt drøy..Han er vel bare ute etter tips om hva han bør velge og hvorfor. De fleste drivere er i dag bra, 913 kan som de fleste stilles på/trimmes. Standard skaftene er stort sett bra(nok) Valg av flex handler om hastighet, ved for stive skaft vil man tape lengde og kombinert med lav loft vil man ikke få nok høyde og dermed forsterke problemt. Jeg har selv opplevd det motsatte med for høy loft kombinert med mykt skaft, ballen går høyt og med mye spinn..lander dødt uten framdrift. Men for all del...customfitting er selvsagt best.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Skaft til Titleist 913 Driver og hybrid

Post by Franz »

eivaan wrote:
Franz wrote:Med all respekt: Dette er helt meningsløst. Du aner ikke om du skal ha 9.5 grader loft med et visst skaft, eller 10.5 med et annet, eller 11.5 med et tredje. Hvis du ikke skal gjøre dette skikkelig kan du like gjerne bare gamble på et skaft du syns ser tøft ut.
Den var vel litt drøy..Han er vel bare ute etter tips om hva han bør velge og hvorfor. De fleste drivere er i dag bra, 913 kan som de fleste stilles på/trimmes. Standard skaftene er stort sett bra(nok) Valg av flex handler om hastighet, ved for stive skaft vil man tape lengde og kombinert med lav loft vil man ikke få nok høyde og dermed forsterke problemt. Jeg har selv opplevd det motsatte med for høy loft kombinert med mykt skaft, ballen går høyt og med mye spinn..lander dødt uten framdrift. Men for all del...customfitting er selvsagt best.
I rest my case...
:)
Post Reply